Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Kaspara - 22 januari 2009 20:36

En av tingene jeg ble veldig glad for, da vi kjøpte huset vårt var den gode plassen til bøker. I lillestua er det en hel vegg med hyller bare avbrutt av et vindu midt i. I rekkehuset vi kom fra, var det ikke plass til bokhyller i stua. Vi hadde hatt bøker  på arbeidsrommet i annen etasje.

Det var med stor glede og begeistring,  jeg begynte å sette bøkene våres inn i den romslige bokhylla i det nye huset.Bøker skaper miljø, synes jeg. Dessuten forteller de  om personene som bor der. Jeg er en av dem som "snikleser" titler i nye venners hjem.

 Etter noen måneder fant jeg ut, at jeg ville farvesortere bøkene, og slik er det fortsatt.

Første bilde er en liten del av min store glass-samling. Jeg samlet på kunstglass og morsomme glass i mange år. Det er lenge siden jeg kjøpte et kunstglass nå, men vi har en god del slike. Synes det er gøy å dekke bord med ulike glass og gjerne  ulike asjetter også for den saks skyld. Dessuten er det superlurt; det er ikke krise om asjett nummer tolv i serviset knuser.

Har man en av hver, har man glede av det så lenge det varer, men det er ikke landesorg om man skulle være uheldig å miste et glass i gulvet.
Jeg er for å bruke alt det fine man måtte ha i hverdagen. Ser ikke helt vitsen ved å skulle ta så vare på ting, at man nesten ikke tør bruke det.

Bruk det og nyt det så lenge det varer er min filosofi.

Nå er vi akkurat kommet hjem fra svigerfar. Vi fikk en telefon i ettermiddag, om at en av mannen mins brødre var i byen noen få timer i kveld. Han bor i Trondheim, og vi sees ikke så ofte. Nå var han på et kurs i Oslo, og i kveld var det ikke så mye opplegg på hotellet. Han hadde fått låne en bil og satte kursen mot byen vår. Det var kjempekoselig å se han, og han tullet en masse med ungene som syntes det var topp å se denne sjeldne onkelen.

Nå må jeg kaste meg over planlegginga av morgendagens skoledag.

Ha en fin kveld!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards