Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Velkommen inn!

Av Kaspara - 28 januari 2009 12:24

Velkommen inn! Det er te på kanna ,og i fryseren ligger det fristende ostebrød og venter!

Vi har en bitteliten og iskald yttergang. På enkelte felt kan man merke at man bor i et hus fra 1930. Ytterdørene er ikke byttet, men det burde de egentlig ha vært. Det står på den laaaaange lista med framtidige gjøremål.

Fra yttergangen går man inn i hallen. Den er ikke superstor den heller, men det er plass til to klesskap til ytterklær der og et gammelt skrivebord.

Jeg er så glad i sjakk-gulvet i yttergangen! Var på visning i et hus en gang. Fikk ikke huset, men gulvet i gangen på dette huset festet seg på harddisken. Dette ville jeg kopiere en gang!

Selv om den lille yttergangen er malt i egghvit og sånn sett er rimelig farveløs, får den litt farve av mine hjemmelagde vesker og skjerf. Ho mor er streng her; blir det hengt opp noe som ikke passer helt inn, blir det nok hengt på plass INNI et skap. Uff, at en skal være så "gal". Mannen min tror at jeg er den eneste i hele verden som er slik, så jeg blir superglad om noen vil være med i klubben! Flott å presentere det for min kjære, så han ser at det finnes flere av samme ulla!

Ha en gøyal dag!


 
 
Lotten

Lotten

28 januari 2009 13:40

Vilken fin hall ni har! Jag älskar det svart-vita golvet och skulle mer än gärna haft ett sådant i vårt hus.
När vår hall var nyomgjord med hatthyllan och tapeten så var jag likadan som dig.... bara det jag tyckte var fint fick hänga på min hatthylla. Men eftersom barnen inte når att hänga in i skåp än så hänger de sina jackor, väskor, overaller och annat på knoppbrädan i deras höjd. Så jag har fått böja mig för min familj.

Ha en bra dag! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

esmaraldas hjerte

28 januari 2009 14:04

Hei! Så glad man blir av å komme inn til deg! Kjenner meg igjen i fargene dine, stilen, duften av hjembakt...og de lille detaljene ute i gangen, hvor enn rart det høres ut! )
ha en vidunderlig dag
fra esmaraldas hjerte

 
Jorunn

Jorunn

28 januari 2009 16:01

Som vanlig herlige og friske bilder fra deg, jeg blir så glad av å besøke din blogg Kaspara! Jeg ønsker meg sjakkgulv på kjøkkenet i sommerhuset... :) Og du, vi er nok mange i den klubben, at det som ikke passer inn på knaggrekka havner i skapet. Det gjelder også på badet, det som henger framme må matche. Hihi! Så hils mannen din og si at det er slett ikke uvanlig!
Nå fikk jeg lyst på hjemmebakst, spørs om det ikke må bakes i morgen! Da har jeg fri :)
Ha en fortryllende onsdagskveld!
Klem

http://bergtun.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

28 januari 2009 16:21

Så utrolig flotte tallerkener du har funnet!! Og krus i herlige sukkertøyfarger..
De tingene der hadde ikke jeg gått i fra heller!! Kupp igjen Kaspara!
Det er så innmari moro å se hva du finner hele tiden :)
Og så den nydelige gangen din da..
Misunnelig med stor M..her!! Den er nydelig med skriveplassen, de fine bildene og de kanll-lekre veskene..Et hus å trives i ganske enkelt..Jeg har sendt mail :)
Ønsker deg en fin kveld! Klem fra Kardemomme
:) Må si enda en gang at krusene var toppers!! :)

http://husetvedbekken

 
Kari-my home is mycastle

Kari-my home is mycastle

28 januari 2009 17:01

Hehe ;)
Å neida... Du er ikke alene om å ha det sånn..Mannen min tror og at jeg er helt gal som ikke vil ha alt hengende på knagger og masse sko ståendes hihi...
Er lei av å måtte sette dem inn i skapet sier han.. Alt blir såå tungvindt hihi...

Flotte bilder av gangen din.. Huset ditt ser sååå flott ut :)

Klem,Kari

http://myhomeismycastlebykari.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

28 januari 2009 17:41

Kjære Kaspara!

Tusen takk for hyggelig, hyggelig kommentar inne hos meg!!! Kan bare si „Takk i like måte“ jeg! Det er så koselig og morsomt hver enkel gangen å titte litt i bloggen din!

Jeg synes det er meget fint å komme i yttergangen din. Det første øyeblikket dvs. det første inntrykket er vel avgjørende! Det er kanskje like som et visittkort.
Hva du viser her er i alle fall kjempekoselig! Entréen din/deres er både innbydende og stilig. Jeg har ofte sjakk-gulver i flere gamle hus her i Tyskland. De benyttes ofte som kjøkken-gulv og gir et veldig herskapeligt inntrykk.

Vsg, hils Kaspara-mannen: Du er ikke den eneste som er slik som du er ....Jeg er med i klubben, er viseformann jeg ☺! Man kan da ikke tillate at hele sulamitten (som kommer inne i huset med mann og barn) forstyrrer både ordningen og dekorasjonen!! Nei, det går jo ikke! Du vil nok finne mange kvinnelige medlemmer i klubben, helt sikkert! ☺

Min kjære kom i kjøkkenet og ville rydde „ grønnsaker“ for noen dager siden. Hvilken grønnsaker, tenkte jeg. Kan du tror det? Han snakkte om t-u-l-i-p-a-n-e-r mine som stodde på bordet.
Ja, sånn er det!

Ha en kjempeflott kveld! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Drops

Drops

28 januari 2009 17:56

Å Så koselig gang og trapp du har.

Jo ler her jeg sitter jeg...Uff vi damer vi damer...er litt lik vettu..."app ap ap..nei ikke henge der"..."ap ap app ikke ligge der"...det blir liksom helt feil visuelt sett hvis dere gjør det sånn...Oh my God..nå ser jeg det selv og...hi hi...

Men det er jo helt normalt tydeligvis, for vi er flere...Ja da skal det vel være sånn da. Jepp vi fortsetter....

Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Brigg

Brigg

28 januari 2009 19:13

Takk! Jeg kommer gjerne inn for te:-)

Er også glad i sjakkmønstret gulv. Noe jeg har angret på vi ikke la i vindagfanget.

Hehe..måtte le høyt av det å henge opp det riktige. Har også en knaggrekke i gangen der kun min gule regnfrakk og mine fargete skjerf får henge..hehe..for ikke å ødelegge gangen innredning.Huff..nesten litt flaut det egentlig...for vi har ikke så stor gang og oppbevaringsmuligheter.

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

28 januari 2009 20:55

Meg kan du nok ikke få med inn i klubben, Kaspara. Vi velter inn alle mann/damer vi, med bagger og sekker og vesker og luer og votter og jakker. Vi har stor gang og rett og slett dertil god plass på å rote på :). Plass til maaaange bager og sekker før vi tar et tak. Mammaen er ikke det spor bedre enn pappaen og unger her gitt.

Nå skal Vilde få servert kakao med krem og is oppi - ettersom jeg lovet det i morges. Hun var så trøtt i morges - og hadde en laaaang dag foran seg med skole og sonetrening i fotball. Kjelen blir sikkert stående på ovnen til i morgen også ;).

Det sjakkrutete golvet og assesoarene dine i rosa, lilla og røde toner er alldeles vakkert. God kveld til deg ;)

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

28 januari 2009 20:59

Du, bare bed ham kigge i divrse blogger, så skal han se du ike er den eneste der er "gal" ;-)
Jeg vil også meget gerne, at der kun hænger det fremme JEG synes er pænt. Men jeg har ikke helt fået min vilje. Til gengæld har jeg sørget for at min flotte frakke, Andrea`s huer og andre lækre overtøjs-ting og mine vesker hænger på hæderspladserne... Mandens hpnger der også, i et hjørne ;-)

Klem Maria

http://marias-sted.blogspot.com

 
Rikke

Rikke

28 januari 2009 22:27

Jeg skulle akkurat til å kommentere at plaggene i gangen var overraskende matchende, men svaret på det har jeg allerede fått -disiplin:P Jeg har en lignende gang, også iskald. Forskjellen er at den er rotete, jeg klarer ikke engang disiplinere meg selv. Spesielt ikke når det kommer til sko, vi bor to stk her, men har 17 par sko i gangen... Gratulerer med god oppdratt gang-brukere =) Jeg har en gang til, en "fingang" og der står det faktisk en rull med rutete belegg og venter på å bli lagt på gulvet :D Foreløig er det verktøysrom.

http://www.fargesirkelen.blogspot.com

 
Kathrin

Kathrin

28 januari 2009 23:20

Hei Kaspara!
Nå er det lenge siden sist jeg har fått sett bloggen din.
Det kan virke som at min server har hatt problemer med å laste ned bloggagratis bloggene, eller omvendt, at det er bloggagratis-serverne det har vært noe i veien med... Har ikke fått lest og sett bilder, heller ikke mulig å skrive noen hilsen til deg. Men nå ser det jo ut til å være i skjønneste orden.

Så herlige skjerf og vesker du har hengende på rad og rekke!
Jeg kan nok ikke melde meg inn i klubben din, selv om jeg gjerne ville det.
Her er det ikke mulig å gjennomføre det.
3 gutter i alderen 13-5 år og åpne hyller, gjør det umulig å gjennomføre.
Men det er utrolig stilig når fargene matcher!

Kommer innom deg snart igjen.
Nattaklem, Kathrin.

http://dansparoser.blogspot.com

 
Maria

Maria

29 januari 2009 13:27

TACK, jag kommer ;)
Så fint med rutigt golv, det vill jag ha!!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

29 januari 2009 22:33

vilken fin hall.. kyligt ja det har vi med.. det är så i gammla hus vi lät kopiera den gamla dörren så den nya "ytterdörren" ser lika dan ut fast den är isolerad--- en liten snickeri firma gjorde den till bra pris!( men ännu är den inte monterad)
när det gäller hallen har du så rätt jag plockar jämt och det andra hamnar i tvätt stugan ( har en grov entré)det snygga får hänga kvar :) och när man kommer till någon är hallen det första man ser!
så säg till din man att du skapar ett rätt första intryck av huset :)

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards