Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Hjemme hos storesøsteren min

Av Kaspara - 4 mars 2009 17:29

I dag har jeg vært på lunsj-besøk hos søsteren min, hun som driver en interiørbutikk i hjembyen vår.

Hun opererte den ene armen i går, og hva kan en lillesøster gjøre for ugagn på besøk hos en litt redusert søster ? Jo, endevende på bøker og møbler, leke en kombinasjon av stylist og fotograf. Lillesøstre kan som vi vet være en plagsom rase......

Søsteren min har en forkjærlighet for designlamper og designstoler. Rundt et  lutet gammelt spisestuebord, har hun plassert en Eames-stol, en stol av Saarinen som heter Tulip chair samt sin nyanskaffede Ghost-stol designet av Philip Starck. Denne stolen er nesten som "Keiserens usynlige klær". Kikk godt etter på bildene, og du vil oppdage den!

Etter vi hadde spist deilig lunsj og skravlet om interiør, skred jeg til verket; myste inn i skap og tok meg en runde i alle rom.

Jeg plukket ut noen av mine favoritt-ting og fotograferte. Viser dere den herlige gamle japanske dukken søsteren min kjøpte i en antikvitetsbutikk i København for flere år siden. Liker så godt tekannen på bildet også.

Så har søsteren min en drøm av et gammelt patchwork-teppe. Det er det fineste patch-workteppe jeg noensinne har sett. Det er laget av blanke silkestoffer pluss litt speilfløyelsesstoffer. Ser for meg at det å bruke slips for eksempel kunne være fint i et lignende teppe. Min drøm er å sy noe lignende en gang.

Siden søsteren min har jobbet på bibliotek store deler av livet, er det selvfølgelig et eldorado for bokelskere i heimen der. Hun har store samlinger med interiørbøker, og jeg knipset ryggene på noen av dem.

Ellers måtte jeg ta bilde av det herlige stativet med farvede glass som sto på et gjesterom.

De to smørebrikkene dere ser på et av bildene er fra norske Scandinavian Surface. De koster rundt 160 kroner stykke, og finnes sannsynligvis på "Pur norsk" i Oslo. Tidligere hadde søsteren min de i butikken sin, og de finnes i mange herlige retro-inspirerte mønstre blant annet.

Vel, dette var smakebiter fra en interiørbutikk- innehaver. Håper du fant noe som det var flott å hvile øyet på.

Ha en nydelig onsdag!



 
 
Ingen bild

Persil,ja

4 mars 2009 19:28

Ååå, vill HA din systers ljushållarställning med färgglada ljuslyktor!!!!!
Det är PRECIS de där färgerna som du visar som jag förknippar så starkt med dig!!!!
Jag är som du att jag är superkänslig för nyanser. En del tror att jag gillar ALL färg för att jag gillar färgglatt men jag är otroligt PETIG när det kommer till nyanser. Det är konstigt det där! Men sällan ser jag en så tydlig färgskala som hos dig!!!
Den är verkligen KASPARIG!

 
Ingen bild

Persil,ja

4 mars 2009 19:29

Älskar förresten alla bilder från din syster inte bara ljuslyktan!

 
Lotten

Lotten

4 mars 2009 19:36

Så mycket fint din syster har! Stolarna var jättefina... men lapptäcket var underbart! Jag är såå sugen på att göra ett eget lapptäcke... kanske när syrummet är färdigt.

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

4 mars 2009 19:49

Hei på deg, Kaspara!

Interiørbegavelsen er genetisk hos dere synes jeg :)
Jeg er litt misunnelig på interiørbøkene... De ser veldig interessant ut! Fine møbler, fine lamper og mange andre fine ting storesøstren din har! Ja, jeg fant noen flott for å hvile øyet på! Men det forråder jeg ikke, hihi!

Ha en koselig kveld! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Drops

Drops

4 mars 2009 20:49

Ja kan skjønne lillesøster gikk litt amok blant så fine skatter.
Kunne virkelig tenke meg de fine stolene du viste her altså... ja da.... Den ghost stolen på badet feks... det kommer nok....

Oki, må stikke av gårde nå... ned i kjelleren... prosjektene mine roper på meg.
Jobber litt sakte skjønner du...Måtte jo male om og da tar det jo en evighet å vente på at det skal tørke...
nina

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Maya

Maya

4 mars 2009 21:26

Hehe, så moro. Interiør ligger til familien ser jeg:) Jeg har jo fått med meg at søstren din har egen interiørbutikk, men nå fikk jeg jo titte hjem til henne også! Likte hjemmet til søstren din OG Kasparas farger. Fiffig det der, hvordan klesmak/farger ofte går hånd i hånd med interiørfarger og stil. Men på den andre siden så er det kanskje ikke så rart, smaken følger en jo i alle valgene en tar når det gjelder både interiør og klær. Ser at det er kasparas klær ihvertfall!

Maya

Maya

http://frkmayasloft.blogspot.com

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

4 mars 2009 22:58

Skjønner jo at dere to er søstre ja. Dere har et lite gen som gjør at dere er flinke med interiør, og har sansen for det vakre. Vi kan jo kalle dere for interiørsøstrene. Din søster har mye fint hjemme hos seg. Likte godt patchwork teppet hennes. Og i den haugen med bøker kjenner jeg igjen noen. Har noen selv, og noen står på ønskelisten.
Jeg vet at det ligger en pakke fra Capris på posten og venter på meg. Har bestilt litt matbøker og litt interiørbøker.
Du skrev at ditt tantebarn har kjøpt seg ny lampe. Selv om jeg er lampe "kjenner" har jeg ikke hørt om Bender lampe. Men hvis du klarer å blogge den, kan det jo være jeg kjenner den igjen. Kan du ikke besøke henne, og gjøre det samme som du gjorde hos din søster?
Likte innlegget ditt om klær og interiør, og må si at du har jo identiske farger i begge leirer.

Nå må jeg slutte av bloggrunden. Kjenner at øyelokkene mine begynner å bli tunge. Skulle gjerne sittet med PC en noen timer til, men det kan jeg ikke. Natta....

http://minmill.blogspot.com

 
Storeflittig

Storeflittig

4 mars 2009 23:09

hei! wow - det er ikke bare du som har herlig smak i denne familien! for et inspirerende innlegg!!

http://flittiglisene.blogspot.com

 
Maya

Maya

5 mars 2009 11:07

Tunisia er et fantastisk land, bare så synd det ble ødelagt av masete og klengete selgere. Min erfaring av Marokko er faktisk stikk motsatt, 0 mas! Helt sant, fikk sjokk. For jeg har hørt så mye om det før vi reiste dit. Jeg tror de har endret litt på selgervanene de siste årene. Og å få lov til å gå i ro og fred i Marrakech er jo helt herlig:)
Kjipt at dere ble truet, hva er det for noe?? Ganske spesielle salgsteknikker får'n si...
Nei nei, får starte dagen her:)

maya

http://frkmayasloft.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

5 mars 2009 11:50

Hei Kaspara :)Sitter her med litt tid til overs og slo på pc.en med lyst til å besøke
blogglandia..Så helt herlige bilder du har tatt i din søsters leilighet! Ikke helt uventet har hun det helt nydelig hjemme!!
Særlig falt jeg for glassene i forskjellige farger! Har hun det settet i butikken sin tro? Eller er det kjøpt på en reise?
Ser at søsteren din liker de samme flotte fargene :)Patchworkteppet er virkelig helt nydelig!! Ser ut som en stor jobb å sy sammen noe sånt..Nå må jeg øyeblikkelig slå av her men skal se om jeg får tid til litt blogging på ettermiddagen også..Routeren vår har gått i stykker etter et strømbrudd her så vi har kun en pc som virker for tiden..Klem fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
hjertepiken

hjertepiken

5 mars 2009 16:57

Hei og takk for hilsen du sendte meg. Jeg har vært mye inne på din blogg og koset meg med fine farger og enorm kreativitet. Jeg leste at du også hadde en "knoteperiode", der er jeg nå. Hvordan få din link til min side?? Jeg vil jo gjerne ha noen "venner" :)
Jeg gjorde det samme som deg, sende flere linker for jeg så den ikke på siden, fnis..

Jeg føler på mange måter at jeg har kommet "hjem", det er så mange med akkurat min stil og mine interesser her. Jeg blir så inspirert. Jeg har mailet med kardemomme og hun har gitt meg mange gode råd og tips de siste ukene. Håper vi også blir bedre kjendt. Klem hjertepiken

http://hjertepiken

 
pillepalle

pillepalle

5 mars 2009 18:08

Hei Kaspara!

Tusen takk for hyggelig kommentar! Du kunne da også ha skrevet på norsk :) Sally prater veldig god dansk og forstår derfor også norsk synes jeg.

Ha en veldig fin kveld og koselig helg! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
sara

sara

5 mars 2009 19:57

fin blogg B-)

http://bling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards