Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Bursdagsforberedelser, løvefotlampa og nytt stoff

Av Kaspara - 21 juni 2009 18:43

I dag har mye av dagen gått med til å forberede morgendagens barnebursdag. Eldstemann fyller 8 år den 3.juli, men det gjelder å få grepet fatt i venner og klassekamerater før de rømmer landet eller farer til fjells.

Jeg godsnakker kontinuerlig med værgudene i dag, og ber de forsikre meg om at morgendagen vil intreffe med strålende solskinn. 17 gutter fra 7-8 år vil da gå inn porten vår, og jeg håper ....... håper at vi kan dekke på i utestua, og at det er flott lekevær ute. Vel, egentlig er det jo litt spennende og stemningsfullt å sitte i utestua med plaskevær på utsiden også da.....

Viser to bilder av den hvitmalte løvefotlampa i dag. Det er Helene uten blogg som så gjerne vil se hvordan en slik lampe tar seg ut hvit. Håper du får et inntrykk her! Jeg angrer i hvertfall ikke på at den skiftet farve fra brun til hvit. Vanligvis står den her med bare en lyspære i for tiden, men da den skulle ut til mange lesere ble den stæsjet opp med en liten rosa lampeskjerm, noen størrelser for liten.

Da jeg var innom bruktbutikken min her om dagen etter at Marthe og jeg var der sammen, fant jeg meg et blomstrete grønt dynetrekk som sikkert kan trives i et farverikt lappeteppe. Ingen vattepper å spore!

Ha en super søndagskveld! 

 
 
Ulla

Ulla

21 juni 2009 19:00

Hej, kikar in från grannlandet Sverige. Vilken härlig blogg du har. Kommer gärna tillbaka och hälsar på. Nu har jag mycket att göra, ska åka till England på semester på onsdag. Du får gärna kika in hos mig.
Ha det gott.
Kram Ulla

http://ladyinblue.bloggagratis.se

 
♥ Minmill ♥

♥ Minmill ♥

21 juni 2009 21:03

Hei på deg kjære Kaspara. Nå er jeg veldig langt på etterskudd på å være på bloggbesøk.. Jeg må innrømme at jeg sliter litt med blogg motivasjon for tiden. Men jeg håper og tror at det har noe med årstid å gjøre. Når man ikke er så mye hjemme kan jeg ikke bruke den lille hjemmetiden foran PC en. Må være litt forsiktig så ikke mannen min tror jeg er hektet. He he. Motivasjonen kommer nok tilbake igjen forhåpentligvis.

I grunnen synes jeg stoffet i grønnfargen var lekkert, men kanskje litt utypisk deg som er mest kjent for orange, lilla og rosa. :)) Men jeg tror dette grønne vil friske litt opp i dine lappetepper ja. Du er heldig som finner slikt.

Og jeg skal også krysse fingrene for at været blir bra for din sønns feiring i morgen. Det er jo litt kjekt å slippe å ha alle de guttene innendørs. He he.

I dag har vi vært i dyreparken helt til stengetid. Det var så deilig å være der i dag. Vi fikk med oss tiger og løvemating og en forestilling som heter "Herli land".

Ok. Gir deg en søndagsklem jeg. Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
Ida

Ida

21 juni 2009 21:48

Hei hei!

Alltid så koselig å komme innom bloggen din! Gode ord - og kjempefine inspirerende bilder. Skal på fretex og jakte på baksiden av ett lappe/vatteppe i morgen! :-) Satser på ett skikkelig gammelt sengeteppe eller dynetrekk!!

Ha en flott bursdagsfeiring! Kul kake!

Klemmer fra Ida

http://putitinabox.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

21 juni 2009 22:02

Hello goa Kaspara!!! Vad fiin fin lampfoten är!!! Skulle gärna ramla på en bättre lampfot till min vardagsrumslampa, och den där hade jag inte haft något emot!!! Så ni har födelsedagar på gång, verkar vara många i den vevan här i blogglandia! Du får gratulera store mannen din så mycket, en läcker tårta det där!!!
Jag höll också tummarna när vi hade kalas för lille mannen min för någon vecka sedan, hade bjudit hela dagis..voj voj, men vädret var stabilt och vi kunde pusta ut, hihi...
Här är man mest i trädgården och donar...begriper inte hur jag kunde sätta så mycket som ska pysslas om, de är ju värre än hundvalpar de där växterna, hihi...

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

22 juni 2009 08:59

Hei hei Kaspara !!
Jeg fant bloggen din på torsdag, prøvde å legge igjen en kommentar også, men det gikk ikke så bra .....
Det ante meg nemlig at du blogget, fikk nyss om det på en cup :O) Så jeg har vært på utkikk etter deg og plutselig dukket du opp. Husker ikke hvordan jeg dumpet inn her, ha ha
Veldig fin blogg du har, moro å se alle de flotte bildene dine og alt du lager - sukk..

Ser ut som dere er heldige med været i dag, kos dere med 17 viltre gutter - kremt
Så blogges/snakkes vi :O)
(nå skal vi se om jeg får lagt gjen denne kommentaren...)

http://therese-minverden.blogspot.com

 
Katrine

Katrine

22 juni 2009 11:09

Sjekk den deilige sjokoladekaken? får vann i munnen foran skjermen her.. Sjokolade er min svakhet.. Og kake.. ;)

http://kk2266.blogg.no

 
Marthe

Marthe

22 juni 2009 11:23

Kjære Kaspara!

Først og fremst; hurra for det kommende bursdagsbarnet! Tror jammen værgudene er på din side i dag. Tvi, tvi og lykke til!

Så morsomt å komme hjem etter en helg på Toten å finne så mange fine innlegg hos deg! Koste meg virkelig med innlegget om faren din... har jo hørt masse fine historier om han(feks om den gangen han og moren din var på kafè og han løp ut for å kjøpe undertøy til henne, mens hun trodde han var på toalettet!) Du hadde nok verdens beste pappa, Kaspara - og jeg tror nok du har arvet mange av egenskapene hans.

Vet du hva? Når jeg kom hjem på fredag var mamma i fyr og flamme. Hun hadde nemlig lørdagens meny klar og kunne nesten ikke vente med å fortelle meg hva hun skulle lage: Kasparas olivenboller, kjøttboller, gresk salat og tsatsiki!! Hun hadde egenhendig søkt seg frem på bloggen din (og dette er en stor prestasjon av min mamma) og funnet oppskriften. Hun samler iherdig på gode oppskrifter og oppskriftene dine står nå nedskrevet i den store kokeboken hennes (som jeg håper å overta en gang). Det ble virkelig en suksess! Hele familien elsket de gode smakene og mamma skal servere menyen neste gang hun har symøte.

Her er det fullpakket jobbuke så jeg må prøve å holde meg litt unna alle de fristende bloggene. Virkelig ikke lett. Men ville bare titte innom for å ønske deg en super uke! Og takke for fine ord i innlegget om Marthegavene - glad du likte dem:)

Nyt finvær, bursdag og ferie Kaspara!

Klemmer fra Marthe

http://thinktank.blogg.no

 
Ingen bild

helenemor

22 juni 2009 12:54

Åhhh du er bare supersnill som legger ut bilder for at jeg skal få se! og den lampen var jo superlekker som hvit!! Jeg synes den passe kjempegodt inn blandt dine møbler, du har jo så mange andre nydelige møbler i hvit. Jeg har sansen for det hvite, men stuen min har blitt innredet med mange bruntoner og da kan de hende at løvefotlampen min vil bli litt feil som hvit. Jeg har en gammel kiste etter min farfar som er i en turkis farge, lekte litt med tanken på å ha den i en sli farge. Det er godt å ha noen fargeklatter som bryter litt med det brune også. Ja, jeg får tenke og fundere videre... Enda så står den i stuen foran sofakroken min hvor jeg kan nyte både utsikt til sjøen og lampen. Jeg sitter og smiler for meg selv når jeg ser den og tenker jeg var heldig som kapret den, den er som en skatt!!! Jeg tør skrive dette på en blogg som dette,(men tør ikke si det til feks mine kollegaer som mener det bare er søppel på antikkmesser og antik/og brukt butikker), for det er ikke alle som ser verdien av disse gamle nydelige tingene som finnes!

Og nei, jeg har ikke blogg... har ofte tenkt at jeg skulle hatt det, da kunne du fått sett resten av skattene mine og gitt noen tips om hvordan jeg kunne fått lampen til å harmonere ;o) Men enda så er jeg bare en som kikker på din og mange av de andres nydelige, inspirerende og koselig blogger.

Det er så koselig å følge bloggen din Kaspara! håper du får nydelig vær og at mor og bursdagsbarnet blir fornøyd med feiringen!!

 
kardemomme

kardemomme

22 juni 2009 15:12

Hei kjære Kaspara! Så tar jeg meg en tur innom bloggbyen igjen etter å ha vært totalt fraværende i noen dager. Sliter skikkelig med motivasjoenen til å fortsette og har skjøvet bloggen langt bak i hodet til fordel for andre aktiviteter. Så nydelig innlegg du har laget om faren din. Lett å forstå at han er dypt savnet!
Veldig koselig med gamle familiefotografier. Vi har en del hengende på veggen men jeg er stadig på leting etter flere gøyale gamle familiemedlemmer med herlige hårfasonger og klær. Jeg må snart slå av skjermen her igjen. Skal på skoleavslutning som ble utsatt til i dag fordi det regnet så fælt på torsdag. I dag er været flott og det kommer nok til å bli hyggelig.Foreldrene i Karamellas klasse er veldig sammenspleiset og slike kvelder er alltid morsomme. Så flott grønt dynetrekk du har funnet! Herlige farger! jeg har selv dilla på grønt og begynner å få øynene opp for blånyanser igjen. Godt å fornye seg litt innimellom. Gratulerer så mye med kommende bursdagsbarn forresten! Sommeren er virkelig tiden for feiringer av alle slag og i vår familie har nesten alle bursdag på likt..Tror jeg må gi meg nå men vi snakkes! Klemmer herfra :))

http://husetvedbekken

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

22 juni 2009 22:23

Nå vet jeg at dere må ha vært veldig, veldig heldig med bursdagsværet. Så godt å kunne ha barnebursdag utendørs. Barnebursdager er vel litt læreres store skrekk - i hvert fall her i heimen ;) - en haug unger man ikke kan holde i vante tøyler.

Jeg har også laget kake i kveld. Jeg fyller 38 år i morgen - og vanligvis har jeg alltid ønsket meg en grön marsipantårta fra det svenske konditoriet over grensen - MEN i år har jeg brutt trenden og laget en ostekake. Jeg har litt dilla på det for tiden. Vi får se om T får opp ungene til bursdagsmorgen i senga vår. Kanskje vi tar det i hagen. Det er jo spådd finvær i morgen også. Ungene begynner å bli syvsovere. De er i alderen for det nå. Det er i grunnen godt å ha litt stille morgener - for stille kvelder har vi jo i grunnen ikke lenger. I tillegg til kake, ønsker jeg meg alltid bare Märthaliljer og snille barn/mann.

Vel overstått og ønsker deg og dine en fortreffelig fin sommeruke videre.

http://dilldallsaant.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards