Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Monkeybiz-perledyr og dukker

Av Kaspara - 30 december 2008 13:13

Dere har sikkert gått på dem før; de herlige perledyrene eller perledukkene laget av kvinner i Sør-Afrika. Kvinnene som står bak disse sjarmerende perletingene er ofte handikappede, har mange barn eller gamle foreldre å stelle. De får perlene levert til seg, slik at de kan jobbe med perletingene hjemme. Over 400 kvinner er med på dette prosjektet. Perletingene blir vurdert ut fra kunstnerisk basis; jo mer flid man har gjort seg - jo mer betalt får tilvirkeren. Hver av kvinnene kan brødfø ca. 10 mennesker på inntekten fra perledyr-lagingen.

Det er mange som har tatt disse perledyrene og dokkene til sitt hjerte og støtter salget av disse. De selges blant annet hos klesdesigneren Donna Karen i New York og Terrance Conran har  også tatt  de inn  i sin butikk.

Her på hjemmebane selges de også i enkelte butikker, og søsteren min som er eieren av de avbildede perletingene selger de også i sin interiørbutikk.

Selv er jeg forelsket i dyret på det første bildet, og skulle mer enn gjerne gitt det et krypinn i stua mi.

Ha en solrik dag!

 
 
Mina

Mina

30 december 2008 13:27

God jul, Kaspara!:)

Herlighet, så flink du er til å hekle! Det går jo som en kunst! Jeg holder faktisk på med pulsvarmere nå jeg også. Etter oppskrift fra den nye hekleboka jeg fikk til jul. Det er jo så gøy!:)

Såå mye fint du fikk til jul da! Hekletingene fra Pynt var bare råfine!

Ser ut til at dere koser dere i romjulen, fortsett med det:)

Juleklem fra Mina:)

http://minasparadis.blogspot.com

 
Heidi

Heidi

30 december 2008 16:48

Hei Kaspara, og takk for hyggelige kommentarer idag. Det var artig å lese om perletingene også. Må prøve å komme meg en tur innom din søsters butikk snart. Det er selvsagt synd med juletreet, men jeg tror det vil være julestemning hos dere uansett. Kakene og alt det andre vakre du har rigget til bidrar absolutt til å skape stemingsfull atmosfære.

Fint at du fikk tak i bomullsgarn, slik at du slipper å legge fra deg heklenåla helt - nå som du har kommet så godt i gang.

Jeg forbereder morgendagens storinnrykk. Vi får 11 gjester som alle skal overnatte - og vi har egentlig ikke mer plass enn det vi trenger selv ;-) Men det går nok greit, vi har klart det før. Dessuten blir det ofte litt moro når det er slik.
Jeg håper du blir bra av allergien og at dere har det fint resten av romjulen og i morgen. Klem fra Heidi

http://portofritt.blogspot.com

 
Heidi

Heidi

30 december 2008 17:06

Og god bedring til den lille syke! Det er aldri hyggelig med syke barn. En er jo så redd for dem og vil at de skal ha det så bra som mulig.

http://portofritt.blogspot.com

 
Gamlå

Gamlå

30 december 2008 17:31

Heisann

Det er Gamlå som er innom en tur og som har sittet og lest og kost meg med dine siste innlegg!!

Vil med det samme si takk for det gamla og Godt Nyttår.

klem fra Gamlå

http://lundsvagen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards