Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Sommerfesten er gått av stabelen

Av Kaspara - 1 augusti 2009 22:02

Hvert år pleier vi å arrangere en stor sommerfest i utestua. Utestua er jo en gavepakke i så måte. Her sitter vi alle under tak, og kan tåle litt rufsevær.

Vi pleier å være et sted mellom 25-40 stk. I år ble det kort varsel for gjestene, og vi ble bare 22 stykker. Litt bekymret var vi for været kvelden før, der det høljet ned og blåste kraftig. Formiddagen etter var også sur, men da de første gjestene kom inn hageporten strålte sola. Jeg vet ikke hva det er , men jeg begynner å tro at vi har en direkte linje opp til værgudene snart. Dette er er syvende år med nydelig sommervær på akkurat denne dagen.

Gjestene har med det de vil legge på grillene, og jeg har bakt haugevis med olivenboller (Se bildet! Søk på "Olivenboller" på bloggen min, så finner du oppskriften)  tzatziki, dressinger, ulike salater og potetsalater. Vanligvis har jeg bakt "Verdens beste" og diverse andre kaker. Denne gang var jeg litt bedagelig, og vi bestilte en stor marsipankake fra konditori. Litt deilig å gjøre det slik i blant.

Jeg koser meg når jeg hører intens skravling fra utestua, og fryder meg over at ukjente finner tonen. Tror jeg alltid har vært veldig glad i å føre folk sammen. Det er så gøy å samle venner fra ulike arenaer i livet.

Når mørket faller på er det lunt og koselig inne i utestua med alle de tente stearinlysene. Vi koset oss til langt på natt.

På bildene ser du litt fra utestua både i dagslys og kveldsbelyssning. Det var mange vattepper og puter som hadde funnet vei til utestua. Man skal jo sitte litt komfortabelt og godt. Denne gang fikk det duge med plastdukene fra Rema 1000. Tidligere har jeg ofte dekket med hvite duker. De er  dessverre ikke særlig hvite og ofte fulle av rødvinsflekker etterpå.

Jeg dekker alltid på med ulike servietter. Da slipper jeg å regne ut om vi har nok sevietter av det ene slaget osv. Dessuten synes jeg det ser  farverikt og frodig ut. Serviettene på det ene bildet er hamstret på Tiger-butikk i Danmark. Jeg handler alltid en bærepose med servietter på Tiger. Her tar de bare ti kroner for to pakker!

I dag har vi tatt det rolig, ryddet og hatt søte mamma på besøk til sen frokost. En hard duell med  Dart hadde vi også. Vinneren ble far i huset bare et poeng foran eldstemann.  Moren min og meg........tja, det ligger kanskje i genene, vi delte jumboplassen og så oss slått av yngstesønnen.

Ha en fin lørdagskveld der ute!



 
 
Lotten

Lotten

1 augusti 2009 22:47

Tusen tack för din härliga kommentar på min blogg. Det är så underbart att logga på och mötas av en sådan lång och personlig kommentar med såå mycket värme!
Men vad trevligt det ser ut där i utestugan! Där kunde jag gott tänka mig att sitta och mysa under mörka kvällar. Bilden med salladen och brödet ser såå härlig ut.. och fina servetter du hade med!

Ha en riktigt skön söndag!
Kramar Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ida

Ida

1 augusti 2009 23:18

Så fantastisk koselig!!!!

Kjempelurt å dekke med forskjellige servietter - mer personlig og stilfullt spør du meg! KOSE dere maksimalt til langt ut i natta :-)

Klemmer

http://putitinabox.blogspot.com

 
susanne

susanne

2 augusti 2009 10:32

Åhh vilken fest .. ser så super mysigt ut! tror jag ni hade trevligt....

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

2 augusti 2009 12:02

Hei Kaspara!
Lenge siden jeg har fått kommentert hos deg nå.. For en herlig sommerfest, utestua deres er jo så fin i seg selv, og du har jo dekt ppå både bord og stoler sååå fint:) Og så mye god mat da!
Må også bare si at jeg er superfornøyd med veska jeg kjøpte av deg. Har brukt den hele sommeren. Og hadde den også med til London, hadde plass til det store kamera mitt pluss alt det andre jeg trengte i den, og til tross for at den ble kjempetung og jeg var seriøst redd for at "skulderreima" skulle ryke.., men den tålte t.o.m shopping i London, hihi. Nå er den nyvasket og like fin:)

Har besøk av faren min og to småsøstre ( 14 og 16) så er ikke mye tid til blogging om dagen

Kos deg masse siste rest av ferien!

klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

2 augusti 2009 12:26

Vad härligt med sommarfest! Här väntar vi på att vädret ska ändra sig, så att vi också kan få ha lite festligheter i trädgården.. Det måste vara helt underbart att ha ett sånt uterum! Maten ser jättegod ut, är det du som har lagat alltihop? Du måste vara en riktig husmora! Hoppas att ni hade trevligt! Kram/Kristina

http://vackravisioner.blogspot.com

 
Rebecka

Rebecka

2 augusti 2009 13:43

å så mysigt!! och så jättevackert du har inrett och dukat!!

http://rebeckaverola.blogspot.com

 
Maria

Maria

2 augusti 2009 17:40

Hej Kaspara! SÅ vackert och mysigt! DÄr hade jag gärna slagit mig ner...

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

2 augusti 2009 22:11

Ert uterum är ju GUUULD! Såg så mysigt ut, och olivenbollarna måste jag testa! Kul med en lek också, det gör varje party lite roligare! Jag älskar när det blir lek. Sitta och prata är trevligt men leka mycket trevligare. :D

 
Ingen bild

Marianne

2 augusti 2009 22:54

For en koselig atmosfære, føler den gjennom all elektronikk hva pc`en angår.
Lurt å bruke forskjellige servietter, takk for idèen!
Maten ser utrolig god ut, må prøve meg på rundstykkene en dag tror jeg!
Pleier å streife innom bloggen din omtrent hver dag, liker å lese hva du formidler,både
gjennom tekst og bilder.
Tekstene gjennspeiler alltid en varme,antar det er slik du er som person :-)

Vennlig hilsen Marianne

 
Kaspara

Kaspara

2 augusti 2009 23:39

Kjære Marianne uten blogg
Tusen takk for en utrolig varmende og koselig kommentar! Blir så glad, når noen legger igjen spor etter seg! Så moro at du besøker bloggen min nesten hver dag og trives der. Anbefaler å teste olivenbollene på det varmeste! De er supergode og er en av de aller beste oppskriftene jeg har.
Ha en god natt og en glad morgendag!
Klem fra kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Drops

Drops

3 augusti 2009 09:24

Hello=)
Ja dette laget så utrolig hyggelig ut.
ALltid moro å samle til fest.
Også med den herlige pyntingen som du står for samt god mat kan jo dette ikke bli feil...
Men du...10 kr for to pakker servietter....ja da skjønner jeg at du kunne legge frem de fine...*fnis*...for det var nemlig det jeg tenkte da jeg så de skjønner du...eller jeg vet jo det at servietter er til for å brukes da...men såå fine...ekke sikker på om jeg hadde turt...men med en bærepose full av fine skatter så får det vel gå...hihi....
Bruker forresten mine fine servietter her jeg og hverdag..hva skal man egentlig spare de for om man ikke kan "unne" seg disse hver dag...
Oki, her regner det og jeg vet ikke helt hva jeg skal finne på i dag jeg...men en liten treningsøkt skal jeg vel få sett å fått til
Store klemmer fra Ninas Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
M by M

M by M

3 augusti 2009 10:52

Hei Kaspara!
Jeg lagde olivenbollene dine på lørdag, bare med en liten vri. De ble kjempe populære blant mine gjester :-)
Så søstern din eier nr.9? Så gøy! Da deler dere vel hobby dere to? Kjempe koselig butikk ihvertfall som jeg håper blir værende.
Det ser ut som dere hadde en hyggelig fest i helgen. Den sommerstuen ser jo helt fantastisk ut!
Klem fra M

http://www.marieverden.blogspot.com

 
Janette

Janette

3 augusti 2009 13:53

Så fantastisk fest du har laget! Den utestua di er skikkelig nydelig! Kanskje jeg må bestille deg for å be til værgudene neste gang vi skal ha fest? Vi var ikke så heldige med været på vår sommerfest. Men superkoselig var det likevel!!!
Kos å klem, Janette

http://nennasverden.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

3 augusti 2009 14:18

Kjære Kaspara,

det ser fantastisk ut! Synes dere hadde en veldig hyggelig kveld :)) Olivenbollene skulle jeg også prøve å lage snart! Grillesesongen er i full fart og så grillte vi fisk og kjøtt på siste lørdag. Bestemora var med oss og noen andre slektninger. Guttene koser seg fortsatt hos svigermoren min og vi koser oss her (bortsett fra jobbene våre..).
Ha en kjempefin ettermiddag! Klem fra Pilepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Ingen bild

Inger

4 augusti 2009 19:13

Hei Kaspara!

For en deilig utestue dere har. Kan tenke meg at dere koste dere der. Helt nydelig pynta.
Olivenbollene skal prøves.

Inger

 
Ingen bild

Blomsterglad

6 augusti 2009 23:13

Kjære Kaspara!

Fuglene dine var riktig så fine, kreativiteten din er det ikke mange som slår.
Sommerfest hos dere er alltid like hyggelig og praten går livlig både med nye og gamle venner i utestua under lykter og levende lys.....Gleder oss allerede til neste sommer, om ikke før. Har hatt en tur på fjellet også i strålende vær med nydelig lyng og masse med blåbær!
Nettet mitt ble ferdig til slutt det også, med dekor av bilde fra Paris. Det var gøy å ta fram symaskinen igjen.Det hjelper med litt inspirasjon fra nettet!!!!

Klem fra blomsterglad

 
Kaspara

Kaspara

7 augusti 2009 19:38

Kjære blomsterglad uten blogg
Hi, hi jeg skjønner hvem du er!!!! Så gøy at du skrev kommentar til meg!
Fint også at dere koset dere på festen her.
Dere var jo også blant de som holdt lengst ut. '
Så bra det ble en fjelltur på dere. Begynte å tro at dere ikke fikk kommet dere avgårde.
Vi kom hjem fra Fagerfjell i dag. Overnattet der tre dager. Vi er med i en hyttering via Pensjonskassa.
Herlig at du har begynt å sy og at nettet er ferdig! Det må jeg få se. Det er bare å komme innom når som helst!
Nå skal vi slappe av i utestua etter kjøreturen fra Fagerfjell med reker, mens gutta ønnsket Grandiosa. Må gjøre det enkelt i kveld. Så skal vi se på " So you think you can dance" på tv.
Vi sees og snakkes, søte deg! Hils far i huset også.
Klemmer fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Siv

23 augusti 2009 14:51

Heihei!
Super blogg du har. er innom mange ganger for dag. Men du.. jeg skal ha selskap med jentene mine, så jeg tenkte jeg skulle lage noen salater. Kan ikke du komme med en god oppskrfit på potetsalat? hadde vært flott;)

 
Kaspara

Kaspara

23 augusti 2009 23:18

Hei Siv
Så gøy å høre at du liker bloggen min! Det blir jeg alltid veldig glad for å høre!
Jeg har kommet med en oppskrift på potetsalat i dagens innlegg.
Ha en flott ny uke og lykke til!
Hilsen Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards