Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av Kaspara - 27 oktober 2008 10:22

Reduserte vikarjobbinga på skolen litt, og fram til torsdag har jeg fri. I dag bobler jeg over av lyst til å gjøre tusen ting. Tiden fram til å hente barn på skolen går imidlertidig lynfort, og jeg er ofte forundret over hvor lite jeg får rukket. Skal  prøve å få sydd litt i dag, må handle matvarer, få litt styr på huset, vaske tøy  og bli med eldstemann på fotballtrening klokka fem.

Ja, og så tenkte jeg kanskje jeg skulle gå innom en bruktbutikk jeg liker å rumle rundt i innimellom.

Solen stråler her, og det er verdens beste oktobervær. Forrige mandag striregnet det. Husker det fordi eldstemann går på fotballtrening ute på mandagene, og for en uke siden kom han hjem fire kilo tyngre av søkkvått treningstøy. I dag blir det flott å sparke ute og flott for oss foreldre som gjerne er sosiale på sidelinja.

Fløy litt rundt og fotograferte i heimen i går, og i dag legger jeg ut noen kjøkkenbilder. Da mamma flyttet fra eneboligen sin og over i leilighet for noen år siden, fant vi noen spennende gamle aviser på loftet. To av disse henger innrammet på kjøkkenet som du ser. Begge er fra før jeg ble født; 1960. Det morsomme med den ene er at det er dagen etter at John F. Kennedy har vunnet valget i USA, og dette er hovednyheten. Den andre avisa er det et bilde av faren min i. Det er en avis fra Gotland, hvor han hadde vært med å føre det største skipet som til da hadde ankommet en gotlandsk havn.

Ungene synes det er spennende med disse avisene. Det ene er jo den bestefaren de aldri fikk møte, men som de har hørt så mye eventyrlig om og det andre er en  amerikansk president som ble skutt på åpen gate.

På det ene bildet kan dere skimte den røde bollefranslampa fra tidligere  i stuevinduet. Jeg maler mange lampeføtter for tiden. I vaskekjelleren har jeg rene lille bedriften. (fnis)

Ha en dag fylt med glade øyeblikk!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards