Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Koselig førjulsbloggtreff og juleforberedelser

Av Kaspara - 15 december 2008 20:20

Nå har jeg gjort det igjen! Jeg snakker selvfølgelig om bloggtreff. I dag har søte Portofritt vært på lunsj hos meg. I flere timer la vi stress og juleforberedelser på hylla, skravlet og spiste mat. Det var SÅ koselig. Forøvrig har jeg ikke med det sedvanlige bakfrabildet, fordi min eminente fotograf (les:mannen min) var på jobb.

Faktisk hadde vi hilst på hverandre så vidt to ganger tidligere. Det var da jeg sto på julemarked ,og Portofritt kom innom begge dagene.

Vi har fnist mye av vårt første treff. Min bloggvenninne kom bort til meg og hvisket "Portofritt", mens jeg hvisket "Kaspara". Vi følte oss nesten som medlemmer av en undergrunnsbevegelse med mystiske dekknavn. Fremdeles må jeg le, når jeg tenker på det. Utrolig det med bloggingen; man treffer jo så mange nye og koselige mennesker hele tiden. Hvem vet, kanskje noen blir livslange vennskap. Ganske fascinerende å tenke på i grunnen.....

Portofritt er en ordmesterinne og liker å leke seg med språket. Det er vel verdt å besøke bloggen hennes. Da hun kom, hadde hun med seg en nydelig pakke til meg. Det var en gammel brodert duk i de skjønneste farver. Jeg vet jeg kommer til å bruke den mye. Jeg har tatt med bilde av den her.

Ellers går juleforberedelsene litt i 2.gir Har begynt på mine søvndyssende allergimedisiner for å forberede inntak av juletre i huset. Den første uka med disse medisinene blir jeg ganske døsig og slettes ikke en sprellpropell som rekker det meste. Nå står det en deig til klejner (tror det er en dansk julekakespesialitet) i kjøleskapet. Mannen min vet det ikke , men jeg ser for meg at han kjevler ut deigen og deler i firkanter senere i kveld. Så kan jeg komme sterkere tilbake med den syrlige melispynten. Dette er nemlig syrlige kaker med sitronsmak, og som den reven jeg er etter sure ting er dette en favoritt hos meg.

Legger også ved et bilde fra pepperkakebaking. Da var det stearinlys og gløgg på kjøkkenet og masse julemusikk. Ungene var i storform.

Gløggkoppene er gamle ferieminner. Vi kjøpte slike til 12 personer på en bilferie nedover i Europa i 1989. Disse handlet vi i Ungarn. Da hadde vi først vært og banket litt på Berlinmuren og kjøpt små stykker av den, for det var sommeren etter Berlinmurens fall.

Ellers er det et par bilder fra lillestua.

Nå skal jeg pent spørre om mannen min vil bake ut klejner. Jeg kan faktisk ikke fordra å kjevle. Jeg skal heller pusle litt rundt han med en varm gløggkopp og slikt.

Ha en fin desemberkveld med senkede skuldre!


 
 
Heidij

Heidij

15 december 2008 21:30

Tusen takk for en veldig koselig dag! Jeg har også skrevet noen ord om det på bloggen min :-)

http://portofritt.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

15 december 2008 22:30

Oj vad du är flitig på att träffa bloggare ;-) Du kanske skall ordna en större bloggträff senare med alla dina nya bekantskaper.... Jag kommer gärna! Vad fin bilden var med alla paketen inslagna..... nu blir jag lite stressad eftersom jag inte köpt en endaste julklapp än!!

Ha en skön kväll!
Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

16 december 2008 08:13

God morgen :))
Så gøy med bloggetreff igjen da..Det er tydeligvis mange som bor i din by eller har en tilknytning til den ;) Og så nydelig duk som du fikk da!! Ser du har pakket inn gaver allerede og jeg skjønner at jeg ligger laaangt etter med alt som skal gjøres, men jeg har ikke tenkt å stresse..Det blir nok jul til slutt :)
På kveldene er det steking av pepperkakehus som tar litt tid, men det er veldig moro..
Ønsker deg en fin tirsdag! Klem fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
Brigg

Brigg

16 december 2008 09:21

Du er jammen flink på bloggtreff altså! Så kjekt:-) Det virket som dere hadde det veldig koselig. og ostebrødet virker bare så godt!!
Også var pakkene dine så fine. Pakket inn i Kasparas julefarger som jeg digger.
Også har du laget så mye fin julepynt som jeg ikke har kommentert. (Men selvsagt studert, for er jo inne hver hver dag;-)). Iallefall meget snyggt.

Forresten vittig første møte mellom dere. Hehe..måtte le. Er jo en liten undergrunnsfamilie dette her. Der man plutselig får lov til å titte inn i andres fantastiske hjem og får dele fine hverdagstunder. Er kjekt altså! Man blir litt kjent på den måten.

Ha en fin tirsdag Kaspara:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

16 december 2008 16:35

Hei Lotten
Ja, det hadde vært morsomt det å samle flere bloggere på en gang. Regner med du kommer til Norge og byen min en gang.
Jeg er slettes ikke fedig med julepakker jeg heller. Pleier ikke å være så tidlig ute. Det har faktisk hendt at jeg hatr pakket inn julegaver etter julemiddagen på julaften og i tilegg har jeg vært vertinne. Puh...håper vi slipper slike tilstander i år. Ikke å anbefale!
Ha en koselig kveld! Klem fra Kaspara


Heisan Kardemomme
Hvis du leser svaret jeg ga Lotten så skjønner du at jeg slettes ikke er noen langtidsplanlegger. Jeg har bare pakket noen få gaver som skal ut av huset.
Har mailet deg. Klem fra Kaspara

Hei Brigg
Jeg har vært dårlig på å kommentere nå i desember, men jeg er også innom deg. Jeg ler jo godt av alle dine kreative påfunn, vet du og elsker jo bloggen din.
Nå kom manne hjem og det begynner å dufte liflig fra kyllinggryta som står i ovnen.
Du burde prøve ostebrødet!
Ha en toppers tirsdag! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

16 december 2008 22:44

Kul med bloggträff!
Ser att jag har samma omslagspapper i mitt lager som du har. Tycker att det var så skönt att se ett rosa ljus i adventsljusstaken, det gör mig glad!

http://jagblommar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards