Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Kaspara - 7 augusti 2009 22:38

Vi kom hjem i kveld etter noen avslappende dager på Fagerfjell. Vi har tilgang til en koselig hytte der via en hyttering. Tidligere har vi alltid vært der på vinterstid. Hytta  ligger ved siden av en barne-alpinbakke og like i nærheten av en større slalåmbakke. Det var spennende å se terrenget bart for snø. Vi ble litt forskrekket over å se at den lille bua man kan kjøpe kort til barnealpinbakken nesten lå ute i vannet. Vi har gått over vannet på ski mange ganger før, mens nå prøvde vi fiskelykken på det, uten hell. Ungene fikk trent på å bruke fiskestenger, så det var stor stas for det. Kastene ble etterhvert veldig bra. Det skulle bare mangle med en mamma som har vært vestfoldmester i isfiske på Akersvannet( på vei til Tønsberg ) i sin ungdom.

Vel, jeg lar det være hemmelig hvor mange som deltok på damesiden......

På den tiden var jeg sammen med en gutt som hadde fisking som sin store pasjon, derav havnet Kaspara på glattisen.

Ellers har vi vært mørkeblå på hender etter blåbærplukking disse fjelldagene.  Tenker på blåbærkurvene som blir solgt i matbutikker og på torv. Timeprisen kan jammen ikke være god! Det er nitidig men koselig arbeid.

Jeg har alltid elsket å plukke bær, og vokste opp i en familie hvor vi ofte plukket og sanket av markens grøde til glede utover høsten og vinteren.

To Manchester United-gutter fant også sporadiske bringebærbusker, og bringebær er nok deres favorittbær.

Dagene på fjellet  har også rommet  supermange omganer yatzy som er ungenes favoritt for tiden og bading i innsjøen.

På hjemveien i dag  stoppet vi i Kongsberg. Prøvde å finne noen bruktbutikker uten særlig hell, men en butikk har jeg oppdaget fra tidligere besøk i gruvebyen. Det er en butikk mange av dere ville elsket. Her er det nemlig lekkert papir i store mengder. Skuff på skuff huser papir i alle regnbuens farver. De selges som enkeltark og koster 8 kr. for ensidig ark og 9 kr. for papir med mønstre på to sider.

Butikken heter Martines landhandleri og har nettadressen www.martineslandhandleri.no

Ellers må jeg få takke for alle koselige kommentarer som lå og ventet på meg, da vi kom hjem i kveld. Det er så utrolig herlig og motiverende å finne så mange glade hilsener. Jeg setter stor pris på det, og skal ta meg en tur innom dere etterhvert, bare jeg får meg en god natts søvn først.

Det har vært en strålende solskinnsdag i dag, og jeg tror på godvær i morgen også! Ha en fin senkveld alle som titter innom!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards