Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Jakten på retro-sengetøy

Av Kaspara - 23 juli 2009 12:44

Noe av det aller fineste jeg kan få er gammelt, frodig retro-sengetøy som skal brukes til diverse syprosjekt. Helst skal det være store glade blomster som lyser opp i et ellers ganske hvitt miljø.

Da vi var i Danmark, håpet jeg å støte på riktig mange av disse åpenbaringene ofte fra 70-åra. Jeg går fram på følgende vis; jeg gogler f.eks "Genbrug i Silkeborg". Da kommer det opp gjenbruksbutikkene på dette stedet. Vi er så heldige å ha gps i bilen, noe av det lureste vi noensinne har kjøpt! Da er det bare å kjøre rett på målet, og ikke kaste bort dyrbar ferietid.

Når vi har unger med oss, kan vi ikke bare gi dem gjenbruksbutikker som ferieminner, og derfor må jeg plukke ut noen på våre kjøre-etapper, og da er det godt for alle med små pauser ut av bilen.

Stoffene denne gang fant jeg først og fremst på kjøringen vår hjemover oppover Jylland. Vi stoppet opp i Kolding, Horsens, Silkeborg, Viborg og Randers på vår ferd til ferja i Hirtshals. På forhånd hadde jeg goglet disse byene og stupte innom noen av gjenbruksbutikkene. Tror nok det er andre enn meg som ser på retrosengetøy som store skatter, for flust av det var det ikke i noen av butikkene jeg plumpet innom. Alikevel et her og et der, det blir noen til sammen til slutt det.

Nå koser jeg meg med å kikke på de nye skattene mine og fabler om hva jeg skal bruke de til. Særlig fant jeg mange i gultoner og i blåtoner.

Hele familien har fremdeles ferie, så det blir ikke så mye tid for parkering ved symaskinen, ei heller blogging forøvrig. I ledige stunder smetter jeg alikevel innom dere, og skal prøve å gi et livstegn. Jeg er veldig spent på å se hvordan alle de herlige medbloggerne har hatt det hittil i sommer!

I Sandefjord kommer det små dråper fra oven nå, og sommerværet glimrer med sitt fravær.

Kos dere i sol eller regn eller solregn, eller hva du måtte ha av sommervær!

 
 
Glede

Glede

23 juli 2009 13:49

Hei Kaspara! Så fin fangst fra Danmark. Imponert over måten du planlegger disse gjenbruksbesøkene, men det hørtes utrolig smart ut. Nå er vi på Nordmøre og storkoser oss med familiene våre rundt oss. Det blir også litt mulighet for Herr og Fru Glede til å snike seg unna på piknik og tur, noe som det ikke har vært mye av siste året. Herlig! Sengetøyet jeg skulle sende ligger i Trondheim, så du får den nok ikke før på sensommeren, men det ser da ut til at du har litt å ta av! Her blir det også lite tid til blogging, har nesten ikke råd til å sitte inne med datamaskinen når det er så fint ute. Kos dere videre!! Livet er herlig!

http://gledelig-glede.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

23 juli 2009 14:07

Men oj vilka fynd du har gjort! Tre stora högar det var inte dåligt. Och vilken plannering, jag är imponerad. Jag ska göra som du nästa gång jag åker till Danmark, clever!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

23 juli 2009 14:17

ja alltid bra med teknik som dator+ GPS... vilka vackra säng linnen du funnit! det är oftast de som är bäst till olika projekt.. mycket tyg för liten peng... blir säkert mycket vackert.. många hjärtan :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
alvorada

alvorada

23 juli 2009 14:31

Hohoho, dette var virkelig noen herlige bilder! Verdt å vente på. Skikkelig eye-candy :) Ser ut som du har fått med deg en god porsjon velfortjente godbiter der, spesielt de to på toppen av stablene på bilde nr 3. Nå flommer det vel snart over av nye kasparahjerter og lappetepper på salgsbloggen? Jeg gleder meg, som alltid, til å se!
Nyt ferien videre, Kaspara! :)

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

23 juli 2009 15:03

Oh my God!!!!!! Kjenner det rykker litt i misunnelses-nerven, men veldig glad på dine vegne for at du har funnet sååååå mye å kose deg med :). Jeg har ikke fått blogget noe ennå jeg, men kan jeg låne bildet ditt av deg og meg? Så levende og artig tekst du hadde skrevet om besøket også. Du også har jo ordene i din makt.

Det var så hyggelig. Hyggelig med stor H. I fantatiske omgivelser i hagen og hagestuen din. En oase! Hva mener du med at jeg er taletrengt??? *ler*. Aldri hørt det før (ironi). Ettersom jeg ikke er helt frisk, er jeg nok ganske mye roligere enn jeg vanligvis har vært før - men sammen med dere var det den Nina jeg kjenner fra før som var framme. En god følelse for meg. Mannen din var jo veldig morsom med de små gullkornene som han puttet inn i hytt og pine. Jeg er svak for humoristisk sans. Flink "kelner" også for øvrig.

Selv om jeg vet at vi har en Oslo-date på gang, så var nok ikke dette siste gangen våre veier møtes i Sandefjord. Kanskje jeg kan ta en sånn avstikker uten mann og barn en gang til høsten eller vinteren også? Det er fint med nye bekjentskaper som matcher. Neste gang skal jeg bestikke guttene dine med pokemon-kort ;).

Hils dine, so long - fra Nina

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

23 juli 2009 15:42

Men oj vilket skatt du kom hem med.... Helt underbart! Jag var på loppis en liten sväng igår och fyndade jag med. Det var vääldigt längesedan som jag gjorde fynd nu... men igår hittade jag ett par saker iallafall.

Grytlappen var ju bara såå underbar - älskar färgerna men framförallt blommorna. Naivistiska mönster faller jag som en fura för ;-)

Ha en skön dag med familjen! Kramar Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Kvirrevitt

Kvirrevitt

23 juli 2009 16:20

Det var stoffene sine – masse fint her!! Lurt å plotte inn reisemål på forhånd på den måten. Retrostoffer er det lite av ja, spesielt her i Sandefjord. Lurer fælt på hvorfor...:D

http://kvirrevitt.blogspot.com

 
Rosa

Rosa

23 juli 2009 17:20

Hei..og så gøy at du fant så masse sengetøy. Blir nok mange hjerter av dette tenker jeg ; ) Jeg har noen småting jeg tror du kan ha nytte av...så hvis du skriver adressen din hos meg (jeg publiserer den så klart ikke) så sender jeg deg en aldri så liten pakke...

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Carola

Carola

23 juli 2009 23:37

Jag är verkligen imponerad. Vilken planering, och vilka otoligt fina påslakan du köpt. Du är ett "proffs" på detta, det får oss andra att blekna!!

Kram

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Katrine

Katrine

24 juli 2009 01:37

Jeg blir helt dårlig av all denne stoffherligheten!! jøye som jeg skal på jakt!! herved!! ;)

http://kk2266.blogg.no

 
M by M

M by M

24 juli 2009 09:47

Hei Kaspara!
Velkommen hjem til fjorden igjen! Så mye fine stoffer da! Der var du heldig. Jeg har hatt et par turer innom Slappen og lett, men ikke funnet noe. I min frustrasjon har jeg da konkludert med at du må ha vært der før meg hver gang...Men du har jo ikke vært hjemme ;-)
Gleder meg til å se hva du kreerer av funnene dine!
Fortsatt god sommer! Jeg har stor tro på at varmen kommer igjen i morgen...
Klem fra M

http://www.marieverden.blogspot.com

 
Marthe

Marthe

24 juli 2009 12:12

Kaspara, du Kaspara,

jeg tror det finnes et hemmelig bånd mellom deg og fine stoffer! Tror dere trekkes mot hverandre på en usynlig, telepatisk måte. Her var det jo flust av skatter. Har blitt litt svak for gult i det siste, og likte godt stoffene på bildet med hansken. Og bildet under der igjen. Og det nederste var herlig nostalgisk! Akk, heldige kvinnemenneske:) Nå gleder jeg meg til å se hva du tryller frem av dette. Tipper nok det blir en haug med flotte vesker, hjerter og lappetepper. Må følge med på salgsbloggen din når du starter den opp igjen.

Her er det en varm og fin sommerdag, og i tillegg er det helg. Kan det blir bedre? Sol og helg klinger hvertfall bra i mine ører. Nå skal jeg snart møte Rasmus til en god lunsj, tror han synes det er litt kjedelig å jobbe for tiden. Men snart får han jo to friuker sammen med Mathea, det blir bra!

Hils familien din og ønsk fortsatt god sommer, Kaspara!

God sommerklem fra meg

http://thinktank.blogg.no

 
Haust

Haust

24 juli 2009 15:03

Nydelege stoff! Smart å bruke gps'en i jakta på skattane!

Ha ei skjønn sommarhelg! :)

http://www.posidriv.blogspot.com

 
en-to-tre

en-to-tre

25 juli 2009 10:53

Her var det materialer til mange fine lappetepper:) Jeg la en link til bloggen din i et innlegg hos meg. Håper det er greit!:)

http://en-to-tre-padetfjerdeskaldetskje.blogspot.com

 
erry

erry

25 juli 2009 16:34

Åhhh, så många fina sängkläder du hittat!! WOW! Nu blir jag sugen på att åka till Danmark & fynda jag med. Men tyvärr har jag varken bil eller gps så det kommer att bli svårt! Får nöja mig med Helsingör & Köpenhamn och kanske orterna däremellan (så att jag kan åka tåg) :)

http://gallerry.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards