Alla inlägg den 14 december 2008

Av Kaspara - 14 december 2008 21:16

Hver jul fyller jeg mange krukker med kvister og pynter grenene. Jeg elsker den form for pynt. Har samlet gamle julekuler i åresvis og sammen med alle hjemmesydde kremmerhus og slike ting, har jeg behov for noe å henge dette på. Kvister er ideelt. De er mine blomster på en måte. Vi kan ikke bære så mange juleblomster  i hus, fordi jeg er så veldig juleallergisk. Nyser hele tiden. Har funnet ut at det ser ut som det går relativt greit med amaryllis, og disse er jeg superglad i også. Svibler som er så herlige er helt dødfødt å ha i hus. Det blir nysekonsert de lux!  Edlegran ser ut til å være best av juletrær, men det har vært juler vi har måttet kaste ut hele juletre annen juledag. Jeg har nektet, men mannen min syntes det har vært for ille at en skal være så tett og snufsen for juletreets skyld.

I dag har jeg pyntet kvister på skjenken i spisestua. Føler det blir litt som små juletrær rundt omkring i huset.

Laget også en superenkel krans av kvister  bundet sammen av litt tynn ståltråd. Klippet ut noen hjerter i papir, og vips så var det en krans til ei dør i huset.

I dag har alle fire bakt pepperkaker. Det er dagen da far i huset svinger seg i bakekunsten også. Ungene trykket ut hjerter, griser, koner, menn, elefanter og kameler. I morgen kveld eller neste får vi pynte dem.

Vi har også fått med oss finalen i EM i håndball, som jo riktig gikk veien.

Ha en fin 3.adventskveld

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards