Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Plansje fra Frou-Frou kommet i hus

Av Kaspara - 18 augusti 2009 17:48

De fleste av dere regner jeg med kjenner til den fantastiske danske nettbutikken www.frou-frou.dk . Jeg kikker ofte innom den og svermer over skoleplansjer, skilt, bokstaver, røffe lamper og andre ting.

Jeg har en stor forkjærlighet for skoleplansjer, store kart, bokstaver og tall, kanskje ikke så rart, siden jeg har jobbet 18 år som lærer.

For noen dager ankom endelig en blomsterplansje det kaspariske hjem, bestilt fra nettopp Frou Frou. Egentlig hadde jeg forelsket meg i en annen plansje Søren hadde. Den het "Vannplanter" og var i alldeles nydelige farver,  hvor blomstene var kraftige og store.  Selvfølgelig var den solgt, da jeg endelig  bestemte meg for å bestille den. Nå har jeg fått en plansje med motiver på begge sider, så jeg kan bytte litt på, og jeg er veldig fornøyd med den også.

Vet ikke helt hvor den havner her hjemme, men som dere ser står den for tiden på soverommet.


.


Her kommer noen andre ting fra Frou Frou som jeg synes er flotte:


Jeg elsker kart ,og som jeg har sagt før, kan jeg godt gå til sengs med atlaset. Faktisk ligger det ofte et atlas på nattbordet mitt.


Herlige gamle apoteker-skilt.


Hva med et vakkeret damehode? Det koster 425 DDK


Røde trebokstaver til 185 DDK


 Fint skilt.



Nok en skoleplansje. Synes denne var så vakker. Pris: 450 DDK


Hva med en sort, tøff industrilampe. Relativt stiv pris kan man vel si; 3850

DDK


Kan ikke få nok av skilt!


Ja, nå er hverdagen her for fullt med fotballtreninger, kamper, skolegang, leksehjelping og mine egne forberedelser til vikartimer.

I dag har jeg hatt fem undervisningstimer på skolen jeg har jobbet på i 16 år. Var rart å sitte med skolebøker igjen. En kan si jeg var langt inne i koordinatsystemet blant annet i går kveld, der jeg satt og planla.

I morgen blir det en sydag, og så ny vikardag på torsdag.

Svigerfar kom akkurat innom, så nå får jeg være litt sosial og sette på kaffen. Ha en herlig, solfylt kveld alle sammen!

 
 
Lotten

Lotten

18 augusti 2009 19:56

Så fin blomsterplansch du har fått tag på.... och sovrummet ditt var ju en riktig godbit. Jag blev såå förälskad i överkastet ni har på sängen. Jag antar att det är du som gjort det ;-) Helt ljuvligt!

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

18 augusti 2009 21:18

Åh, så fin den var, og så stor. Den var herlig. Jeg ville definitivt kjøpt den jeg også hvis jeg hadde kommet over den. Endelig en skoleplansje til deg også. Herlig. Tenker du var glad da den ankom hjemmet ditt. Hi hi. Ser for meg deg står og pakker den opp og smoiler fra øre til øre. Am I right?

Så flott sengeteppe du har laget. Mener jeg ikke har sett det før. Nydelig uansett. Liker godt lappe retrotepper jeg.

Klem Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
Ifralahell

Ifralahell

19 augusti 2009 08:30

Takk for supert tips! Hadde aldri vært innom der før- var farlig mange fristelser. Et verdenskart har som sagt lenge stått på ønskelista mi- har lyst på et skikkelig stort et. Var mange morsomme skilt jeg også kunne ønsket meg- et litt flashy et med lys og teksten "møntvask" var morsom synes jeg.

Må jo bare få si at leilligheten til niesen din var kjempe lekker- kunne nok se at hun har arvet em del av sin mors interiør interesse ja! Masse fine detaljer. Og det er det hos deg og. Kjempe fin plansje! Åhhh- inspirert i dag også:) Deilig å starte dagen her i blogglandia.

Og Lahell er forresten litt mer mot Drammenstraktene så helt naboer er vi ikke, men roadtrip til butikken blir det etterhvert.

KLem IfraLahell



Plansjen din var kjempe fin

http://www.ifralahell.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

19 augusti 2009 10:48

Hei du :)
Plansjen var jo helt nydelig og jeg synes ikke det gjorde noe med den brune kanten som du nevnte. Synes den ble kjempefin på den ellers så nydelige soverommet deres!
Nydelig sengeteppe!!! Jeg har ingen problemer med å finne lekre ting i denne nettbutikken nei! Problemet er heller å klare å avstå fra å bruke penger der.
For øyeblikket skal jeg la lommeboka ligge i ro. Må få balansert budsjettet etter ferien :) Jeg har sendt deg en mail.
Fant plutselig ikke den vanlige mailadressen din på denne pc'en så jeg sendte mailen til salgsbloggen din.
Ha en fortsatt fin dag videre :)
Klemmer fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
kardemomme

kardemomme

19 augusti 2009 11:42

Ser du har sendt mail men den har ikke kommet fram..æsj! Lurer på om denne pc'en må skiftes ut snart. Fikk ikke kvittering på at mailen til deg var sendt heller..
Men den kom tydeligvis fram..
Får vel smøre meg med tålmodighet og se om den fra deg dukker opp etterhvert.
Hilsen en utålmodig Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Nøtteskrika

19 augusti 2009 15:51

Hei Kaspara!

Så flott skoleplansje! Den var kjempefin! Har så lyst på en plansje med blomster eller trær eks. eføy som er min eviggrønne favoritt!

Jeg er eier av to sort-hvitt- plansjer, (Dybdahls Zoologiske plancher). Fikk kjøpt de for 50,- stk. i en bruktsjappe for noen år siden. Den ene plansjen er av en kamel og den andre viser ørner med ulike nebb - ja, jeg har ikke den ørneplansjen på veggen som en metafor altså he he! Plansjene er helt greie, men ikke akkurat vakre, heller morsomme! Kamelen har jeg lyst til å bruke som juledekorasjonplansje. Husker fra juleevangeliet at de tre vise menn brukte kameler som fremkomstmiddel da de dro til Betlehem. Så her i huset skal det bli julestilleben med kamelplansje, røkelse og...vel, gull og myrra blir vel litt drøyt he he. For heller supplere med en gammel messinglysestake og et lite Jesusbarn i krybbe.

Den nettsiden var bare fantastisk!!!Stønn,jeg kunne ha kjøpt det meste der! Men nå begynner det å skorte på veggplassen her i huset. Enten må vi få større bolig eller så får jeg moderere mitt behov for å henge opp ting. Den siste er det enkleste og billigste he he!

Så flott lappeteppet ble på sengen Kaspara! Jeg stemmer i de andre bloggsøstrenes superlativer. Vel, må hive meg rundt her. I dag blir det hyggekveld med venninner fra klokken 19.00 og utover. Da har lille figur fått grøt og melk av mor og jeg kan flakse avsted noen timer. Gleder meg til å la skravla gå! Ha en fin onsdag Kaspara!

Fjærklem

 
Jette/Danmark

Jette/Danmark

19 augusti 2009 23:13

Jeg kendte godt butikken, men tak fordi du gjorde opmærksom på den. For der kan man jo købe stofledninger. Jeg har lige i går kigget på den brune som var den eneste min mand kunne købe hos elektrikeren her for snart mange år siden. Lampen den skulle bruges til er aldrig kommet op at hænge, fordi jeg ikke er så vild med den ledning. :-) Men nu ved jeg hvor jeg kan få en lys. Jeg skal bare finde ud af, hvad det skal være for en.
Og ja, planchen er rigtigt fin!

http://jettek.typepad.com/parttime_perfectionist

 
Kaspara

Kaspara

21 augusti 2009 19:03

Heisan Nøtteskrika!
Synes den kamel-plansjen din høres fin ut, jeg! Kan ikke huske å ha sett den.
Jeg så jo en gorilla-plansje til bare 70 kr. i Danmark. Rasende billig, men vel......de gorillaene ser jo litt skumle ut synes jeg, så jeg lot den stå.
I dag har hun herlige med tennene fra sommerfesten i år vært her.Du kan tro det er blitt mye skravling og fekting med armer i hagestua!
Så godt du får luftet vingene litt, og far i huset tar sønnen, så mor kan få skravle og utfolde seg med venninner i blant.
Nå er det like før vi setter oss i utestua med taco og "So you think you can dance".
Ha en flott helg med lille Figur og hvalfanger`n. Klemmer fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards