Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Bruktfunn og søt forundringspakke fra Esmaralda

Av Kaspara - 5 juli 2009 14:27

Her om dagen løp ungene og jeg  innom bruktbutikken min, og der snappet jeg med meg tre stoff med tanke på lappetepper. Det blomstrete vil også være nydelig i skjerfene jeg syr.

Vel ute kastet jeg et blikk på vindusutstillingen og bråstoppet. Den nærmest petroleums-farvede vasen ropte meg inn igjen. Kunne verken stå for farven eller formen. Den måtte flytte inn i det Kaspariske hjem.

For noen dager siden fikk jeg en søt forundringspakke i posten av bloggeren Esmaralda. (Har du ikke besøkt bloggen hennes, så ta en tur innom da vel. Tror hun har tatt en pause nå i ferien, men det finnes jo mange tidligere innlegg.)

Overrasket og nysgjerrig pakket jeg opp, og det nydelige rød/hvite gavepapiret skjulte mye spennende! Se på hestestoffet dere!  Jeg drev jo med hester, sprangridning og traverhester i ungdommen, og hadde min egen hest også en stund, så dette var vel midt i blinken! Har sett noen frodige, fantastiske lappetepper hos www.Lutterlagkage.dk  med et og annet hestestoff innimellom. Kanskje det blir en og annen hest i et Kaspara-lappeteppe framover også.

Ellers var mitt nye bekjentskap med bladet "Kreative kvinner" et hyggelig møte. Her var det mye inspirasjon å hente, og jeg har virkelig koset meg med det bladet. Gutta Boys fikk Pez til samlingen sin, jeg fikk et hårbånd for varme stranddager i hvitt/ oransje og enda var det mer morsomme ting.

Himmel og hav, snilleste Esmaralda; det var veldig morsomt å pakke opp, men altfor mye, kjære deg!!! Tusen, tusen takk! Gjett om jeg skal kose meg med de ulike tingene!

Om dagene nå blir det lite bloggetid. Hele huset har ferie, så jeg kan ikke sitter der i min egen lille "bloggboble". Det har blitt lange, late stranddager og sene milde sommerkvelder. Det ser ut som mange andre også tar bloggingen litt piano nå sommerstid. Jeg lover å komme sterkere på banen igjen til høsten.

Et og annet innlegg blir det enda, men noen dager står maskinen urørt, og andre sommeraktiviteter får råde.

Håper dere koser dere og nyter denne årstiden, og at sommeren blir akkurat som du har drømt om!!



 
 
Åse Marit

Åse Marit

5 juli 2009 18:47

Viktig å kose seg når vi først har det fine veret!

Kjempefine ting du hadde fått:-) Den vasen var berre kjempelekker.. Klarer aldri å gå forbi fine vasker, spesielt ikkje dei i blå/turkis/petroliumsfargar! Alle fargar blomster passer liksom til dei vasane synest eg..spesielt knall rosa, raude, gule, kvite, orange+++..ja dvs alle:-)

Ha fortsatt fine sommerdagar!

http://artigeting.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

5 juli 2009 19:52

Hello goa Kaspara!!! Visst tar man det lite lugnare nu..fast i och för sig...idag har jag gjort två inlägg, hihi, och igår med tror jag, men innan dess hade jag flera dagar fritt där tror jag!!!
Mannen har inte semester än, så det är jag o barnen om veckorna..dock har vädret blitt så uselt här!!! 10-12 grader bara...frrrrrryyys.....

O jag blir så sur på detta väderomslag!!! dock har jag tröstshoppat lite, hihi, lägger nog ut det imorgon...när vädret är trist är det ju perfasmurf att loppishandla!!!

Störtgillade vasen som ropade på dig!!! Hade inte heller kunnat motstå den! Tygerna var också fina, och vilket hääärligt paket du fick!!!
Alltid lika kul när det trillar ner nåt i posten ju..
Vad skönt att ni har värmen kvar i allafall...jag har hotat vädergudarna med att flytta till skåne snarast, om de inte skärper sig, hihi...

Kramisar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Kvirrevitt

Kvirrevitt

6 juli 2009 00:20

hehe, så det var her denne vasen havnet! Jeg har sett på den et par ganger selv, holdt den opp og ned osv. Og angrer på at jeg ikke kjøpte den! Fargen er fantastisk, og formen også. Grattis..:)

http://kvirrevitt.blogspot.com

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

6 juli 2009 11:43

Hei på deg Kaspara. Jeg var innom deg i går kveld også, men da orket jeg ikke skrive noe til deg. Men i dag er det mer futt og fart i meg og lysten til å skrive er på høyden.

Jeg ville iallefall si at den vasen du fikk tak i var helt "adorable". Jeg elsker sånne fargede glassvaser og kan ikke få nok av dem. Du var heldig som fikk se denne før du dro hjem.

Ser ut som dere koser dere masse der borte i Sandefjord med bursdager og strandliv. Høres ut som dere har hatt en fint bursdagsselskap for sønnen. Du er flink til å stelle i stand. Jeg fikk litt gåsehud av å lese om din 28 timers fødsel, men så bra at alt gikk greit. Mine kom ut med hhv. keisersnitt og fødsel på 2 timer, så jeg tror jeg har vært heldig. :)))

Jeg er så glad i de små barna mine, og tenker ofte at vi må ta godt vare på dem. Jeg hørte en trist historie i helgen som tok helt luven av meg. Det var en liten gutt som døde dagen etter at han hadde vært inne på sykehuset og operert bort mandlene. Jeg vet hvem moren er, og jeg kjenner jeg får frysninger fra topp til tå når jeg tenker på det. Og da tenker jeg på mine egne barn og håper det aldri skal hende noe med dem.

Her holder sommerværet seg bra fremdeles. Kanskje en anelse kaldere enn sist uke, men vi kan fremdeles være ute. Og i ettermiddag tenkte vi på å ta båten ut og grille og bade litt.

Ha en fin dag Kaspara. Sommerklem fra Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

6 juli 2009 13:13

Hei Kaspara :))Vi snakket om dere på veien til svigermor i helgen men vi visste at vi hadde mange harde timer foran oss i sommervarmen så vi turde ikke lage noen avtaler. Jeg vurderte også om jeg skulle ringe deg og foreslå en kaffekopp i nærheten av Hvaltorget men det ble for liten tid. Jeg var innom ICA på Hvaltorget på ettermiddagen og da tittet jeg etter deg og håpet at du skulle dukke opp men trodde kanskje dere hadde dratt avgårde på ferie også siden det hadde vært stille på bloggen et par dager. Når reiser dere da? Du vil antagelig ikke fortelle om det på bloggen men vi kan jo mailes før vi reiser avgårde.
Så nydelig vase og fine påslakan du har funnet. Delikate farger på alt sammen.
Det er så herlig å finne gammelt sengetøy på denne måten. Det blir jo metervis med stoff av det. Jeg har droppet Tradera nå som vi snart reiser til Danmark. Man vet jo aldri hva man finner der nede men jeg har gode erfaringer og har gjort en del kupp i årenens løp. Jeg har dog ikke lett etter stoffer før. I ettermiddag kommer H. og venninnen med bussen fra Arendal og vi heneter dem på bussterminalen. Gleder meg til å se de begge to. de ble kjent i barnehagen og har fulgt hverandre i tykt og tynt. Her er det småregn og adskillig kjøligere vær enn vi har hatt siste ukene men det er ganske deilig. Jeg tåler ikke varmen så godt og føler endelig at jeg kan puste normalt igjen. Men jeg vil ha tilbake sola altså! Ha en fin dag videre! regnværsklemmer fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Camilla

Camilla

6 juli 2009 19:49

Sjønner godt du måtte inn igjen etter den vasen, kjempe fin var den!! :)

http://bekkalokket.blogspot.com

 
M by M

M by M

7 juli 2009 16:41

Den vasen holdt jeg på å kjøpe selv her om dagen, men hadde dårlig tid og ingen kontanter, så da ble den din i stedet! Det var jo hyggelig :-)))
Klem fra M

http://marieverden.blogspot.com

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

7 juli 2009 22:09

He he, din lille luring. Gjett hva som dukket opp i postkassen i dag? Jo du hadde rett, den kom fram i dag. Jeg er helt henrykt og glad. Tusen takk søte deg. Skal ta og sende deg en mail jeg.

Her sliter jeg med unger som ikke vil sove, og de skal opp tidlig i morgen. Stønn. Må nok snart ned og hysje på dem igjen, og da skal jeg ta på meg den stramme morsuttrykket som sier at "nå er det nok". He he. Tror du jeg klarer det?

http://minmill.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

8 juli 2009 12:20

Heisann :)Har akkurat sendt deg en mail :))

http://husetvedbekken

 
Drops

Drops

8 juli 2009 13:54

Hei å hå=)
ja så nå var det altså den største som skulle feires....kan se for meg den yngste bøye seg sammen av å ha blitt litt flau over mor og fars fantasier for bursdagsfeiring....herlig...de er så søte når de blir litt flaue..hihi...
Ja tenk 8 år...tida flyr..min lille blir jo 6 til høsten og jeg elsker at det bare blir lettere og lettere å kommunisere med henne...

Så herlig sommerpakke fra Esmeralda...alltid hyggelig med overraskelser. Også traff hun jo så godt...med Pez til gutta og utstillingen deres..moro....Og det bladet har jeg handlet meg for litt siden også..men hm...hvor er det...får visst lete...
Lekker vase også ..nydelig farge...

Oki, jeg må løpe da Hr Drops trenger hjelp...tapetserer hobbyrommet mitt vettu=)
Yoho..her blir det endrings...moro=)
Store klemmer fra Dropsa

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Maria

Maria

8 juli 2009 22:59

Den petrolblå vasen var såååå fin! Jag har fyndat lite på loppis jag också. Hittade en amerikansk bilskylt, en jättefin grön 70-tals vas och en superfin lampfot i turkost och brunt! Allt ska få hitta sin plats i vårt nya hus :)

http://galtoroad

 
susanne

susanne

10 juli 2009 08:09

Hej kaspara, vad roligt att paketet kom fram :)
och hoppas du får användning av de tygerna.. till vinterns projekt...
vasen är underbar!
och vill du sända mig ett hjärta så välj själv vad du tycker är fint ;) !

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Marte

Marte

14 juli 2009 17:37

Hei!
Kjempe fin blogg du har. Lurer på om du vet hvor den lille "bamsen" med knappe øyne er fra?Har en i samme familie som jeg har fått i gave, skulle gjerne hatt en til. God sommer :-)

http://marte-meeee.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

15 juli 2009 00:22

Hei kjære Kaspara! Du er dypt savnet og når du leser dette har jeg nok resit til fjernere strøk jeg også! Håper dere har hatt en opplevelsesrik og herlig ferie alle sammen! Antagelig har du bilen full av lekre ting fra loppemarkedene der borte..Lurer på om det er noe igjen til meg hmmm!! :) Nå skal jeg øyeblikkelig slå av skjermen her men jeg måtte liksom ønske deg velkommen hjem! Superklem fra meg :))

http://husetvedbekken

 
Portofritt

Portofritt

17 juli 2009 12:05

Hei og takk for sist. Det var veldig hyggelig å treffe deg og Nøtteskrika sist. Håper du har en fin sommer. Vi pusler oss videre i heimen, og nyter hver kvadratcentimeter som blir ryddig etter hvert som vi klarer å overvinne kaoset. Du har fått en liten "Hello Lovely" hilsen på min blogg. Klem.

http://portofritt.blogspot.com

 
oskar

oskar

17 juli 2009 17:53

Ville bara säga Hallå på dig! Ha det gött!

http://i-love-china.bloggagratis.se

 
Tessan

Tessan

19 juli 2009 15:42

läs gärna min blogg !

http://teresehaallgren.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards