Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Noen bilder på hjemmebane

Av Kaspara - 10 januari 2009 16:28

Det går mot lysere tider, og etter julen var pakket bort på loftet har jeg lengtet etter vårlige farver og etter noen ansiktsløft rundt i heimen.

Har en liste over maleprosjekt og noen vegger jeg skal lete etter tapeter til. Kommer tilbake til dette senere.

Tok noen bilder rundt i huset i går, slik det er her akkurat nå.

60-skiltet mitt jeg kjøpte for en tier på loppis i Danmark i sommer, er jeg fremdeles like glad i. Det frodige rosa/oransje vatteppet er også et av mine gode loppisfunn, som virkelig gjør meg glad.

Holder på med mitt lappeteppe i retrostoffer, og innimellom må jeg prøve det i stua. Har sydd en del remser, men det som er nervepirrende er å sy remsene sammen. Vil jo helst at lappene skal ligge riktig ovenfor hverandre og sømmene treffe hverandre. Noen ganger går det supert, og andre ganger må jeg sprette opp og prøve igjen. Puh!

Synes teppet jeg har startet på passer retrofatet fra Toves butikk "Pynt" fortreffelig. Derfor måtte jeg ta et bilde av disse to tingene sammen. Det gir meg vårlige følelser å se disse tingene.

Tok også noen bilder med marmorflisene mine som jeg liker veldig godt.

Nedgangen fra annen etasje tror jeg ikke jeg har vist tidligere. Vi har en storblomstret tapet på den ene veggen.På bildet ser den mer beige ut enn den i virkeligheten er. Det er mye skinn i tapeten,  og det er herlig at det skjer noe på en av de høye veggene, synes vi. Faktisk var det mannen mins ide å sette opp denne tapeten her som opprinnelig ble kjøpt til en stuevegg en gang.

I dag har vi hatt en herlig dag i solskinn og med skøyter på beina. Hele familien pluss nabogutten har testet skøytene på en islagt innsjø i nærheten. Vi gikk oss en lang tur samt rastet på isen. Eldstemann er vill etter ski og skøyter, og det var så vidt han ville ta av seg skøytene.

Nå sitter vi her med røde roser i kinna og er  herlig salige etter mye luft.

Har hatt naboer på restekake-kalas etter gårsdagens bursdagsfest også. Nå er vi blitt alene og suller alle med hvert vårt, før vi skal spise middag og innta hjørnesofaen for lørdagskos.

Ha en god lørdag du også!




 
 
Lotten

Lotten

10 januari 2009 17:28

Du har ett så härligt hem! Vaddtäcket är helt ljuvligt i färgerna och mönstret - det förstår jag gott att du gillar! Lapptäckena du visar ser verkligen lovande ut de med!

Ha en skön lördagkväll! Jag skall jobba sista natten! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Mina

Mina

10 januari 2009 17:30

Så mange fine bilder! Og nå ble jeg glad, for den tapeten dere har i trappegangen har jeg lurt så på hvor man får tak i! Og det vet vel du da, regner jeg med?:) Den er så fin! Skjønne lappetepper du er igang med også! De blir jo så myke og gode når de lages av loppisstoff:) Jeg har tegnet litt idag jeg da. Ble så inspirert av de Papaya-bildene du la ut igår, så jeg måtte prøve meg litt selv..:) Mangler litt farger ennå da, men.. Tror de kan gjøre nytten sin på veggen;)

Nyt lørdagen!

http://www.minasparadis.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

10 januari 2009 18:51

Hei Kaspara!

Så mange flotte bilder du har lagt ut! Tusen takk for omvisningen i huset ditt :) Nedgangen er vel stilig! Den liker jeg veldig godt!

Fint med skøyteturen idag! Der skulle jeg gjerne ha vært også! Vi skal gå på tur imorgen. Vil gjerne ta noen fine bilder jeg. Guttene var ute med sleder sine idag.

Min kjære og jeg koste oss her inne med kaffe/te og dagblader. Ikke det verst å ha litt ro :)

Ha en fin kveldpå hjørnesofaen! Søndagskveld fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Lindas skattekammer

Lindas skattekammer

10 januari 2009 21:20

Hei på deg... Like herlig å kikke inn til deg hver gang..
Råfint lappeteppe!
Gjett hva jeg skal se etter når loppe sesongen starter igjen..
Slike marmorflis har vi over kjøkkenbenken, kanskje jeg kan lage noen små bilder, jeg har masse rester.
Klem fra Linda

http://lindasskattekammer.blogspot,com

 
kardemomme

kardemomme

10 januari 2009 23:35

Hei på dere :)Håper dere hadde en fin bursdagsfeiring..Ja så er det lørdagskveld igjen..Vi har en venninne av H. på overnatting og har hatt snarvisitt av datterens tidligere klasseforstander som var en høyt elsket lærer og sorgen var stor i hele klassen da hun bestemte seg for å skifte yrke i fjor sommer..Utover det har det vært en rolig dag med små aktiviteter i huset..Jeg klør i fingrene etter å sette i gang med alle prosjekter men venter til januar og regningsmåneden er overstått..
Tenkte kanskje at det var samme teppet vi snakket om som kommer fra Søstrene Grene..
Det som er et minus med det er at det er forholdsvis lite og ikke helt dekker datterens seng..Blir heller liggende på et hvitt sengeteppe som pynt..
Så fine bilder du har lagt ut fra huset!!
Det oransje teppet ditt er det fineste av alle vatterte tepper..Jeg liker så godt fargene på det! Og lappeteppet som du er i ferd med å sy ser jo helt smashing ut!!!!
Ønsker meg dypt og inderlig et sydd lappeteppe på vårt soverom..I København fant jeg et fantastisk flott i butikken til hun som ringte til Rie Elise Larsen mens vi var der..Men det kostet den nette sum av 2800,- :/ Likevel får jeg det ikke ut av hodet og skulle gjeren ha laget makent!
Nå skal jeg øyeblikkelig ta kvelden her..Måtte bare innom deg for å se om det var noe nytt siden sist..Og det var det jo! MANGE fine bilder Kaspara! Sov godt!
PS! Det blåser veldig her også..
KLEM fra Kardemomme

http://husetvedbekken

 
Maria

Maria

11 januari 2009 00:28

Hej!
Ni har verkligen ett supermysigt och hemtrevligt hem! Skulle gärna slå mig ner där i soffan.
Kul att du och Kardemumma såg en lampa som skulle passat mig, hade varit roligt att se hur den såg ut...nästa gång får ni fotografera om ni ser något...=)
Hoppas att du får en toppensöndag imorgon!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Brigg

Brigg

11 januari 2009 14:29

60-skiltet!!!!! Drøøøøm!! Helt nyydelig! Er kjempemisunnelig. Også en tier da! Jeg leter fremdeles etter et skilt med noe rødt i seg. Men alle bildene her var jo fantastiske. Titter og titter på dem. Er imponert over lapp-teppet ditt! Kjempefint.

Nei, nå må jeg løpe. skal i middagsbesøk. I storm og striregn.

ha en fortryllende søndag kaspara:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

12 januari 2009 10:33

Å vilken härlig blogg du har! Och jätte fint hem, här kommer jag kika in igen :) Det är bara skoj om du länkar till mig. Ja smilerynker har ju helt fantastiska bilder :)

http://pinkfriday.blogg.se

 
makiato

makiato

12 januari 2009 15:33

Översta bilden är underbar!

http://makiato.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards