Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Lampeparade nr. 1

Av Kaspara - 4 oktober 2008 22:17

Det ble et seint innlegg i dag. Vi har gjort som så mange nordmenn gjør, tatt en "harrytur" til Sverige. Det er nåtidens jegere; krysse svenskegrensen og finne byttet i svenske supermarkeder. Nå har det blitt rom for litt annet også da. Vi har blant annet vært innom Tanum loppis i Tanumshede ikke langt fra Strømstad. Det  består av flere uthus; i alt over tusen kvadratmeter med lopper. Jeg gikk faktisk ikke helt amok. På en måte var det så mye ,at det kanskje var vanskelig å få øye på godbitene som måtte ligge der. Jeg fikk tatt med meg noen stoffer som alltid og en fin bolle. Det var nok litt stivere priser her enn loppemarkedene jeg har frekventert i det siste. Når du har vært vant til å kunne fylle en pose med stoffer for 30 eller 50 kroner, ble det plutselig litt dyrt for 150 kroner for noen stoffer og en bolle. Tror jeg har vært på ekstremt billige loppemarkeder i det siste.

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av noen lamper her hjemme. Jeg er litt lampegæren, og det er jo ikke alle lampene jeg mekker selv.

Tenkte å vise to skikkelig billig loppislamper og en av det dyrere slaget.

Den røde lampa kjøpte jeg i Danmark i sommer for den svimlende sum; 3 kroner. Jeg synes den lyser opp og liker den kjempegodt.

Den andre loppelampa (den blå) står på rommet til min yngste sønn. Jeg fant den på et loppemarked for noen år siden, og den synes jeg bare er helt herlig. Tror den kostet rundt 20 kroner.

Tredje lampe er en Bestlite-lampe. Den har jo versert i diverse interiørblad, og jeg ble forelsket i den for mange år siden. Etter at den hadde stått på ønskelista noen år, kjøpte vi den. Den står på arbeidsrommet, og jeg koser meg ved synet av den når jeg sitter ved dataen eller syr på symaskinen.

Den orginale Bestlitelampa var jo faktisk Winston Churchills favoritt. Det sies at han var så avhengig av den, at han hadde den med seg på alle sine reiser rundt i verden! Jeg får vurdere det jeg også........

Ha en god natt der ute og drøm søte drømmer!

 
 
kardemomme

kardemomme

5 oktober 2008 00:00

Flotte lamper alle sammen!!! BestLite'n har stått på min ønskeliste leeenge!! Utrolig flott er den!!! Men de du fant på loppis var jo fantastisk flotte de også..
Du har virkelig teft for de riktige tingene ;) Vi vurderte også svensketur i dag og jeg hadde Tanum i bakhodet hihi!! Jeg prøvde å lokke med meg J. til Gøteborg..Hadde lyst på 1 natt på hotell med litt shopping attåt men maken var fornuftig og det ble bestemt at vi skulle "drøye" det litt :/ Æsj! Jeg er ikke så god til å drøye ting som er morsomme hihi!!! men jeg gjorde noen gode stoffkupp på bruktbutikken i den gamle fabrikken ved elva..Jeg skal fortelle deg om det stedet en gang ;) Angående den brune kjolen i Bolig Liv er det sikkert den samme..Brun kjole med prikkete lomme og påsydde blomster? Jeg har funnet stoffet jeg ønsket meg og har brukt kvelden på å hekle blomster i stedet for å sy på noen..Stoffet er til vask og jeg holder nesten ikke ut å vente til i morgen på at det skal bli tørt!!! Tror jeg skal ta kvelden ganske snart men vi blogges i morgen! Nattaklem herfra :) Sov godt og drøm om herlige stoffer :))

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Persilaj

5 oktober 2008 08:24

En bestlite, gärna vägghängd, står på min önskelista. Eller två. :D
De andra är också lika fina!

 
Lotten

Lotten

5 oktober 2008 09:00

Vilka fina lampor du har! Bestlite-lampan är min mammas högsta önskan.... hon vill ha både golvmodellen och väggmodellen!!
Loppisen i Tanum har jag inte varit i än..... det är lite långt att köra om man bara skall dit. Men om jag någon gång har vägen "förbi" så skall jag slänga mig in där. Jag tycker inte det finns så många riktigt billiga loppisar kvar.... de blr mer och mer medvetna om sakernas värde på gott och ont.
Ha en skön söndag!

http://ornnastet.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

5 oktober 2008 10:32

hittade hit via Persilja och fann massor av härlig inspiration. Även jag älskar att gå på loppisar och använda mina fynd till att göra nya kreationer. Ibland behöver man dock ut och hämta lite inspiration och här hittade jag massor. På återseende!

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Kaspara

Kaspara

5 oktober 2008 20:54

Hei Persilja
Ja, Bestlite vegglampe er fint. Hvilken farve ønsker du deg, tro?
Ha en fin søndagskveld! Klem fra Kaspara

Hei Lotten
Ja, det er gøy med lamper. Jeg er voldsomt glad i den blå på minstemanns rom. Den er den morsomste synes jeg. Håper mammaèn din får sin Bestlite en dag! Ha en fin søndagskveld! Klem fra Kaspara

Hei Maloppa
Så gøy at du stakk innom og la igjen en hilsen!! Herlig at du fant inspirasjon; det gjør meg kjempeglad! Skal ta en tur innom bloggen din etterpå. Tror ikke jeg har vært der før. Ha en glad kveld! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards