Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Pai, sol og hekling

Av Kaspara - 30 april 2009 20:54

Jeg har vært så heldig og priviligert å ha fri i det nydelige vårværet.

Den ene venninnen jeg lærte å hekle bestemorruter forrige uke ba meg på lunsj på verandaen med hekletøy. Hun er blitt helt og holdent besatt av hekling! Hvilket tempo hun hekler i, og hvor mye hun har rukket!

Denne venninnen min bor i et helt spesielt hus. Det er hvitt, høyreist og med fantastisk utsikt over byen og havnen,  en skikkelig herskapelig villa.

Måtte knipse et bilde av det flotte lappeteppet hun hadde begynt på i rødrosa toner til datterens seng. Hun hadde like godt begynt på et til også i beige, brune og lyseblå toner.

Haven til veninnen min er 5 mål stor, så det er rimelig mye plass å boltre seg på. I dag har vi sittet oppe på verandaen i solskinnet og heklet og spist kjempegod hjemmelaget pai. Denne venninnen er nemlig en rev på kjøkkenet.

Etter å ha slappet godt av noen timer i solen, hentet jeg en stor delegasjon gutter på skolen som skulle bli med hjem på lek og middag.

Fridag i morgen og leksefri i dag gjorde det ekstra kjekt å ha med mange klassekamerater hjem. Vi har spist middag ute i hagen, og mannen min og jeg har vært med på "Boksen går" sammen med gutta.

Det er alltid gøy når voksne hiver seg med i leken, og vi har det jo unektelig  litt gøy vi voksne også.

Ha en fin start på langhelgen!

 
 
Drops

Drops

30 april 2009 21:16

hei du...
Vet du hva..det så så koselig ut det..og ikke minst godt da..nam...ble litt sulten her jeg satt jeg nå...kanskje jeg skal friste hr. Drops med ost og kjeks på denne torsdagskvelden..ja se det skal jeg....

wow så flink venninnen din er til å hekle da..Se du har nok vært en god instruktør...Jeg har selv vært på bloggtreff med min gode venninne Julie i dag...jeg hadde med meg garn..men tror du det ble tid til hekling du da..nei da..vi skravla det visst vekk gitt..Men neste gang..da kanskje...

http://ninasdrops.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

1 maj 2009 08:06

Kjære Kaspara!

Da kunne du faktisk føle deg priviligert, du! Jeg er så imponert av verandaen og utsikten over byen! Det ser deilig ut, nostalgisk og utrolig hyggelig. Fint vær dere har! Hekleteppene blir kjempeflott, synes jeg. Fine farger! Så flink er venninen din med å hekle ruter etter bare noen dager! Vi skal til bestemor i dag. Jeg gleder meg å se min søster og min hundegale svigerine. Vet du, hele familien vår bor der i området. Har også planlagt jeg å plyndre mors skap og kjeller :)
Ha en deilig helg! Hilsen fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Mina

Mina

1 maj 2009 17:37

For et hus!! Virkelig et drømmehus ja!:) Ser veldig koselig og nostalgisk ut! Og den paien, mmmm:) Herlige lapper dere har kreert også. Har blitt litt hekling på meg idag også. Jeg hekler på et teppe som blir en miks av "rundt og rundt", og oldemorruter. Tror det kan bli fint. Vi har vært en liten tur på hytta idag, og koset oss med utelunch og nystekte vafler:) Idyll! Skal utover igjen på søndag. Da skal vi henge opp hyller og rydde litt her og der, mens gutta skal sette båten på vannet. Da kan sommeren komme!
Kos deg videre i det flotte været!:)

Klem fra Mina:)

http://www.minasparadis.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

1 maj 2009 18:24

For en helt herlig dag du har hatt hos venninnen din og det huset hennes ser fantastisk ut. jeg har jo hørt deg fortelle om det før og det hadde vært moro med enda flere bilder ;)Lampa var jo helt knæsj!!!
Hils henne og ros henne for nydelige heklede tepper også!! Flotte farger på begge to! Du er en god lærer Kaspara :)
her er det fantastisk vær i dag og jeg har holdt på litt i hagen..Snart er det middag og fredagskveld med det tven har å by på.
Hadde planer om en tur på loftet etter noen bokkasser men det får visst vente til i morgen..
Håper dere koser dere i det nydelige sommerværet alle sammen!
Store klemmer fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
lycke

lycke

1 maj 2009 20:15

Vilket underbart hus hon ser uta att ha din väninna, och vad avundsjuk jag blir...tänk, sitta där i vårsolen och hekle med er (dvs lära mig, hihi) Ser jättemysigt och härligt ut! Gillade hennes golvlampa också, är ju lite svag för det där romantiska jag!
Har själv varit ute mest hela dagen o räfsat - är helt tokaslut, men det blir ju bra!
Det har varit första riktiga vårvärmen och strålande sol här idag, så vi har premiärätit ute också - delicious - oj, vad skönt...hoppas det är lika bra väder imorgon med...peppar peppar!!!

Kramhögar från Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Persil,ja

Persil,ja

1 maj 2009 20:30

Vilken vacker lampa!!!! Romantisk, nött och sååå vacker! Och vilken utsikt! Härligt att ha en vän som man trivs med som dessutom har ett sånt fint hus!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards