Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Retrolappe-teppe og snart sommerstengt salgsblogg

Av Kaspara - 30 juni 2009 17:46

I går kveld, i  sommerheten fant jeg på av alle ting å gjøre ferdig det ene retro-lappeteppet. Vel, jeg har å montere baksiden igjen, og baksidestoffet jeg skal bruke, ser du på tredje bildet; det lyse med løv.

Så herlig å få noen ting i boks!!! Syr nok bakstykket på i kveld.

Kardemomme og Marthe ser dere, at  jeg har brukt et stoff fra dere hver på teppet ?

Litt senere i kveld legger jeg ut siste innlegg i salgsbloggen, før jeg sommerstenger den. Rullgardina drar jeg ned på lørdag, så det er mulig å bestille til og med fredag. Det blir bare hjerter og noen få grytekluter denne gang, siden det har blitt lite tid for sying nå i varmen.

Noen av hjertene som er til salgs ser du i innlegget her.

Salgsbloggen åpner igjen 1.september

 Håper også å kunne legge ut noen små retro-lappetepper etterhvert på salgsbloggen.

I dag har jeg hatt en herlig dag i nabobyen Larvik. Der har jeg lunsjet med bloggvenninne Portofritt og min venninne "Nøtteskrika" som stadig gir meg lange fyldige kommentarer her på bloggen.

Mer om dette i bilder og tekst en annen dag.

Ha noen svale kveldstimer og sett på vifta til natten! Vifte anbefales alle som ikke har; en billig og nytelsesfull investering!!!



 
 
Marthe

Marthe

30 juni 2009 18:39

Titt, titt,

Jeg klarer ikke å holde meg helt unna bloggen din;) Nå har jeg sneket meg til et par minutter på pc'n til Rasmus' yngre brødre. Den er sjelden ledig, for her er det fire dataglade gutter som alle skal ha sin tid foran skjermen.

Så gøy å se at stoffet har kommet til sin rett i lappeteppet! Og så fine alle de andre stoffene også er (heldige meg som er den lykkelige eieren av flere av disse godbitene);)

Her i Stryn er det 20 grader og litt regn i lufta... det er synd å si det, men det er faktisk litt deilig! Nå siver det en deilig duft av kanel inn mellom dørsprekkene her, og det betyr at jeg må komme meg på kjøkkenet: svigermor har nemlig kanelboller i ovnen, og jeg vil ikke gå glipp av dem!

Kos deg i varmen med late og deilige dager Kaspara!

Klem Marthe

http://thinktank.blogg.no

 
christine

christine

30 juni 2009 19:13

jeg elsker lappeteppene dine altså :D så herlige farger det var på dette! gjør du lappetepper på bestilling eller? jeg har bursdag i september og har veldig lyst på et kasparisk lappeteppe til senga mi :D

http://gunhipswollenlip.blogspot.com

 
Ingen bild

Nøtteskrika

30 juni 2009 19:54

God kveld Kaspara!

Takk for en kjempe hyggelig dag i dag! "Lille marsipanfigur" har jeg nettopp lagt - og det uten skrik og skrål! Helt utrolig. Han var trøtt, full av positive inntrykk og hyggelig dame-prat. Da vi spaserte hjem møtte vi flere kjente som vi snakket med, og som skulle beundre en søt, liten herremann.

Vel, nå skal det bli aftensmat på verandaen. Jeg skriver igjen: Det har vært en veldig hyggelig dag sammen med deg og "Portofritt". Må vi ta en reprise så snart det byr seg en anledning - vi har bare vist deg en liten smakebit av hva vi har å tilby her i nabobyen. Jeg har allerde programmet klart til neste skravletreff. Da vil den dagens ingredienser bli; piknik, plansjer, grever og barokkanlegg. Ha en fin kveld kjære Kaspara.

Fjærklem fra meg!

 
ingridmarie

ingridmarie

30 juni 2009 20:35

Lenge sidan eg har lagt igjen kommentar hos deg no-sjølv om det ikkje er so lenge sidan eg var "innom" :) Her går det i oppussing av huset i den hemmelige hagen, og slikt tek tid :) Håpar å få tatt andre strøket på hemsen i kveld. Nyydelige hjerter! Ynskjer deg ein riktig flott sommar videre og god pause frå nettbutikken. Vennlig helsing IngridMarie

http://denhemmeligehagen-ingridmarie.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

30 juni 2009 21:24

Hei sprudlende nøtteskrike!
Takk for i dag, ja! Veldig koselig å se dere begge to! Artig å få vært på Larvik museum, et nytt bekjentskap!
Nå først er mine to gutter lagt, så jeg ligger litt etter ditt skjema. Dere har vel dormet på verandaen nå med kveldsmat i magene. Høres deilig sløvt ut!
Det hadde gått så bra med barnepasseren, og de hadde spist is til den store gullmedalje, spilt kort og andre spill, men hun var nok glad da Zafiraen kjørte opp oppkjørselen alikevel.
Jeg skal titte på litt blogger nå og kanskje skrive en mail ,men jeg MÅ ha litt rekreasjon i hagen på slutten av dagen også!
Glemte å si det; du er jo slank som et siv og helt tilbake etter fødselen; flott er du!
Ha en god slumrekveld på verandaen, og så snakkes vi! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Rikke

Rikke

30 juni 2009 22:07

WOW! Det teppet rørte inn i hjerterora mi! The colors of hole my house=) Hadde bestemt meg for å ikke sette i gang noe nytt prosjekt før sommerferien, men nå er det nesten så jeg må gå igjennom alt som finnes av stoffer i huset og se om jeg kan være i nærheten av å få til noe lignende, det hadde vært det fineste krabbeteppet i hele verden om det så ut som ditt :)

http://www.fargesirkelen.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

1 juli 2009 00:02

For et nyyyydelig lappeteppe du har laget!!!! jeg fikk opp overskriften før jeg så bildet av teppet da jeg klikket meg inn til deg og jeg klikket utålmodig på mousen for å få opp hele bildet fortest mulig hihi!!! Elsker å se andres lappetepper og dette var jo forventet å bli fantastisk siden det er du som har laget det ;)
Moro å se det gule stoffet mitt i ditt teppe! Føles som om litt av meg har fått en plass der :)Gud som jeg klør i fingrene etter å sette igang med et nytt! men det er så varmt og dagene går så fort at det ikke har blitt noe. I dag kom boken "Styling" og med den kom inspirasjonen til å lage noe nytt også. Det neste blir antagelig en veske. Datteren reiser til venninnen sin i arendal på torsdag og da blir det kanskje tid på kveldene til å lage noe nytt.
Skulle gjerne vært en tur i Sverige også men får vente og se hva vi gjør. Hun kommer ikke tilbake før mandag kveld og da blir venninnen hennes med tilbake hit og blir her noen dager så jeg ser for meg mye fri til egne ting framover. Nå skal jeg øyeblikkelig hoppe til køys. de ringte fra butikken vi kjøpte Kitchen Aiden fra i kveld og fortalte at fruktpressa jeg bestilte endelig var kommet så nå blir det mye friskpresset juice på oss framover.

Tror jeg sier GOD NATT! J. skal snart ha skjermen her. Vi deler fortsatt pc og det er igrunnen greit. jeg har ikke så mye på hjertet angående bloggen likevel..
Klemmer herfra :))

http://husetvedbekken

 
Mama Brown

Mama Brown

1 juli 2009 10:59

Hei Kaspara
Så fine lappetepper, du er virkelig flink, nydelige farger. Her i Son er det så varmt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, like varmt alle steder. Tror jeg er blitt for gammel for slik varme.
Klem!

http://barnigjen.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

1 juli 2009 11:13

Kjære Kaspara!
Fint, fint, fint lappeteppe og fine, herlige hjerter! Ser at du har vært veldig flittig igjen! Vi er snart på tur :))
Hilsen og 100 klemmer,
Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Pi Andrea

Pi Andrea

1 juli 2009 11:32

Skønt tæppe... Jeg MÅ igang med at samle stof, for at sy sådan et til mig selv... :o)

Knuss

http://frkpi-i-galopp.blogspot.com

 
love

love

2 juli 2009 00:14

Hur gammal är du?

http://aik-.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anette R.N.

2 juli 2009 00:24

Hei Kaspara.

Har aldri lagt igjen en kommentar her før, men har handlet av deg ved et par anledninger. Utrolig fin blogg du har, inspirerende og humørskapende. Blir rett og slett glad av å lese her.

Veldig fint lappeteppe. Gleder meg til å se hva du tryller frem på salgsbloggen til høsten. Ikke dumt å legge ut noen lappetpper tilsalgs ;)

Ønsker deg en fin og solrik sommer!

Hilsen Anette

 
Ingen bild

Anette R.N.

2 juli 2009 00:58

Glemte å si at jeg er så utrolig fornøyd med retroskjerfet mitt. Nesten så jeg håper det skal bli litt kaldere så jeg kan få brukt det hele tiden ;)

 
Ann Rita :-)

Ann Rita :-)

2 juli 2009 10:40

Herlig herlig!
Må jo bare kjapt innom for litt eye candy! Du har bare de fineste stoffene blanda sammen, blir helt lykkelig av å se på det.
Ha en strålende sommerdag!
-Ann Rita-

http://frkfosli.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

2 juli 2009 13:01

Hei Anette!
Så koselig at du legge igjen en kommentar! Det er alltid veldig, veldig hyggelig og morsomt! Visst husker jeg deg!
Så gøy at du er fornøyd med retroskjerfet. Det er alltid veldig herlig å få slike tilbakemeldinger!
Ønsker deg også en nydelig sommer!
Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

2 juli 2009 20:33

Underbart lapptäcke goa du!!! Känner igen några av bitarna jag!!! Har varit lite lat några dagar på bloggen jag..bara badat och solat med barnen, mannen jobbar ännu!!! Men jag har lärt mig ta det lite lugnt äntligen!!! fick doch till ett litet loppissprång idag, när jag ändå var ute på ärende utan barnen, hehe...man börjar bli snabb att speja igenom vad gottigt som finns...
Vädret har ju varit underbart och jag hoppas du njuter lika fullt ut som jag lyckas göra nu!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
esmaralda

esmaralda

2 juli 2009 21:03

Hei Kaspara!
Så aldeles nydelig teppe du har laget! Alltid fine stoffkombinasjoner hos deg!! Dette likte jeg fantastisk godt. Enig med deg, det er kjempegøy å sy også! Har vel lagd to lappetepper jeg nå, men kan nesten ikke vente med å lage flere. Er jo så GØY!!! Så nå er jeg superspent på min splitter nye investering,-en bernina! )
Kjekt å sy litt.Må spare vonde heklehånda mi til å bære lille tulla i stedet, så derfor har det blitt lite blogging og hilsninger på meg i det siste. Men,ønsker deg en fortsatt knallfin sommer!
klem fra esmaralda

http://esmaraldashus.bloggratis.se

 
Gitte

Gitte

3 juli 2009 09:25

Vilka UNDERBARA sommarglada färger! Absolut ett täcke man blir glad av!!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
esmaralda

esmaralda

3 juli 2009 21:31

Kjære Kaspara!
Takk for koselig hilsen.
Gratulerer så mye med dagen til sønnen din, så heldig han er som har bursdag på en slik sommerdag!!-Og som har en mamma som er flink til å bake! Tenker dere har feiret jubilanten ordentlig, herlig det!
Ha en fortsatt nydelig sommerkveld.
Klem fra esmaralda

http://esmaraldashus.bloggratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards