Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Lilla toner og mager epleform

Av Kaspara - 26 augusti 2009 18:04

De lilla prikkete voksdukene fra Rema 1000 har fått audiens innendørs  i disse dager. Normalt sett bruker vi lite duker her i huset. Duk-budsjettet er med andre ord nærmest lik null. Jeg liker de hvite bordflatene så godt, og synes alt blir pent på dem.


Jeg er så glad i bøker, og det gjør meg glad å omgi meg med dem. Stabler med bøker finner du her og der i det kaspariske hjem.


Utsikt fra kjøkkent og inn på spisestua. Jeg ønsker meg sååååå hvite eller grå gulver! Oppe i annen etasje står maling av gulver på "To-do lista".


Her er en tapet jeg har veldig lyst til å bestille en rull av, for å ha et sted i huset. Synes den er herlig!


 Avslutter med en veldig god mager eplekake. Fikk oppskriften av ei venninne som drev og slanket seg en gang. Lettvint og herlig!


MAGER EPLEFORM

5-7 epler

3 egg

1 dl sukker

1 dl mel

2 ts vaniljesukker

1/2 ts bakepulver

Skrell epler og skjær i båter og legg i smurt form. Strø på kanel og litt sukker og gjerne litt rosiner. Pisk egg og sukker til eggedosis. Ha i det andre. Bland lett sammen. Røren slåes over eplene.

200 grader ca. 20 minutter nederste rille.

Lykke til!

Ha en god kveld alle sammen!




 
 
Sanna

Sanna

26 augusti 2009 20:59

Bara älskar ditt underbara hem! =)
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
pillepalle

pillepalle

26 augusti 2009 21:02

Kjære Kaspara! Hmmm, denne herlig eplekaken skulle snart komme på bordet her hos oss! Den passer veldig godt i sensommer/førhøsten og ser deilig ut! Tusen takk for oppskriften! Spisestua din er utrolig koselig, men jeg skjønner at du ønsker deg litt lysere gulver. Må innrømme at jeg faller for grå. Liker kombinasjonen grå-hvit også veldig godt. Vår eldstemann ble anmeldet til konfirmasjonsundervisning i kveld. Utrolig hvor stor han ble....
Ha en fortsatt koselig kveld! Klemmer fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Marthehttp

Marthehttp

26 augusti 2009 21:26

Kjære venn!

Takk for kjempelang og superkoselig mail, jeg setter så pris på alle ordene du sender meg:) Her har internett vært borte i fire dager, og jeg har følt meg totalt "lost"! Fysj... det skjer litt for ofte at det streiker her i huset. Veldig irriterende når regninger skal betales, og ikke minst, blogger skal leses.

Må si at jeg er imponert over kjolene du lager for tiden!! Utrolig fine og herlige! Jeg var på lunsj hos Katrine i dag, og her ble det også skrytt av kjolene dine:) Du kan jo starte moteblogg du nå;)

Jeg skal forretsen prøve både olivenbollene dine (den nye oppskriften, de "gamle" med rødløk og grønne oliven er jo godt innarbeidet her i huset allerede) og den magre eplekaken. Her har det vært så masse besøk, og dertil gode saker på bordet, at litt mager kost trengs.

I morgen skal jeg være alene med Mathea hele dagen, for Rasmus skal på jobbtur til Bergen. Det blir spennende og fint. Vi har blitt et bra team allerede, og dagene er herlige. Om enn litt travle, så det blir lite tid til blogging.

Det er godt at du holder det gående, så har jeg noe å kose meg med når jeg finner tid til det:) Håper dagene dine er gode!

Smil fra oss tre på Tøyen

http://thinktank.blogg.no

 
kardemomme

kardemomme

27 augusti 2009 09:10

God morgen Kaspara :))Duken passer superfint hjemme hos dere!! Veldig kjekt med voksduk når man har prosjekter på gang også. Enklere å kvitte seg med lim og malingssøl :)Spisekroken deres er fantastisk koselig både med og uten duk :)
Mine skuffer inneholder heller ikke så mange duker men jeg har en voksduk med Marimekkoblomsten Unikko på og den er jeg utrolig glad i! Synes gulvene deres er flotte jeg men skjønner jo også godt at du har lyst på hvitt eller grått. Vi har jo akkurat vært gjennom en lignende prosess her. Hvitt er så fint som ramme! Den kaken ser også delikat og lekker ut men nå må jeg passe linjene litt! Buksene har vært trange i mange måneder og nå er jeg lei det så her
blir det mindre baking enn normalt :)
Kanskje jeg hiver meg ut i et prosjekt til helgen..Ha en fin dag i Sandefjord! Morgenklem fra Benedicte :))

http://husetvedbekken

 
Katrine

Katrine

27 augusti 2009 10:42

Så fint du har det, Kaspara! likte den lilla voksduken veldig godt jeg :) Hvite, "slitte" gulv står øverst på ønskelisten når jeg skal se etter huset mitt, det er en drøm.. Du har ikke vært fristet til å kikke under gulvet deres? Stor klem

http://kk2266.blogg.no

 
christine

christine

27 augusti 2009 12:12

den lilla voksduken der passer jammen meg perfekt inn i det kaspariske hjem, altså :D akkurat din farge! tror også tapetene hadde gjort seg hjemme hos deg :D

http://gunhipswollenlip.blogspot.com

 
Jette/Danmark

Jette/Danmark

27 augusti 2009 13:19

Jeg har også en masse bøger til at ligge i bunker. Foruden dem jeg har stående i diverse reoler. Der er noget særligt over bøger. Jeg har altid drømt om at have en bogreol, som dækker det meste af en væg og som går hen over døren i det rum hvor den er. Desværre er der kun 12 cm fra dørkarm og til loft i vores stue, så det er jo lidt for lidt. ;-)

http://jettek.typepad.com/parttime_perfectionist

 
Maria

Maria

27 augusti 2009 15:22

Målade golv är så fint! Vi funderar just nu på om vårt vardagsrumsgolv skall bli svart eller bara oljat...hmmm...alla dessa beslut som skall tas när man renoverar :)

http://galtoroad

 
Lycke

Lycke

30 augusti 2009 08:49

Härligt att se in i ditt underbara hem igen!!! Duken var ju kanoners..hr inte sett lila-prickig vaxduk här i stan minsann...
Gillar dina bokstaplar skarpt..funderar på att ta fram lite mer böcker själv i inredningen nu...alla står typ i källaren i en bokhylla där nu..blev så less att ha dem runt mig ett tag...men nu har jag surfat runt flickr o sett så många fina lösningar...får se vad mannen säger, hhihi...

Grabben väckte mig kvart i sex i morse, så jag behöver nog en kaffekopp till nu...

Morgonkramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards