Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Hageliv

Av Kaspara - 1 maj 2009 22:27

Med det fantastiske været det er på disse breddegrader om dagene, har det blitt lite tid til blogging. Sol og hageliv har fristet umåtelig.

Vi har fått raket litt i hagen de siste dagene, for vi var litt bedagelige i høst, hvilket staffer seg nå. I dag har vi spist måltidene ute, og det er noe hele familien setter pris på. Ingenting er som å sitte med kaffekoppen i frisk morgenluft, høre fuglekvitter og se solen titte fram.
Persilja ville så gjerne at jeg skulle vise flere bilder fra utestua, og her kommer et par. Denne utestua stod her, da vi kjøpte huset for ca. 8 år siden. Da vi overtok nøklene til huset i oktober, sa den søte damen som hadde bodd i huset i 22 år, " Når våren kommer og rhodedendroen blomstrer, og du sitter her i utestua, kommer du til å få tårer i øynene, for det er så fint."

Ja, jeg er veldig glad i huset og jeg er veldig glad i denne utestua vår. Mange ganger har jeg måttet klype meg selv i armen, for å forstå at jeg bor her i huset jeg er så forelsket i og hagen som jeg synes er så nydelig.

To hus unna ligger barndomshjemmet mitt, og det kan jeg blunke til å passe på herfra. Lydene er lydene jeg hørte som barn. Først og fremst lyden av tyrkiske duer, den husker jeg veldig godt.

Her kommer to bilder fra utestue-området samt et bilde som er fra skyggeplassen utenfor boden. Her er det delig å sitte og kjøle seg ned litt på ekstra varme sommerdager.

Ha en fin fredagskveld og natt!



 
 
Kari-my home is mycastle

Kari-my home is mycastle

1 maj 2009 23:54

For en herlig utestue dere har :) Drømmer om en jeg og ;)
Det skal visst bli like flott vær imorgen :)
Klem,Kari

http://myhomeismycastlebykari.blogspot.com

 
Kathrin

Kathrin

2 maj 2009 00:30

Åååå.... umåtelig vakkert.
Koselig å høre at du bor i nabolaget der du vokste opp. Jeg har rosenrøde minner om min barndom og gatene jeg lekte i da.... på 70-tallet var livet helt perfekt;)
I dag er livet også nydelig, om enn glansbildene har slått sprekker.... =)

Ha en fortsatt deilig weekend! =) Kathrin.

http://dansparoser.blogspot.com

 
susanne

susanne

2 maj 2009 05:48

Hej men underbart vackert.. så fint-- vill se mera bilder! har tittat två ggn och bara wooow säger jag.. jag längtar till den dagen vi har en riktig gård.. med uteplats/ platser
och leran blivit gräs..
Vi flyttar ut vi med dessa underbara dagar!
Inne hinner man sitta... blogga hinner man med,
ha en fin dag! kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Tone

Tone

2 maj 2009 08:38

Så herlig det ser ut i utestuen din. Og så herlige dager vi har nå. Jeg har tilogmed klart å bli skikkelig solbrent, sovnet i solen... Derfor tenkte jeg at jeg skulle sjekke opp om jeg finner noen loppemarkeder idag, skal ned å kjøpe avisa nå. Ha en fortsatt herlig helg Kaspara, klem :-)

http://tone-amorvincitomnia.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

2 maj 2009 09:04

Helt underbar uteplats! Tänk om vi kunde ha en sådan hemma hos oss.... en insynsskyddad mysig plats! Så härligt med en plats att sitta under tak med...

Ha en skön helg! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
lycke

lycke

2 maj 2009 09:10

Goa Kaspara, inte ska du snurra runt o blogga jämt när du är galet trött..fast jag vet..gö det själv, blir liten sjuka det här, o jag som är alldeles nystartad..uf hur ska det sluta, haha, fyrkantiga ögon, stirrig blick och krokig rygg!
Vill också gärna se mer av uteplatserna o trädgården - ställen där man tillbringar mycket tid e intressanta! Älskade er skuggiga plats - känns medelhav! platsen med era vita café-möbler är också suuuper, vill se sen när rhododendron blommar -yumme!
Ska kolla vilken den turkosgröna färgen var på stolen till dig, ha en underbar dag och hoppas solen och värmen kommer både till dig och mig..

Morgonkramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

2 maj 2009 09:29

TACK! Det är så fantastiskt och jag förstår att du får nypa dig i armen!!! Jag älskar din uteplats. Perfekt att kunna vara under tak när det blåser eller regnar! Och att kunna ha ljustakar och soffor och dynor framme fast det är ute. Lovely!

 
Ingen bild

Persil,ja

2 maj 2009 09:33

Jaså du såg mina lappade jeans. :D De blev så fina med de lapparna. :D Känner mig "uppklädd" hihihi! Och så tänker jag på dig när jag har dem. Jag har kvar ännu en stor bit men snålar. Har inte bestämt vad jag ska sy av den och tills dess ligger den på vänt. Kram!

 
Minmill

Minmill

2 maj 2009 10:18

Hei Kaspara. Jo, fjellgeita har kommet for å bli i lavlandet nå, og nyter våren akkurat som du. For en herlig uteplass dere har, Kaspara. Den utestuen er den største jeg har sett på lenge. Det må være deilig å ha noe slikt for da kan utelivet nytes lengere enn i en vanlig hage. Ser ut som dere har peis i den innerste delen. Tenker dere har mye kos her ja. Nå skal jeg til byen med lillejenta og handle litt og gå på kafe. Solen skinner ikke her foreløpig men det er deilig likevel.
Jeg har vært i Oslo siden tirsdag, og det er deilig å være hjemme igjen. Borte bra, men hjemme best.

http://minmill.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

2 maj 2009 11:11

Men gu så vackert! Du har den utestua som jag drömmer om och Persilja har växthuset, hi, hi! Men jag är himla glad för mitt gröna plank, oj vilken skillnad, nu VILL jag va ute i trädgården! Men en dag ska jag också ha en STOOOOOR trädgård med plats för både växthus och utestua, tills dess huserar jag i mitt "gröna" :-)

Kram Jenny

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Marthe

Marthe

2 maj 2009 12:07

Hei søte Kaspara!

Føles som jeg har vært borte fra bloggverdenen i en evighet. Tre dager kan virke lenge, ikke sant? Herlig å komme tilbake til mange fine innlegg (har vært så sliten av all jobbingen at jeg ikke har orket å løfte lokket på pc'n, hehe). Utehagen deres er en sann oase. Så deilig å ha et sånt sted helt for seg selv. Bakgården vår er fin den også, det er ikke det, men jeg skulle gitt en del for å ha en hage som deres.

Nå er jeg så snurt... ble hoppende glad når jeg så den rosa plastryen fra Plantasjen - en sånn vil jeg ha! Ringte nettopp til plantasjen på Storo, men de hadde aldri hørt om noen plastmatte. Damen i telefonen virket rett og slett irritert over at jeg ringte med et så tåpelig spørsmål. Servicen, hvor var den?? Sånt gjør meg irritert... Så da må jeg nok slippe plastmattedrømmen for en liten stund. Men jeg skal nok finne en til slutt:)

Her er det sosiale og fine helgedager, håper du også koser deg. Gleder meg forresten til å fortelle deg om den første uka på skolen (mail kommer):) Det har vært spennende og lærerikt! Nå må jeg komme meg ut i sola en tur, jeg lider av et syndrom som gjør det umulig for meg å være inne når det er fint vær. Netsen litt slitsomt innimellom...hehe.

Ha en fantastisk helg, Kaspara, enten den tilbringes i hagen eller andre steder!

Store klemmer fra Marthe

http://thinktank.blogg.no

 
Bella Vintage

Bella Vintage

2 maj 2009 13:52

Hei Kaspara
Sukk, utestue, eller et drivhus med plass til sittegruppe, står høyt på ønskelisten! Det må jo være veldig praktisk også, god oppbevaring for hagemøbler som ikke har godt av snø og regn.
Jammen er det deilig med sommerlig vær. Vi var ute i hele går og hørte på Trang fødsel, spiste is og priset sommeren!

Ha en fortsatt deilig helg, Kaspara!
: ) Bella

http://imittlunehi.blogspot.com

 
Victoria

Victoria

2 maj 2009 19:29

Vilka härliga uteplatser du har, både inne och ute! Jag saknar en plats med tak över så att man även kan sitta där när det regnar lite eller bara vill slippa solen ett tag. Funderar på hur vi ska kunna bygga tak över halva uteplatsen på ett snyggt sätt! Tack för dina mysiga kommentarer, skrinet och hornet är mina favoriter också. Har lite probem med hur jag ska sätta upp hornet på väggen, jag har ett horn tidigare men när jag köpte det satt det på en liten platta och det gör det ju så mycket lättare att få upp på väggen. Tror att jag när jag funderat ut hur jag ska få upp det att det får bli en hängare av det lite av varje. Ha en riktigt skön lördagskväll! Kram Victoria

http://vintage-victoria.blogspot.com

 
Syltan

Syltan

2 maj 2009 19:52

Åh, vilket ställe! Jag som inte gillar stark sol skulle trivas där under taket alldeles utmärkt! Vad är adressen? ;-)

http://syltan.bloggagratis.se

 
lycke

lycke

2 maj 2009 23:32

God kväll goa Kaspara!!! hoppas du har det bra och myser i ditt underbara hem!! Här har varit kyligare idag...morr...men ändå smälter det som 17:on, snart helt snöfria! Mannen min har blivit helt hjärntvättad av mig tror jag, hihi, för nu har han varit nere i källaren och spraymålat en liten hylla till toaletten i körsbärsrött, haha, så går det när man låter dem bestämma o fundera ett tag, hihi...är så glad åt goa mannen min - han är faktiskt både konstnärlig och praktisk till tusen - tackar min lyckliga stjärna...
En underbar kväll till dig!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

2 maj 2009 23:57

Kjære Kaspara!!! Hagen og lysthuset deres er virkelig en fryd for øyet og jeg hadde kost meg glugg ihjel der om jeg hadde hatt noe sånt! Det er herlig at denne årstiden endelig har kommet slik at man kan nyte å sitte ute med måltidene..Nå er det jo fantastisk flott vær også og vi har vært i gartneriet og kjøpt jord pluss et par utgaver av "arkitektens trøst". Ifølge reklamen skal den vokse fort og det er akkurat hva vi er ute etter.
Vi ha en stor stygg mur på siden av huset som trengs tildekking så da får vi håpe den trives der slik at vi slipper å se den fæle veggen..Jeg har også fått spadd et lite bedd som skal huse krydderplantene mine..
Jeg elsker å gå rundt på gartneriet og kunne brukt tusenvis av kroner om jeg hadde hatt det..Sååå mye lekkert!
Nå skal jeg øyeblikkelig ta kvelden her!
Det er herlig å være mye ute, så sover man bedre på natta også! Tar med tekopp og hagebok på senga i i dag slik at jeg kan fortsette å drømme om vakre hager..
poolishen jeg satte forrige kvelden ble ikke vellykket siden jeg kun hadde tørrgjær så nå har jeg satt en ny med ekte gjær..er spent på resultatet i morgen tidlig!
Nattaklem fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Nøtteskrika

3 maj 2009 09:53

God morgen Kaspara!

Nå sitter du kanskje i den hyggelig utestua og drikker første, andre, mulig tredje morgenkaffen?! Jeg har vært oppe siden kl. 06.00 og drikker nå min andre latte mens jeg skriver en aldri så liten søndagshilsen til deg før kirketid.

Min lille fugl var klar for å starte dagen så tidlig. Som regel pleier han å åpne øynene en time senere, men ikke i dag - han vil nok ut i sola og nyte "kom-mai-du-skjønne-milde! Vi hadde heldigvis lagt oss relativt tidlig i går kveld, så det var ikke ille å stå tidlig opp. Faktisk deilig - det å stå opp til søndagsstillheten.

I dag skal jeg gjøre en god gjerning. Jeg har forberedt meg i dagsesvis. Det er igrunnen en årlig-god-gjerning-affære. Den siste uken har jeg gått gjennom alle klærne til liten og stor i familien. Jeg har sortert ut en mengde klær vi ikke bruker, fordi plaggene har blitt for små for oss som har vokst både i høyde og bredde he he! Klærne er vasket og stryket. Og jeg har faktisk sydd igjen hull der det hadde oppstått på plaggene. Jeg skal nemlig levere de til en "open Heart-trailer". Betaniakirken i Larvik har hver vår en stor innsamlingsaksjon - i år til Ukraina. De ber om rene og hele klær pakket i sorte søppelsekker. Så betaler vi 50,- for hver sekk. Pengene går til transportstøtte. Det føles så utrolig meningsfult å gjøre dette. I tillegg til å gjøre en god gjerning, får vi også ryddet skikkelig opp i skapene.(Hvis du vil lese mer om open Heart kan du gå inn på deres nettside: www.openheart.no.)

Vel, må avslutte søndagens tekst her. Han lille begynner nå å bli temmelig overtrøtt - vi får nok trille en tur. Han sovner best til fuglekvitteret. Han en fin dag. Vi skrives.

Fjærklem fra meg.

 
Camilla

Camilla

3 maj 2009 11:17

åå..det der må jo være drømmehagen..!! :-)

http://hippiechic.bloggagratis.se

 
Marthe

Marthe

3 maj 2009 11:47

God søndag Kaspara!

2222 ord fra meg finnes nå i mailboksen din:) Sjekket faktisk hvor mange ord det var, og ble fornøyd med det helhetlige resultatet, hehe.

Ha en nydelig dag!

http://thinktank.blogg.no

 
Haust

Haust

3 maj 2009 13:27

Vidunderleg! Nyt våren!

http://www.posidriv.blogspot.com

 
Frk.B

Frk.B

3 maj 2009 14:36

Hei Kaspara!
Her må dere jo koser dere glugg i hjel:)
For en koselig uteplass!
Deilig vær nå om dagen, håper det holder!
Ha en fin fin søndag!

Hilsen Frk.B

http://carolinehlb.blogspot.com

 
Portofritt

Portofritt

3 maj 2009 14:41

Hei Kaspara. Jeg føyer meg inn i rekken av rosende omtale av utestuen. Det ser fantastisk og stemningsfullt ut. Nesten så det ikke er nødvendig å reise på ferie;)
Det var artig og rart at vi hadde kjøpt samme stoff! Det er noe med bloggere og smak. Vi blir påvirket av hverandre på kryss og tvers. - Det er jo det som er så morsomt!

Gleder meg til å se hva du tryller fram av stoffene! Mine stoffer blir mest sannsynlig beholdt i hele stykker, såpass kjenner jeg meg selv. Har lånt en symaskin av svigermor i seks måneder nå uten å ha sydd så mye som en grytelapp... Portofri klem fra Heidi

http://portofritt.blogspot.com

 
Frk.B

Frk.B

3 maj 2009 14:55

For en hærlig uteplass!!
Kan tenke meg dere koser dere glugg i hjel der:)

http://carolinehlb.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

3 maj 2009 22:22

Kjære Nøtteskrika
Tusen takk for lang hilsen, kjære deg!
Har såååå dårlig samvittighet over at jeg ikke har fått sendt deg hekleoppskriften. Sender deg den på mail i morgen tidlig!
Så du står opp sammen med solen! Godt du bobler over med energi, og har litt å gå på.
Gutta mine har vært på fotballkamp i dag og heiet på bylaget som vant.
Nå har jeg sydd noen hjerter og kjenner at jeg faktisk begynner å bli litt trøtt.
Nesten godt jeg ikke skal opp i natt å amme, men du verden det hadde sin absolutte sjarm. Og lillemann er jo virkelig en fin liten figur.
Vi snakkes. Er spent på å høre om hvordan det går med heklinga. Det har kanskje vært vrient uten oppskrift.
Ha en god natt med masse søvn! Klemmer fra Kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards