Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Kaspara - 19 juni 2009 20:49

Da Marthe i bloggen Thinktank var på besøk, hadde hun med seg noen nydelige og gjennomtenkte gaver til meg, som jeg har så lyst til å vise dere.

Helt siden Marthe viste fram et  herlig oransje og rosa dynetrekk fra  barndomshjemmet, har jeg sukket henført hver gang jeg har sett det på bloggen hennes. Hun har brukt det mye som overkast på sofaen.

Så opplever jeg altså å pakke opp en pakke med et stort stykke av nettopp dette dynetrekket. Jeg ble sååååå glad for dette stoffet, og heldigvis har Marthe et til hjemme hos seg selv. Det er et optimalt retrostoff, synes jeg!

Gleder meg veldig til å putte deler av det inn i lappetepper! Tenk at du orket å gi bort en så stor bit av dette fantastiske stoffet, Marthe!

Det er tydelig at Marthe kjenner meg og stilen min godt, for neste gave ut, hører det en morom historie til. Marthe hadde vært på .....hjelp, et marked i Oslo, og jeg har hjerneteppe akkurat nå.

Der hadde hun funnet en nydelig sminkepung i retrostoff, og tenkt at dette var noe jeg kunne like. Det var en morsom lapp på sminkepungen hvor det står "Jeg har levd et tidligere liv som gardin".

Det står også en nettbutikk på lappen  maganda-shop.blogspot.com

Damen som har laget den flotte sminkepungen hadde også en blogg, og der finner Marthe bilde av nettopp den sminkepungen hun har kjøpt til meg. Hun tenker at hun vil legge igjen en kommentar og fortelle at hun nylig har handlet  den. De andre kommentarene ruller nedover i kommentarfeltet, og så oppdager plutselig Marthe at en av kommentarene er signert Kaspara. Der gir jeg høylydt uttrykk for hvor fin jeg synes akkurat DENNE sminkeveska er.  Marthe roper på Rasmus, og må fortelle om  dette sammentreffet. Hun har truffet gullfuglen av en gave! Faktisk tror jeg at jeg kun har kommentert denne ene gangen på denne bloggen. Ganske morsomt!

Foruten om mange fine hekla lapper, fikk jeg også to gamle utgaver av "Hjemmet". De er fra krigens dager , henholdsvis 1939 og 1940. Dette er også blinkskudd! Jeg elsker faget historie og har også studert verdenshistorie. Her kommer jeg til å bla og lese fra perm til perm. Bare se på de herlige gamle reklamene og bildene! Tusen takk, Marthe for de utrolig gjennomtenkte, søte gavene!

Her har det vært høylydt jubel i huset i dag. Skoleferien er et faktum, og vi går inn i feriemodus. Far i huset skal riktignok jobbe noen få dager til, men om ikke lenge kan han senke skuldrene også.

Ønsker akkurat deg en nydelig fredagskveld!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards