Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Kosetur med bestemor på Nordbyen

Av Kaspara - 10 augusti 2009 18:54

I dag ringte klokka iltert og ubarmhjertig klokka 07.00 Far i huset skulle atter på jobb igjen etter flere ukers ferie. I sympati og lojalitet sto jeg også opp for å koke kaffe og smøre matpakka hans.

Gutta og jeg fant ut at vi skulle spørre bestemor om hun ville bli med på å rømme ut av kommunegrensa, nærmere bestemt ta en tur til naboby Larvik.

Min søte mamma på 87 år liker å lufte seg litt, og er spesielt glad i Nordbyen handlesenter som ligger i utkanten av Larvik by. Der koser vi oss på kafe` med rekesmørbrød og kaffe samt eplekake meg softis, og ungene finner også sine favoritter. Noen timer senere triller vi ut døra mette og trette av å fly i butikker.

På vei til Nordbyen stoppet jeg på Jysk for å handle sytråd. Der kom jeg over det herlige barnesengetøyet i fint grafisk mønster, litt retroinspirert ,som du ser på bilde nummer en. Har sett det tidligere også og tenkt at det var fint. Nå var det nedsatt til 25 kr. og da fikk det bli med hjem. Det skal klippes opp og bli til nye ting. Kanskje et tips til dere som leter og leter etter gamle retrostoffer. Dette var i hvertfall en god erstatning, spør du meg.

Viser også noen bilder fra to butikker på Nordbyen. De lyse bokstavene er fra Kremmerhuset, og prisen var jo ikke noe å si på. Fra Kremmerhuset kommer også det nydelige bildet av en kinesisk jente. Det kostet 239 kr. Det fantes også i lite brett til 149 kr.

Synes også brettet med de kinesiske jentene sett bakfra var fint.

De øvrige bildene kommer fra butikken Rafens som har mye fint og spenstig til kjøkkenet. Her er det mange Rice-ting og mye farver. Synes melaminfatene i ulike farver de hadde fått inn var så fine. Tror de kostet 98 kr. med et lite forbehold.

Noen av dere har en ugle-fetisj har jeg observert, og selv om jeg ikke helt er grepet av den kloke fuglen, viser jeg fram uglebrettet jeg fant der også. Synes de romslige prikkete koppene/skålene var herlige forøvrig.

Ha en glad kveld alle sammen!





 
 
Rosa

Rosa

10 augusti 2009 19:21

Åååå...sååå lekre bilder!!! Masse farger og masse flott : )) De bokstavene var jo kjempefine, og er jo tilogmed mulig for meg å finne. Har nemlig Kremmerhuset her også ; ) De andre butikkene har vi ikke, men det uglebrettet var såååå fint. Ok, så har jeg kanskje bittelitt ugledilla ; ) i tillegg til så mange andre "diller" : ))

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Lotten

Lotten

10 augusti 2009 20:26

Åhh så mycket fint du visar upp! Jag tyckte väldigt mycket om bokstäverna- det avlånga och utdragna utseendet var ju underbart på bokstaven "A" ;-) Vad härligt det låter att åka med lilla mor och barnen och ha en riktigt mysig dag med fika och shopping!

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

10 augusti 2009 20:36

Jeg er som regel alltid innom Rafens på Grensen eller på Grünerløkka da jeg er i Oslo. Som regel bare titter jeg på lekre kjøkkenstæsj, men det hender jo at det blir med ett og annet Rice-plastglass hjem. Jeg har så altfor mye i skap og skuffer fra før, så jeg er flink til å begrense meg. Men nå byttes IKEAplastglass sakte men sikkert ut med Rice sine. IKEAglassene mine bruker jeg nemlig når jeg maler kjøkkendører. Da plasserer jeg dørene oppå de.

Retronettet fantastisk i fargene ;). Jeg har mest klippet jeg de siste ukene og dagene. Har klart masse lapper i flere størresler og til og med remser som skal bli til skulderstropper.

Ja - nå er det tilbake til havrelefsa. Et liv i sos og dus i 7 uker går drastisk mot slutten. Ungeaktiviteter er i gang igjen og mann skal på jobb onsdag, men jeg drøyer til torsdag.

Masse sensommerklem fra Nina

http://dilldallsaant.blogspot

 
Hyttehuset

Hyttehuset

10 augusti 2009 20:39

Så mykje lekkert du har passert i dag. Stoffet var flott, og eg falt jo for uglefatet då. Eg diggar ugler. Må kanskje finne ut om det er for sal her i omegnen.

Ha ein god kveld med dine.

http://hyttehuset.blogspot.com

 
Maria

Maria

10 augusti 2009 20:58

Hvor hyggeligt :-)
Og hvor er i dejlige i din familie, at i tager bedstemor med på tur - det kan jeg li !

Sikke fine bogstaver, suuuper billige. Skulle ønske jeg boede i nærheden, så ville jeg købe mig et &-tegn.

Klem Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Ingen bild

Nøtteskrika

10 augusti 2009 21:13

God kveld Kaspara!

Er innom samtlige i blogglandia i kveld - også deg, selv om jeg kommenterte tidligere i dag. Men jeg hadde på følelsen at du ville legge ut noen nytt og interessant! Og det hadde du jo! Må le. I forrige uke var jeg på Jysk og saumfarte hyllene. Jeg falt jo pladask for det retroaktige sengetøyet til småfolk. Men da jeg hadde med hele familien, som ble temmelig utålmodige av mor-nøtteskrikas alltid-god-tid i en slik butikk, gikk jeg bare forbi kurven der de lå; i blånyanser til gutter og som du viser rødt og rosa til jenter. Men gjett om jeg skal løpe-og-kjøpe i morgen! Håper ikke alt er utsolgt. Det blå vil bli fantastisk fint i lille figurs oransje seng eller i hans nyinnkjøpte sporty vogn. Ha en god kveld.

Kveldsklem fra Nøtteskrika - som er veldig glad for at du blogger positivt om byens handlesenter, men som dessverre ligger litt for langt utenfor sentrum - ikke bra! Jeg er bysentrum patriot skjønner du.

 
Kaspara

Kaspara

10 augusti 2009 21:22

Heisan Nøtteskrika
Tusen takk for begge kommentarene og den koselige hilsenen i postkassa! Jeg har akkurat sendt deg en mail og et bilde fra sommerfesten.
Ja, skynd deg og løp til Jysk!!! Så sprek som du er, kommer du nok til å komme tidsnok!
Far i huset skulle til Tjølling i kveld på guttekveld, og fikk i oppdrag å sveive innnom Jysk, og handle to til til meg av det rødrosa og to til søsteren min også. Jeg glemte nemlig en bærepose med barneklær på Nordbyen i dag, og heldigvis ble det funnet, derfor måtte han innom Nordbyen for å hente dette nå i kveld.
Ha en behagelig kveld! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

10 augusti 2009 21:26

Hei på de kjære kaspara. Så hyggelig med kommentar fra deg. Du er flink til å oppmuntre du. Jeg er nettoopp satt meg ned med pc'en og i kveld, og jeg vil prøve og komme meg rundt til de jeg har god kontakt med på bloggene, deriblant deg. Jeg er helt satt ut av alt det fine du har vist siden sist jeg var innom. Det nettet du har sydd var kjempekult, og det er tydelig at du har oppgradert stoff bunken din i det siste. Jeg likte godt det stoffet som du har brukt til å lage nett av i innlegget under.

Jeg kjente meg så igjen i de bildene du viser i innlegget, jeg var jo på den Rafens butikken i sommer da vi var i Larvik. Jeg har en svigerinne som er lommekjent i Larvik og hun dro meg med på mange steder en gråværsdag da vi var der. Vi hadde faktisk tenkt å kjøre til Sandefjord siste dagen, men fant ut at vi ville kjøre til Kragerø istedet, siden det liksom var på vei hjemover til Kristiansand. Og takk for at tilbudet ditt står ved lag. Jeg vil ikke nøle med å ta kontakt neste gang jeg er i området ditt.

I ettermiddag var jeg på kino med de to små for å kvele en grå ettermiddag, siden min mann er på jobbreise hele denne uken. Jeg sovnet under Gubben og Katten og fikk tumlet meg ut fra kinoen helt ør i hodet. De to små hadde ikke merket noe og sa til meg at filmen var gøy, og jeg bare nikket. Nå er de i seng, og jeg kan sitte og kose meg med pc og litt tv titting. I morgen tidlig er det opp klokken 06.00, så jeg blir ikke sent i seng i kveld.

Kos deg du kreative Kaspara og en stor hilsen og klem fra Minmill.

http://minmill.blogspot.com

 
M by M

M by M

10 augusti 2009 22:36

så kjekt med litt shoppingtips! Det hender jeg og mamma eller søstern tar en tur på Nordbyen. De brettene fra Rice tror jeg at jeg MÅ ha, så får ta en tur da :-)
Kjedelig når ferien er over ja. Mannen i huset her har en uke ferie igjen neste uke fordi minstemann begynner i barnehage da. Selv om jeg skal jobbe, har jeg nok et par dager fri, så vi håper på fint vær igjen. Nå er det jo fryktelig labert igjen...
Klem fra M

http://www.marieverden.blogspot.com

 
Carola

Carola

10 augusti 2009 23:16

Åh vilka fina saker, jag blir såååå sugen att handla lite!

http://familjenmahlberg,bloggagratis.se

 
Kvirrevitt

Kvirrevitt

11 augusti 2009 00:07

GOSH! Da må jeg jo både til Jysk og Nordbyen, da. Har ikke fått m meg at Rafens har ting fra Rice!

http://kvirrevitt.blogspot.com

 
Ifralahell

Ifralahell

11 augusti 2009 07:58

Så deilig å titte innom deg på morgenkvisten og finne så mye fint. Tror kanskje jeg må titte innom Jysk i dag- var jo super fint- og 25 kr da... Jeg hadde med meg vesla på Stoff og Stil i går. Handlet masse fine stoffer som skal bli til noen nye stue puter. På tide å ta frem symaskinen igjen og da er det greit å begynne med noe enkelt!

Link til meg er supert og håper det er greit jeg gjør det samme! Ha en herlig tirsdag.

:)IfraLahell klem

http://www.ifralahell.blogspot.com

 
Kvirrevitt

Kvirrevitt

11 augusti 2009 09:48

God morgen på jobb! Da er det hos søsteren din på nr. 9 jeg har gavekortet:) Spørs om det ikke blir denne krakken – men de har jo så mye annet fint også!

Ha en strålende dag i foreløpig sol:)

http://kvirrevitt.blogspot.com

 
erry

erry

12 augusti 2009 10:01

Där skulle jag också vilja shoppa! Det finns mycket mera färgglada saker i Norge och Danmark än här i Sverige. Så fina saker du hittat!

http://gallerry.blogg.se

 
Sofie

Sofie

13 augusti 2009 17:53

Jag älskar ju inredning så att få gå in här vore rena drömmen för mig.... =)

http://eifos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lilja

13 augusti 2009 20:28

Takk for tips!
Kjøpte meg et jeg også men i mine jysk butikker kosta det 50 kr.
Ble helt forelska i det uglebrette. Håper det kommer til min butikk snart :)

Ha en nydelig kveld Kaspara!
Klem fra Lilja


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards