Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Litt kjøkkenbilder og oppladning til lutefisklag

Av Kaspara - 17 januari 2009 15:46

Knipset noen kjøkkenbilder i formiddag. Det er mange framtidsønsker vi har for kjøkkenet. Mannen min gleder seg spesielt voldsomt til den dagen, vi kan "strippe" kjøkkenet og tenke på nytt. Selvfølgelig synes jeg også det hadde vært deilig med nytt kjøkken og ikke minst nye vegger. Kan ikke si at jeg elsker glassfiberstrien som står igjen etter husets forrige eiere.

Men inntil den dag, har vi det helt greit og ganske koselig til og med i kjøkkenet som mange ville si trenger et ansiktsløft.

Faktisk inntar vi ikke så mange måltider på kjøkkent, for rett på utsiden er spisestua med langbordet. Det er først og fremst der vi sitter og spiser.

Når det er dekket på kjøkkenet blir det rent fest, for det er så sjelden. "Jippi! Vi skal spise på kjøkkenet!" kan ungene rope.

I kveld skal mannen min og jeg på stort lutefisklag til et nært vennepar.

Tror vi blir 18 stykker der  i kveld. Vi skal i et stort gammelt hus med enorm høyde under taket og utsikt over fjorden. Et hus det virkelig ikke går mange av på dusinet. Da det ble kjøpt i sin tid, var det helt  andre boligpriser enn i de senere år. Huset har nok den største prismekrona jeg har sett i et privathus. Den sto i huset og ble med på kjøpet.

Mamma på snart 87 år kommer med tannbørste, sovepiller og sminkeveske og blir her til i morgen. Nydelig og veldig luksus at barnevakten sover over. Da slipper vi å se på klokka hele kvelden, og kan kose oss så lenge vi vil.

Skal snart tilberede taco til ungene og bestemor. Det er favoritten til ungene og ikke langt unna favoritt for bestemor heller. Hun lager aldri den slags mat selv, og synes det smaker så godt.

Et lite snølag dekker bakken og gjør det vakkert ute. I natt skal vi nok tusle hjemover i vinternatten med lutefisk og akevitt i magen.

Ha en skjønn lørdagskveld!


 
 
Lisa

Lisa

17 januari 2009 19:49

Å va fint du har det! ska se till att fixa ihop ett inlägg så snart jag kan. Hoppas på ha tid i morgon :D Ja my lampan är jätte söt, har sett något program om norsk design, mycket snygga grejer ni gör :)

http://pinkfriday.blogg.se

 
Lindas skattekammer

Lindas skattekammer

17 januari 2009 20:24

Så fint kjøkken du har!
Like koselig her som alt annet du har vist fram!
Ha en fin lørdagskveld

http://lindasskattekammer.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

17 januari 2009 22:04

Hei på deg, Kaspara!

Kjempefin å bli kjent med kjøkkenet ditt :) Så koselig du har det der inne!. Jeg er glad i stolsamlingen! Du skulle ikke være for strenge med kjøkkenet ditt, det er virkelig flott!

Det er vel fint at mammaen din kommer for å passe barn! Jeg har aldri spist lutefisk, men jeg har drikket akevitt i mange ganger (Linie, selvsagt!), hehe. Må innrømme jeg at jeg er vel glad i akevitt. "Ex und hopp" som vi sier på tysk :)) Ikke det verst å ha en etter et kalas!

Ha en hyggelig kveld sammen med din kjære! Søndagsklem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Drops

Drops

17 januari 2009 22:09

Kjempefin kjøkkenhylle til bøker og slikt...det er veeeeeldi vanskelig å finne om dagen...har faktisk lett i flere år (2 el no..)

Vi har lille pille (?) overnattende hos svigers digg...gleder meg til i morgen når jeg og mannen min kan våkne uten at det banker i veggen på andre sida.. hi hi..det er jo litt koselig og da. Håper du har hatt det koselig i kveld.

Hilsen drops.

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

17 januari 2009 23:26

ÄLSKAR stämningen i ditt kök!!!!!!!!! Ja hela ditt hem. Men det vet du väl vid det här laget. ;D

 
Tove

Tove

18 januari 2009 07:55

Så flott kjøkken, men nå er jo hele huset deres helt perfekt! Tallerkenhylla var kjempestilig, og perfekt størrelse og med masse fint oppi:)

Håper både dere og barna med barnevakt hadde en flott kveld i går:)

klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Rosa

Rosa

18 januari 2009 09:54

Så koselig kjøkken : ) Også håper jeg dere hadde en hyggelig kveld igår. Deilig med en voksenkveld i ny og ne...og som du sier at barnevakten sover over. Hverdagsluksus ; )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

18 januari 2009 14:19

Endelig får jeg satt med ned for å lage innlegg og rekke et par besøk!
Kjøkkenet ditt er så fint at du ikke trenger å gjøre noen ting med det ;)
Lyst og nydelig og med alle fargeglade detaljer er det et perfekt kjøkken synes jeg!! Håper dere hadde et koselig lutefisklag i går..
Her sov vi lenge i dag og har spist sen og laaang frokost! Nå skal jeg øyeblikkelig svinge malerpenselen her..
Ha en fortsatt fin dag..Det snør kanskje hos dere også? Her er det i hvertfall ruskevær og vi skal kroe oss inne foran peisen resten av dagen.. Klem herfra :))

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards