Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Rie Elise Larsen, Schjerning , rød lampe og retrostoff

Av Kaspara - 26 juli 2009 21:40

Da vi var i København var målet Tivoli denne gang. Vi kan ikke trette ut ungene med en hærskare interiør og gjenbruksbutikker. Litt trist om det skulle være eneste ferieminne!

På vei til Tivoli fra parkeringsplassen, snublet jeg alikevel bort i en butikk som het "Nordisk design" og ramlet inn. Butikken var nærmest nabo til Tivoli faktisk.

Jeg hadde oppdaget Rie Elise Larsen-ting i utstillingsvinduet.  Kardemomme har jo sørget for at ikke en eneste interiørblogger lever uten vissheten om Rie Elises eksistens!

Vel inne måtte jeg jo kikke litt på de herlige papirtingene hennes. Fire fugler fikk være med i Marimekko-pose ut døra, sammen med en herlig vimel-rekke. Synes slett ikke det var stive priser på disse tingene. Innbiller meg at vimplene kostet rundt 80 norske kroner.

Her hjemme har jeg prøvd vimplene over de doble dørene i stua, og det ble så fint.  Gjett om det blir vimpler til pynt under neste feiring i huset!

Ellers ser dere en bit plastduk på bildene signert Susanne Schjerning. Den er også fra Danmark. Kjøpte bare en halv meter, og tenkte at jeg kanskje skulle kle et lite lerret eller noe.

Jeg er en stor papirsamler og ser alltid etter fint papir, som jeg kan bruke til klipp pg lim. Noen ruller fikk jeg med i takboksen hjem. Fant også to settekasser til i Danmark på loppemarkeder som skal bli behørig kledd med papir. Papirene er kjøpt på Tiger , den farveglade butikken i Valby (jeg hadde bilder fra )samt en vanlig bokbutikk. Handlet også med Manchester United papir og Star Wars papir hjem. Skal kle to settekasse til gutta også, som de kan ha Pokemon-figurer i og slikt. Nytter ikke å servere BARE blomster da!

I en gjenbruksbutikk fant jeg også en glad skrivebordslampe i en nydelig rødfarve. 50 danske kroner kostet den.

Til slutt kom sendingen fra Moster Annes nettbutikk til  meg like før jeg reiste til Danmark, og det herlige guloransje retro-stoffet har inntatt Kasparas hjem. Må tenke litt på hva det skal bli til.

Ha en avslappende sommerkveld!


 
 
Marte

Marte

26 juli 2009 23:19

Oi, så spennende med Manchester United-hylle! Jeg er jo selv fan, så den hadde det vært morsomt å sett bilde av når den er ferdig ;)
Ha en fin uke!

http://everyday104.blogspot.com

 
susanne

susanne

27 juli 2009 08:43

godmorgon kaspara ; ser att du har haft lyckade vackra fynd! pappren var magiskt vackra lika så tygen! ska bli roligt att se var du ska använda detta till :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

27 juli 2009 09:25

Hvis jeg kjører og sørger for å bytte fil og sånt - kan vi dra på Danmarksraid en gang da ;). Å - du har kjøpt så mye fint!

Pappmalene mine inkluderer sømmonn. Det betyr at jeg renklipper inntil strekene og legger de sammen. Papp er mer stabilt enn papir ;). Pass bare på at malen blir kvadratisk. Mye av resultatet ligger i grunnarbeidet vettu ;). Jeg snakke av erfaring. Hastverk er som regel lastverk.

Når det gjelder Ungkaren, Kaspara - Vi også heia sååå på Melissa -og jeg felt også noen tårer da frieriet var i boks og hun strålte som en sol. MEN. Jeg så ikke hele programmet som ble sendt i etterkant - for vi trodde jo at serien var ferdig og sendt ungkaren og dama hans ut av tv-tankene. Snublet inn på det. Da sitter Ungkaren i et studio - nå kom jeg ikke på i farta hva han heter - og spør om å få en sjanse til med hun som ble vraka. Han har tydligvis ikke klart å glemme henne -og det er slutt med Melissa. Jeg er litt usikker hvorfor. Jeg og Vilde er liksom sånn - WHAT!!!!!!! Da strålte hun som en sol, og de skulle prøve å finne ut av det.

Smiler stadig når jeg tenker på besøket hos deg. På tirsdag skal jeg sannsynligvis møte Marhte igjen, for en is eller noe sånt - hvis hun ikke har havnet på fødesuta. Skal inn til Oslo og snuse på babykinn. Klemklem

http://dilldallsant.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

27 juli 2009 12:13

Heisann Kaspara :))
Må skrive en kommentar i full fart her! Vi er på vei til Maxbo for å hente gulvmaterialer. Denne uken skal alle gulvene skrelles av her i 2 etasje og det skal legges nytt! Stor jobb men jeg gleder meg til å bli kvitt de gamle mørke gulvene.
Ser at du har hatt en deilig ferie i Danmark og at værgudene var med dere også.
Butikken med Rieting fra Køben var jeg også innom og plukket med meg et par store fugler jeg også. Så fantastisk mage flotte stoffer/dynetrekk du har funnet!!! 5 bæreposer er til å bli misunnelig av!!! jeg hadde også kjempeflaks og kom over en haug på et bakrom i en liten landsby på Lolland!
Rød i kinnene og med hjertebank stod jeg der og plukket mens jeg var redd for at jeg hvert øyeblikk skulle våkne og at alt bare var en drøm hihi!!! Har tatt bilder men rekker ikke å legge ut noe nå. J. står i dusjen og vi må avgårde hvert øyeblikk. Vi kom oss aldri til Valby. Hadde det i tankene og vi snakket om det men vi får ta det en anne gang. Ungene er så store at de helst vil gå i andre typer butikker. J. og begge ungdommene liker å gå i musikk og filmbutikker mens jeg er litt heldig og kan løpe inn i butikker som interesserer meg i fred og ro. En av dagene det regnet tok vi en tur til Odense også så vi har reist mye denne uken. Stoffet du kjøpte hos Moster Anne er virkelig noe av det fineste jeg har sett!! Helt nydelige farger på det!! Og voksduken fra Schjerning har jeg maken til som jeg har sydd pute av.Dog i en annen farge. Ser ut som om dine farger er finere enn mine men jeg liker mønsteret så utrolig godt. Butikken K9 ser så flott ut og jeg skulle gjerne vært innom der men får vel ha det til gode. Fikk jo vært innom alle de andre stedene jeg alltid lengter tilbake til. Ha en fin dag videre så snakkes vi forhåpentligvis snart! Stor klem fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
christine

christine

27 juli 2009 23:36

jeg tror snart vi får arrangere bloggtur til danmark, ser ut som det er flere enn meg som vil ta turen :D hehe!

så utrolig mye inspirerende bilder det var i dette innlegget! jeg MÅ ha noen sånne vimpler, de hadde passet perfekt på den ene veggen i stua her, mon tro om noen norske nettbutikker fører ting fra rie elise larsen? var jo slettes ingen upris på stasen hvertfall :)

var nydelig det nye retrostoffet ditt også, gleder meg til å se hva du får utav det :D ha en fortsatt fin kveld :D

http://gunhipswollenlip.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

29 juli 2009 11:40

Hello goa Kaspara!!! Är i södra Sverige och reser och har mig...just nu i Jönköping hos svärmor, och har världens långsammaste dator framför mig - skälet till att jag inte kunnat vara runt så mkt...frustration...!!!
Vilka goa papper och grejer!!! Hoppas också hitta papper och retrotapeter och dylikt pyssel...men 'är ju tyvärr inte i Danmarkt..snyyft!!!
Hoppas du har det bra, och vackert väder hos dig...

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards