Direktlänk till inlägg 7 januari 2009

Superinspirert av Lutterlagkage

Av Kaspara - 7 januari 2009 10:33

Jeg er sååååå inspirert!! Jeg sitter i en haug med glade loppisstoffer og storkoser meg. Jeg klipper lapper og lager at lite teppe.  Synes det er så fantastisk at disse billige loppisstoffene som har kostet en slikk og ingenting kan bli til de mest frodige og herlige lappeteppene.

Jeg har laget slike tepper av lapper før også, men her om dagen fant jeg henvisning til en nettside i et interiørblad som bare fikk meg til å løpe opp på arbeidsrommet og tømme stoffbokser på hodet.

Det er Lutterlagkage.dk som har inspirert meg så enormt. Klikket meg inn på nettstedet deres og ble helt satt ut av de glade retrostoffene i herlig kombinasjoner.

Innehaveren av Lutterlagkage heter Stine Weirsøe og er opprinnelig dansk men nå bosatt i Malmø. Hun syr fantastiske babytepper i retrostoffer og frodige barneklær med mer. Hun selger også ting laget av andre tekstildesignere.

Ta en tur inn og kikk du og da vel!

Viser tre bilder fra nettstedet hennes samt mitt påbegynte lappeteppe. Jeg har sydd sammen rader men  ikke montert det enda. Jeg skal sy radene sammen på litt tykk flatvatt. Vi får se hvor stort det blir. Tenker meg det kan være et lite teppe som f.eks beskytter armlenene på sofaen eller som er godt å ha liggende i en kosestol.

Her skinner solen. Skal hente gutta rett fra skolen i dag. Da skal vi til byen og finne bursdagsgaver til far i huset som har bursdag på fredag. Etterpå skal vi gå på kafe` og kose oss tenkte jeg. Fikk akkurat telefon fra inspektøren på skolen jeg er i permisjon fra om et månedsvikariat på 2.trinn Takket ja til det og starter opp 15.januar Litt morsomt når en selv har en 2.klassing i huset. Føler jeg kjenner alderstrinnet veldig godt og kan føre lange samtaler om Star Wars, hvilket går som en farsott blant den yngre garde her i byen.

Ha en strålende dag!


 
 
kardemomme

kardemomme

7 januari 2009 11:26

Herlig!!!!!!!! Fabelaktig fint!!!
Jeg drømmer stadig om å kunne sy sånne lappetepper og det du har laget var superduperfint i fargene!!!! Flinke deg!!!
Skjønner godt at du ble inspirert av lutter lagkage..Det ble jeg også nå! Er det ikke herlig å være i et modus hvor man får en ide PANG!!! Og så mååå man bare kaste seg ut i det!!! Tror vi er veldig like på den måten ;) Du har jo så mange flotte stoffer også så dette prosjektet var nok perfekt for deg!
Kos dere i byen..Det blir visst sol her i tigerstaden også :)

http://husetvedbekken

 
kardemomme

kardemomme

7 januari 2009 11:28

Glemte helt å si at jeg skal legge ut et bilde i kveld av en meget spesiell Arne Jakobsen stol..Du kommer sikkert til å humre når du ser det..Av og til er vi helt inne i de samme tankebaner hihi!!!

http://husetvedbekken

 
Mari som mister munn og mæle

Mari som mister munn og mæle

7 januari 2009 12:46

Åh, kjære vene! Det der blir superlekkert!!! Sånn vil jeg også ha! *bombe* Jeg har tilgodt å finne fine loppestoffer (muligens fordi jeg går til møbelavdelingen først), men svigermor driver Quiltebutikk/nettbutikk, så kanskje,kanskje jeg kan ønske meg litt av henne :)

I dag får jeg besøk av to av mine beste venninner. Da blir det ridderbrød og hjemmelaget suppe! NAM!

Så herlig med mnd-vikariatet. Og særlig artig er det selvsagt ettersom du har god kjennskap til aldersgruppen :)

Klem fra Mari

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

7 januari 2009 13:22

Underbar sida! Helt i min smak.... jag blev väldigt sugen på att göra lapptäcke nu ;-) Ditt kommer ju att bli jättefint! Hur går det med virkningen?

Kul med vikariatet.... du kommer bli väldan popoulär som kan snacka Star Wars med eleverna ;-)

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Haust

Haust

7 januari 2009 14:39

Oi, der begynte eg jammen å klø litt i fingrane, eg òg! Og det er jammen lenge sidan sist eg verkeleg har hatt lyst til å sy etter at vi fekk baby i hus...

Er spent på å sjå ferdig resultat av prosjektet ditt! :)

http://www.posidriv.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

7 januari 2009 15:04

Hei Kaspara!

Tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! :)

Jeg har jo selvsagt ikke lyst å hekle 5000 lapper :) Det var bare en typisk overdrivelsen à là Pillepalle, beklager! MEn liekvel, jeg har planlagt å hekle massevis lapper! Det er med det samme utrolig koselig og morsom.

Jeg kjenner meg så godt i beskrivelsen din! Så mye tanker og idéer spinner og svirrer rundt i hodet mitt daglig...bortsett fra alt i forbindelse med familie eller jobb... Så utfører jeg flere prosjekter med det samme. Resulatet er ikke alltid tilfredstillende :) I tillegg er jeg litt for utålmodig.

Jeg har riktignok ikke problem med "Hekle litt der og sy litt her".... Jeg kan ikke sy, hehe! Men bortsett fra manglene sykunster er jeg jevnlig hist og her med alle mine store eller små prosjekter. Jeg synes ikke at det skulle bli bedre en eller annen gang :)

Joda! Hva den lille Pillepalle har ikke lært skal den fullvoksen Pillepalle aldri lære :)))

Så utrolig fint at søstren din har en egen interiørbutikk! Jeg liker mest avbildninger med disse stilige damer fra 1950 (?) tallene.

Loppisstoffene dine dvs blanding av stoffene er kjempeflott!

Ha en koselig ettermiddag! Klem fra Pillepalle




http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Heidi

Heidi

7 januari 2009 17:37

Dette var utrolig flott, Kaspara! Lett å forstå at nettsiden var inspirerende. Fikk lyst til å dra fram min egen stoffsamling, men jeg tviler på at jeg får somlet meg til det. Jeg er nok ikke like dreven som deg. Gleder meg til å se det ferdige resultatet, men jeg ser jo allerede at det blir veldig veldig bra!! Du er jammen flink. Lykke til med vikariatet :-)

http://portofritt.blogspot.com

 
Kathrin

Kathrin

7 januari 2009 17:46

Hei Kaspara!

1000 takk for en hilsen som varmet langt inn i hjerterota.
Du inspirerer også, bare så du vet det!!=)

Må inn og sjekke den ludderlagkage-siden.

Ha det godt! Klem, Kathrin.

http://dansparoser.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

7 januari 2009 18:14

Hei Kaspara.

Har lagt et supplement for deg! :)) , se her:

http://pillepalles-verden.blogspot.com/2009/01/pillepalle-er-stivfrossen.html

Hilsen fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

7 januari 2009 18:54

Du strutter jo av energi på bloggen din så jeg tror du kan hoppe på et månedsvikariat på skolen ja :). 2. klasse er et sjarmerende trinn. Ekte, spontane, undrende og rause på komplimenter. Det teppet tror jeg må bli selveste DRØMMETEPPET i retrostil! Jeg sier bare WOW jeg - og gleder meg til flere bilder etter hvert som prosjektet skrider fram. Klemklem...

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
Gamlå

Gamlå

7 januari 2009 19:25

Skal si dette her som du viser er stillig og flott. Se bare på de fine mønstrene og fargene. Kanskje Gamlå skal prøve seg på et lappeteppe engang:).

Ellers så må jeg si at glassene og karafellen til din søster var stillige.

ha en fin kveld

klem fra Gamlå

http://lundsvagen.blogspot.com

 
Minmill

Minmill

7 januari 2009 21:43

Hei. Så hyggelig at du husket å hilse Kardemomme når hun var på besøk. Jeg synes det er spennende med mystiske bakfra bilder. Det gir jo fantasien litt fritt spill til å se hvordan dere egentlig ser ut. Kardemomme har jo et slags bilde på bloggen sin som er tatt litt ovenfra. Kanskje litt synd jeg la ut bilde av meg selv, men har jo på store solbriller, så hele meg er jo ikke framme.

Synes du har blogget mye fint i det siste. Den butikken til søsteren din, hvor ligger den? Den hørtes så spennende ut, og det virker som hun har god smak og teft.

Så fine de lappetingene var. Det må jo være litt jobb å lage et sånn lappeteppe som du skal lage. Fargene på stoffene dine er jo helt nyyyydelige. Gleder meg til å se det endelige resultatet. Blir hekleteppet med oldemorsruter lagt på vent nå?

Ha det fint så lenge, så blogges vi igjen. Reiser to dager til Sandefjord med jobben fra i morgen tidlig.

http://minmill.blogspot.com

 
Tove

Tove

8 januari 2009 09:08

Sjkønner veldig godt at du ble inspirert av disse bildene ja:) Det er når jeg ser slike bilder jeg virkelig blir irritert på meg selv for at jeg ikke kan sy.. Og det teppe med stoffet av hesten oppi hjørnet...hadde betalt ganske mye for et slikt et tror jeg! Og ditt teppe ser ut til å bli til stor inspirasjon for andre det også:)

klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Åse Marit

Åse Marit

9 januari 2009 14:13

For eit fantastisk teppe!!! Det er berre heilt lekkert:-) Har vore inne på tanken om å prøve meg på eit liknande, men det har blitt med tanken foreløbig..men no må eg sei at eg vart inspirert her!
Takk skal du ha for det og god helg til deg!

http://artigeting.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards