Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Svigerfars tapetoverraskelse

Av Kaspara - 26 juni 2009 00:09

Her om dagen kom min handlekraftige svigerfar inn døra vår med et lurt smil. I hendene drasset han med seg ikke mindre enn seks tapetprøvebøker som var gått ut på dato.

Kreative svigerfar som i sin tid gikk på "Kunst og håndverkskolen", ville overraske meg med tapetprøver til "klipp og lim".

Etter mangårig jobb som interiørarkitekt har han sine kontakter, og dermed kunne han komme med denne herlige gaven til meg. Gjett om jeg ble glad! Jeg blir rent henført over vakre tapeter, gamle eller nye.

Nå har jeg mange fine papirer å boltre meg med.
Noen måtte jeg selvfølgelig leke meg litt med og prøve på vegger her hjemme. Dette ser dere smakebiter av.

Så svigerfar om du leser dette; dette var fantastisk moro og en av de gøyeste gavene jeg har fått! '

Til dere andre; ha en god natt med søte drømmer!


 
 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

26 juni 2009 09:28

God formiddag, Kaspara. Så heldig du er som har en svigerfar som kommer med tapet prøver til deg. Kan skjønne han traff deg midt i hjertet med de. Det var jo nesten litt kult å bare henge opp små firkanter rundt forbi. Skal bli gøy å se hva du gjør med dem du kreative dame.
I dag har jeg skikkelig fredagsfølelse og gleder meg tilå nyte helegen. Jeg håper inderlig været blir like bra som det har vært denne uken. For da skal jeg ligge flat og sole meg. Magen og ryggen og baken trenger litt sol.
Nyt dagen din Kaspara, så må du ha en fin helg. Klemmer fra Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
Drops

Drops

26 juni 2009 09:39

Ja jeg har sagt det før ...og jeg sier det igjen...lucky you som har en så herlig svigerfar...Hipp hurra for tapetbøker som har gått ut på dato....
Så fin den øverste synes jeg...herlig...
Blir moro å se om du får brukt de til noe da, det tror jeg helt sikkert..
Ha en knallers dag
Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Nøtteskria

26 juni 2009 10:06

Hei Kaspara!

Du har litt av en svigerfar som gir deg flotte, kreative gaver! Fantastiske tapetbiter, her har du råmateriale til mange spennende ting! Trodde først - noe som sikkert var meningen fra din side - at du hadde tapetsert veggen hvor alle sort&hvitt fotografiene henger. Den tapeten hadde vært fin der. Den turkise med hvite blader var også kjempeflott! Når jeg ser slike fine tapeter får jeg umiddelbart lyst å sette igang med å tapetsere. Men har et problem: jeg håndterer ikke det håndverket! Og jeg som har mange ruller som bare ligger og venter på å bli brukt. Men jeg kvier meg med å gå i gang. Er så redd for at det skal bli klumpete, skjevt, hakkete osv. Men det er vel bare å prøve seg fram - "øvelsegjør mester" sa lærerinnen min i klasserommet og min pappa ved kjøkkenbordet! Og nå messer jeg om det hver gang min lille datter strever med å lese vanskelige ord og setninger.

Vel, solen skinner, men ellers intet nytt under den. Ha en fin helg med gutta dine. Vi skrives/snakkes!

Klem fra Nøtteskrika

 
pillepalle

pillepalle

26 juni 2009 11:44

God middag, kjære Kaspara!
For en nydelig gave! Herlige tapetprøver har du fått. I dag har vi igjen masse å ordne: Guttene er med på byens fredsløp, eldstemann trenger nye sandaler, yngstemann skal ha ny legitimasjon (og nye passfotoer før). Herlig at Pillepallemannen kom endelig hjem i natten. Han innfant seg senere enn vi trodde da flyet var veldig forsinket. Kl. 16 skal jeg til fotballplassen for å hjelpe med turneringsforberedelsene. Turneringen er på søndag og fru Pillepalle skal selge muffinser og kake i "kafeteriaen". Uff. Har dessverre noen problemer med isjiasen...Alderdomen hilsner, synes jeg :))
Ha en deilig helg! Klemmer fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

26 juni 2009 11:50

God formiddag :)Så synd med Gøteborgturen da..Tenk at det ikke er ledige hoteller!
Ergerlig når man har gledet seg!
Jeg er litt rastløs og har lyst til å ta en liten tur et eller annet sted med familien jeg også men vi orker ikke å sette oss i bilen når det er så varmt så vi blir nok her og heller ser om vi får gjort litt mer på kjøkkenet. har egentlig lagt prosjektet på is til det blir kjøligere dager.
Om tre uker reiser vi til københavn i dag og jeg gleder meg så utrolig.Gleder meg også til alle de koselige loppemarkedene på Falster.Burde hatt med tilhenger når vi reiser..Gleder meg også til Amsterdam som jeg har hatt lyst til å reise til lenge.
Dit reiser vi den 2 august så det er jo fortsatt en stund til.
Jeg sjekket flyprisene til Stockholm nå men det fantes ingen billigbilletter så da drøyer vi litt. I går fant jeg så mye fint på Røde kors butikken og jeg holder på å vaske alle stoffene. Gleder meg til å sette igang med nye prosjekter. Legger vel ut funnene i løpet av dagen.
Så herlig gave du fikk av svigerfaren din!
Ser ut til å være mange fine tapetbiter der..Jeg og Rosa fikk en bunke tapetbøker av en pappa i klassen til ungene være som visste at vi drev med papirklipp i vinter men det var ikke så mange fine biter der..mest enfargede og striper. Du har jo fått noen virkelig herlige og blomstrete utgaver. Kos deg med dem! Nå kom postbilen her hører jeg. jeg har bestilt boken Styling av Alexandra Villefrance og venter at den skal komme når som helst.
Flott og inspirerende bok som jeg har lånt på biblioteket en gang men har lyst til å eie den selv.
Kardemomme :))

http://husetvedbekken.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Frid

26 juni 2009 13:22

ÅÅÅÅhh, drømme svigerfar spør du meg ;-)

 
Rikke

Rikke

26 juni 2009 14:48

Snakk om hyggelig overraskelse =) Det er koselig når folk gjør sånt helt uanmeldt!

http://www.fargesirkelen.blogspot.com

 
Ingen bild

Cathrine

26 juni 2009 19:32

Hei, fant deg via "Huset ved bekken".

Så mange lekre stoff du har!!

Og for en super svigerfar som kommer med slike skatter. Så gøy å få leke med slikt!!

Sjøl berga jeg noen gamletapetbiter fra en søppelsekk, -svigermor hadde ikke skjønt at jeg virkelig likte den gamle tapeten i kjellerleiligheten de leide ut :)

 
kardemomme

kardemomme

27 juni 2009 10:23

God morgen Kaspara :)Unner meg en liten stund foran skjermen før vi starter opp med prosjektene våre. Synd at Gøteborgsturen gikk i vasken men det høres ut som om dere hadde en fin dag likevel. Vi snakket faktisk om å ta en Gøteborgtur vi også før vi reiser til Køben..men det er så varmt at vi ikke orker å sette oss i bilen i mange timer nå så vi blir hjemme og ser om vi orker å fikse litt her hjemme i stedet.
Må få ryddet i stoffene mine i hvertfall. Det blir fler og fler og på mitt bittelille kott av et syrom gjelder det å tenke praktisk. Sidekanten min er en tapet jeg fant på nettet og lagret. Var så lei av den oransje nå og i det siste har jeg tatt blåfarger inn i varmen..Jeg har ikke vært i nærheten av noe blått siden 90-tallet men plutselig føles det så forfriskende.
Særlig de småmønstrete stoffene og tapetene.
Jeg fant enda en tapetrull på gjenbruket på torsdag..
Nå skal jeg lage et innlegg og så må jeg skride til verket her. Ha en nydelig dag i Sandefjord alle sammen! Solklemmer fra alle oss :))

http://husetvedbekken

 
Lycke

Lycke

27 juni 2009 19:01

Ååå, vilka goa...särskilt den blå..förstår vad gla du blev...

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

27 juni 2009 23:28

Heldige heldige deg :) for en fantastisk ting å få.. en hel bok med tapeter.. her omkring er det kun en butikk som gir ut prøver på tapetene sine og jeg tør ikke ta turen innom for ofte... det er jo kun tapetene jeg vil ha :)
sparer til jeg finner en settekasse!!
God solfyllt helg til deg :)

http://duftenavsyriner.blogspot.com

 
Carola

Carola

28 juni 2009 09:40

Åh vilken snäll svärfar du har, alltid trevligt med lite presenter!
Tapeterna var ju hur fina som helst!

Carola

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards