Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Kaspara - 23 augusti 2009 22:43

Jeg er typen som setter i gang med haugevis av prosjekter samtidig, og priser meg overlykkelig de gangene jeg kan sluttføre noen av dem.

Noen ganger er jeg nysgjerrig på hvordan ting vil bli, og kaster meg i vei. Når jeg ser hvordan det tegner til å bli, hender det iveren dabber av.

På fredag kunne jeg i hvert fall sette punktum for den isblå kjolen og erklære den ferdig. Det er ikke noe dekor på den, men fant ut at på denne syntes jeg det ble finest. Prøvde meg fram med både hekla brikke og lomme med knapp, men noen ganger er det enkle best.

Her er resultatet:


Kjekt med en veske som matcher.........


Marthe, kjenner du igjen den nydelige  sminkepungen du ga meg ?



Med kjolen i havn, kunne jeg hive meg over litt retro-grytekluter til salgsbloggen samt Kaspara-hjerter i mitt yndlinsstoff nr.1


Flere retroskjerf blir også å finne i den ørlille nettbutikken


 Hm....større prosjekt i startgropen; et lite bambi-babyteppe


Da synger helgen på siste vers, og jeg har skrevet liste på den kjekke lille white-boarden vi kjøpte i går over den kommende ukes gjøremål. Skal vise bilde av den lille tavlen kjøpt på Europris senere.

Vi går inn i en hektisk uke med foreldremøter, jobbmøter for far i huset, fotballkamper og treninger og bursdagsselskaper, 40-årslag til ei venninne og mye mye mer.

I dag har det vært en rolig oppladningsdag her hjemme. Vi har koset oss med koselige naboer i utestua, spist vafler og skravlet og hatt det ganske "laid back", ungene har lekt med masse nabounger og vi har sett Thorkildsen vinne VM-gull i spyd.

Fikk en koselig hilsen fra Siv uten blogg som lurer på om jeg kan komme med en god potetsalat-oppskrift.

Nå er jo jeg ingen oppskriftsfølger verken når det gjelder strikking, sying eller mat da. Jeg plumper og sleiver i vei og tar ting litt på  "feelingen".

Har alikevel en oppskrift på potetsalat som jeg ofte har brukt opp gjennom årene.

Potetsalat

500 g kokte poteter

1 hakket løk

2 ss hakkede sylteagurker

3 ss majones

5 ss kulturmelk/kefir

5 ss rømme

1 ts sennep

i kryddermål salt

litt gressløk eller persille

Bland alle ingrediensene til en saus. Legg poteter og saus lagvis i en bolle.

Lykke til!

Ha en god natt og en strålende ny uke alle og en!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards