Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Noen stuebilder

Av Kaspara - 13 november 2008 13:54

Her kommer det tredje og siste innlegget i dag. Jeg tror jeg er gått helt fra konseptet, jeg! Vel, dere får stå ut med meg, det skal ikke bli en vane!

Solen skinner, og jeg har fredagsfeelingen inne, til tross for at det er torsdag. Det er sikkert fordi helgen begynner i morgen tidlig for oss, når vi setter kursen mot Gøteborg. Gleder meg skikkelig!

Slenger ut noen stuebilder i dagens tredje innlegg. Noen får et gjensyn med retrolampa jeg lagde ut fra en  messinfot og  en skjerm fra loppis som fikk nytt trekk.

Bildet med bøker er fra lillestua, der vi sitter mye på kveldene i hjørnesofaen som rommer oss alle. Har jo lagt ut noen stuebilder før, så for noen er det kanskje litt velkjente ting.

Da blir det stille på bloggen noen dager, før jeg kommer med bilder og referat fra Gøteborg. Ha en nydelig helg, da dere!!!!


 
 
Lotten

Lotten

13 november 2008 14:56

Jättefina bilder! Jag bara älskar tyget du har i kudden och på lampskärmen ;-)

Ha en skön kväll!
Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

13 november 2008 14:57

Lagerhaus er en interiørbutikk..Masse morsomt stæsj vanligvis..Sist vi var der var det "prikker" som vat temaet og jeg kjøpte fine ovnsformer, innpakningspapir osv..Jeg har litt dårlig retningssans men den ligger midt i byen, ikke så langt fra det store senteret..Her er linken: http://www.lagerhaus.se
På linken finner du også kart og adresser..
Pleier alltid å gå dit når vi er i Stockholm. Der finnes en stor avdeling med masse lekkert..Lykke til! Gleder meg til å se alt du kommer hjem med :)

http://husetvedbekken

 
pillepalle

pillepalle

13 november 2008 15:42

Så koselig er det inne in stuen din! Liker godt det åpent skap. Ha en fortsatt fin dag. Hilsen, Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Mina

Mina

13 november 2008 16:23

Åh, nå fikk jeg ordentlig good feeling av å lese innleggene dine om Gøteborg og familiekos! Høres ut som dere får en herlig helg! Med ordentlig julestemming:)

Lukter jul i butikken idag også, men nye hjerter laget av nellikspiker! Nydelig!:)

Ha en deilig helg, Kaspara:)

http://www.minasparadis.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

13 november 2008 17:14

Hei Lotten
Det stoffet elsker jeg også. Det er mitt favorittstoff ever!!!
Ha en fin kveld! Jeg skal bli med minstemann på fotballtrening og ha med strikketøy. Vi mammaene sitter på scenekanten i gymsalen og prater og strikker og hekler. Herlig!!
Ha en fin kveld!

Hei Kardemomme
Nå har jeg slått opp på siden du henviste til. Ser det finnes på Nordstan, og der dropper vi gjerne innom en tur på søndagen.
Skal på fotballtrening med strikketøy i veska. Ha en fin kveld og helg!!

Hei Pillepalle
Takk for det ! Jeg har malt skapet hvitt. Det var egentlig brunt. Ha en fin helg i Tyskland!

Hei Mina
Tusen takk for det, Mina. Gleder meg, vi har holdt på slik siden ungene var bittesmå og vi dro rundt med dem i tvillingvogn. (de er jo født så tett) Jeg prøver å motivere dem for at det blir litt kikking i bruktbutikker også. Søsteren min er også på farta i Sverige denne helgen. Høres fint ut med hjerter av nellikspiker. Det er så mange gode julelukter. Dessverre er jeg faktisk allergisk for halvparten av dem. Den store sorgen er at jeg ikke tåler svibler. Det blir nysekonsert med en gang. Julemarkedet er ikke der du spurte om, men foran kjøpesenteret. Skal være der 6. og 7. desember. Ha en fin helg du også!

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Lotten

Lotten

13 november 2008 19:13

Hejsan Kaspara! Tyvärr var du inte först på den virkade sjalen :-( Det är en annan norska som har köpt den av mig....

Ses på lördag! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

13 november 2008 19:15

Kjempestilig stue! :) Du har så god smak, virkelig teften for å kombinere det hvite/ gamle med moderne/retro fargeklatter. Jeg lurer veldig på hvor du har kjøpt den kule gyngestolen med metallunderstell som vi ser i et innlegg lenger ned??

 
gamlå

gamlå

13 november 2008 19:21

Heisann og takk for titten i din flotte koselige stue. Her var det fint, det må jeg si.

Du får kose deg i helgen.

Gleder meg til å høre hvordan du har hatt det.

hilsen Gamlå

http://lundsvagen.blogspot.com

 
Brigg

Brigg

13 november 2008 20:38

Kjempefine bilder! Og et herlig langt spisebord!!

http://briggslekehus.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

13 november 2008 21:27

Hei Lotten
That`s life!! Tenkte jo at det allerede var solgt. Nå pakker jeg sammen klær til turen. Vi sees om to dager!

Hei Marie
Tusen takk for det, Marie! Den kule gyngestolen er designet av ekteparet Ray og Charles Eames på 50-tallet. Den kommer i mange ulike farver; sort, gul, rød, turkis osv. Vår er kjøpt i en designbutikk i Skien. Husker ikke hva den heter. Den selge sikkert i ulike designbutikker rundt om i landet. Det er nok gjerne en bestillingsvare med en del ukers leveringstid. Ellers hender det ganske ofte å finne den på Lauritz.com
Da må man jo kanskje hente den i Danmark da...Jeg elsker denne stolen og fikk den i bursdagsgave av mannen min i sommer. (Han hadde jobbet masse overtid og ville overraske meg med en ting han visste jeg hadde ønsket meg lenge) Ha en fin kveld!

Hei Gamlå
Takk for det! Det blir sikkert ikke noe problem å kose seg. Så moro det blir å treffe Lotten også! Ha en fin helg du også!

Hei Brigg
Takk! Jeg elsker lange spisebord og lange måltider samt masse mennesker!!
Ha en fin kveld!

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
vibeke

vibeke

13 november 2008 22:33

Hei du :o)

Synes det er helt topp med 3 innlegg om dagen inne hos deg jeg :o)

Ønsker deg en super tur!
Klem

http://duftenaverteblomster.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

13 november 2008 23:10

Hei Vibeke
Jo, takk for det!
Gleder meg til å komme til Gøteborg. Får legge ut litt bilder når jeg kommer tilbake derfra. Ha en god natt! Nå hopper jeg til køys.

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Mari

Mari

14 november 2008 10:24

Nå er dere allerede på farten, men jeg ønsker dere uansett en gooood tur! For en herlig tradisjon! Skal jeg jammen huske på om noen år (da er forhåpentligvis mine søte små i stand til å være med på en såpass lang biltur). Herlige bilder (som vanlig) av hjemmet ditt. Det hvita skapet som står ved spisestua di var nyyyydelig!! Det hadde nok ikke passet like godt inn hos meg, så du skal få beholde det selv..hihi..men jeg elsker det virkelig!! På maihaugen står et digert skap i samme stilen, ubehandlet borte i en krok ved toalettene...tror du jag har siklet på det eller?

Gleder meg til Göta-referat :)

Stor klem fra M

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilaj

14 november 2008 12:59

Mon dieu!!!! En sån fin spis jag skymtar därbakom. Ditt hus är som ett trollerihus. Nya vinklar hela tiden!!! Så vackert och vilsamt!!! Vill så gärna sitta där bredvid bokhyllan och läsa! Vad spännande att få träffa Lotten!!! Hoppas hon fastnar på bild. Kram! P

 
Hege

Hege

14 november 2008 17:45

Du så herlig det så ut hos deg! Håper du får en fin helg i Gøteborg. Hege

http://www.pepperkverna.blogspot.com

 
susanne

susanne

15 november 2008 05:41

Sååå fint du har jag blir så lycklig att se delar av ditt hem så fint!( bilden från lill stugan med) Hoppas helgen i göteborg blir bra! GBG ( göteborg) är en underbr stad jag har bott där i 10 år!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
ingridmarie

ingridmarie

15 november 2008 23:58

Så hyggelig å få titte inn til deg!! Du har virkelig evnen til å sette sammen farger og materialer og stiler så det blir fantastisk flott!! Eg prøver på det samme, men har nok eit stykke igjen, er jo stadig i endring denne smaken min :) Håpar Gøteborgturen vart fin!! Varm helsing ingridmarie

http://denhemmeligehagen-ingridmarie.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

16 november 2008 00:51

Tjusigt! Alltid roligt att se bilder från ditt super fina hem.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Kaspara

Kaspara

17 november 2008 10:40

Hei Mari
Takk for hilsen, Mari! Ja, jeg anbefaler Gøteborg-tradisjonen med tur på Liseberg osv. Vi har holdt på siden vi hadde ungene i tvillingvogn. Det hvite skapet som kalles pidestallskap var opprinnelig lutet da vi kjøpte det, men ho mor har vært på ferde med malekosten. Vi har et dobbelt pidestallskap (to dører) på minstemanns rom. Det er klesskapet hans faktisk.
Det kommer referat i kveld. Jeg skal besøke min gamle mamma nå, og ungene har fått lov til å slippe sfo, så jeg skal hente de halv ett.De er litt slitne etter helgen, og i kveld er det fotballtrening på den ene. Det er godt å få ha litt avslapningstid hjemme først. Ha en fin dag!

Hei Persilja
Hva er egentlig en spis? Er det skapet i hjørnet du mener tro?
Ja, er du på disse kanter skal vi plassere deg der ved bokhyllen, så kan du sitte der og rekreere litt.
Lotten lot seg definitivt feste på bilde. Det var et så koselig møte. Det kommer referat fra det og mer i kveld. Har ikke tid før. Håper favorittstoffet ditt kommer vel fram. Burde vært framme nå. Ha en fin dag!

Til Hege
Tusen takk for det!! Turen var super! Skal skrive og legge ut noen bilder i kveld. Ha en glad dag!

Til Susanne
Tusen takk for pene ord! Ja, Gøteborg er en fantastisk by!! Hadde aldri klart å kjede meg der. Kommer referat i kveld. Ha en bra dag!

Hei Ingrid Marie
Å, tusen takk for all rosen!!!! Jeg setter i grunn bare sammen ting jeg liker, og jeg er litt scizofren. Liker gamle hvitmalte møbler, elsker retrostoffer, kan like en industriell lampe osv. Tenker at det kan bli spennende med litt brytninger også.
Ha en super dag!

Hei Tant Grøn
Takk for det, og det samme til deg. Du har en frodig og boblende stil som gjør meg glad. Ha en finfin dag!

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Noa04

Noa04

18 december 2008 23:16

Mysigt! Fin fin kombination av gammalt och nytt! Lamperna är så fina!!

http://re-dizain.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards