Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

En sommerdag med Marthe

Av Kaspara - 15 juni 2009 22:36

I dag var det duket for bloggtreff. Søte Marthe i den personlige,varme  og velskrevede bloggen Thinktank som også viser frodige interiørbilder skulle komme på besøk. Marthe og jeg har drevet og mailet med hverandre en god stund og funnet kjemien til tross for 20 års aldersforskjell. Dette er jo virkelig noe av det fascinerende med blogging. Aldersforskjeller viskes ut og interesser og kjemi fører en sammen.

Spreke Marthe som er flott gravid i syvende måned kom med toget til hvalfangerbyen Sandefjord i formiddag. Det var første besøk i Sandefjord , og da må man jo vise fram noe av det særegne ved hjembyen sin. Etter å ha møtt henne på stasjonen og umiddelbart ha kjent  hverandre igjen, bar det derfor avgårde mot hvalfangstmonumentet. Der tok jeg faren mins fornøyelig variant; kjøre rundt monumentet som ligger i en rundkjøring  5 ganger!  Dette var Marthe helt med på, eller hun trodde at bloggvenninnen var komplett gal og fant det tryggest å forholde seg rolig og være  med på notene, hi, hi!

Så bar det hjem til lunsj i det Kaspariske hus. Både Marthe og jeg er selverklærte matvrak, så det smakte godt. I mellomtiden kom solen for alvor fram, og etter å ha lest Marthes blogg, vet jeg at å holde henne inne i solskinn er tortur. Her var det bare å komme seg ut fortest mulig!

Vi tok apostelenes hester fatt, og snart var vi nede i en av sentrumsgatene. Første stopp var i bruktbutikken min. Det morsomme var at Marthe fant et utrolig fint vatteppe som skulle få oppholdstillatelse i tigerstaden. Søte asjetter med lilla blomster fikk også være med. Selv fant jeg en barnebok jeg legger på vent;  "Røvet av vikinger"  av Thorill Thorstad Hauger. Denne boka har jeg pleid å lese når elever har om vikingtida.

Videre gikk ferden til søsteren mins butikk "Nr. 9", før vi inntok interiørbutikken "Lykke" som  søteste blogger Mina eier. Her ble det skravling og latter, og unnskyld oss Mina, for at vi laget så mye furore i butikken din.

Håper ikke vi skremte noen kunder ut døren!

Etter dette var det godt å sette seg ned utenfor "Cordelias hus" å ta en cappucino og et stykke gulrotkake, før vi satte nesa hjemover til Gutta Boys og far i huset. Så ble det middag ute i hagen, og gutta var lykkelige for å kunne drikke Marthes favorittdrikke Pepsi Max på en mandag.

Praten gikk non stop, og en kan vel ikke akkurat si det ble noen pinlige pauser. Veldig morsomt og treffes og nesten føle at man er gamle kjente!

Midt i sjokoladekaka og kaffen dukket svigerfar opp og fikk bli med på bloggtreff. Det virket som han synes det var svært så koselig!

Far i huset måtte selvfølgelig ta de berømmelige bakfrabildene, og etter dette fant vi ut at vi skulle "style " litt. Jeg kjøpte som sagt et morsomt oransje  retrospeil på loppis nylig, og vi prøvde å ta de fineste bilder til dere ,kjære lesere. Marthe var fotograf, og jeg var fornøyd med delegeringen av jobb.

Dagen fløy så fort, og Marthe var like søt og herlig som hun fremstår på bloggen! Lett å like og lett å være sammen med! Jeg tenkte ikke på at 20 år skiller oss i alder. Kanskje er Marthe moden for sine 25 år, og jeg ekstremt barnslig, hi, hi!

Det var nesten litt trist å vinke farvel til henne, der hun suste tilbake til hovedstaden. Tusen takk for en nydelig dag, Marthe!

Igjen på bordet i stua ligger noen fantastiske og gjennomtenkte ting som Marthe hadde med seg til meg. En stor god bit av et  uimotståelig retrostoff i oransje  og rosa, min favorittkombiansjon. Tenk, at du orket gi fra deg noe av dette, Marthe! Det ligger også igjen en skjønn sminkepung i det herligste stoff som en gang har vært en families gardin samt hekla brikker og to gamle utgaver av "Hjemmet"fra 1939 og 1940. Slikt elsker jeg, og jeg kommer til å finlese disse! Skal vise dere bilder av disse flotte tingene etterhvert også. Tusen takk, Marthe! Dette var virkelig øyegodis!

Til alle dere som ikke har bedrevet bloggtreff;  det anbefales på det varmeste! Ha en god natt alle!



 
 
Katrine

Katrine

16 juni 2009 00:36

Ja, den dama er helt unik! :D virker som dere har hatt en kjempe fin dag, og kost dere masse. Klem

http://kk2266.blogg.no

 
Lycke

Lycke

16 juni 2009 01:00

Ååå, vad härligt ni verkar ha haft det!!! vilken grej att kunna besöka varndra när det inte är så långt mellan, skulle verkligen vilja träffa fler bloggare, goa Persilja är den enda jag mött flera ggr, men det är inte illa det, känner mig väldigt lyckligt lottad jag, hihi!!! Kul att se er också, och jag blir alldeles nyfiken på gåvorna du fått!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nøtteskrika

16 juni 2009 09:57

God morgen Kaspara!

Så hyggelig dag med koselig bloggtreff! Skal si blogging fører mye positivt med seg! Du er en god ambassadør for byen, et flott program hadde du lagt opp for din bloggvenninne. Særlig morsomt var det at du tok henne med på fem kjørerunder rundt hvalfangstmonumentet! Neste gang hun kommer får dere stoppe opp og ta en hvilestund på en av benkene. Det er jo så fint å sitte der i solen og se på fontene og Knut Steens kunstneriske framstilling av mennesket i kamp med hvalen. Å, nå fikk jeg skikkelig lyst til å skrive en aldri så liten avhandling om monumentet, men stopper her...jeg må jo også kjenne min begrensning og formidlingsarena.

Ellers intet nytt fra nabobyen. "Lille figur" har det bra, han har blitt god og rund. Min mor flytter til helgen og jeg hjelper henne med å vaske tak, gulv og vegger. Jeg tørker litt "snørr-og-tårer" over vaskebøtta, puh! Trist å si farvel til alle rommene i barndomshjemmet. Hadde ikke trodd det skulle bli så tungt. Må innrømme at jeg har skikkelig sorg.

Ellers har vi møbler opp til pipa, og det er den jobben å få plassert alt. Men jeg kan jo ikke annet enn å le. Se det for deg: mannen i huset ligger på en biedermeiersofa anno 1830, og jeg ligger på en sjeselong anno 1820. Rundt oss har vi x-antall spisestuestoler, bord, lenestoler og bøker stablet i høyden. Bokstablene ser ut som det skjeve tårnet i Pisa! Vi må anskaffe flere bokhyller, men det er jo ikke gjort i en håndvending. Utfordringen nå i dagene, ukene, månedene - håper ikke år - fremover er å sile ut samtlige møbler og innrede huset på en harmonisk måte. Det er en kjempeoppgave, for her er det ikke snakk om lyse lette møbler, men mørke tunge, staselige møbler. Vel, tiden får vise hvordan det blir. Det er bare å stå på.

Jeg var faktisk innom "Nr.9" på lørdag. Flotte lokaler! Så mye fint! Å, jeg kunne ha hamstret hele butikken! Men var streng med meg selv. Nå må jeg først få orden her, før jeg går til innkjøp av supplerende og sjarmerende ting som din søsters butikk er full av!

Vel, ha en fin dag Kaspara!

Fjærklem fra meg.

 
Lotten

Lotten

16 juni 2009 10:22

Men så trevligt ni ser ut att ha haft tillsammans en hel dag! Bloggträff är verkligen kul... även om jag bara varit med om det 1 gång med dig då ;-)

Ha en skön dag! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Mina

Mina

16 juni 2009 10:36

Hei Kaspara!

Der var jeg også jo! Hihi:) Det var såå koselig at dere stakk innom! Skulle gjerne vært med dere videre:) Både du og Marthe er jo så søte og koselige, og sprudler over av kreavtiv energi! Og dere jaget absolutt ingen kunder ut døra, tror heller de fikk seg et smil om munnen av denne fotosessionen!:) Ser ut som dere hadde en fantastisk dag. Og jeg må le av deg som tok henne med på Hvalfangstkarusell, haha!;) Morsomt. Ble bildene bedre etter vi fikk fikset på kameraet? Ser hvertfall fine ut her. Ha en fin dag videre!

Klem fra Mina:)

http://www.minasparadis.blogspot.com

 
Marthe

Marthe

16 juni 2009 11:09

Kjære Kaspara!

Ja, dette var jo ikke annet enn veldig vellyket! Smilet mitt gikk fortsatt rundt hele hodet da jeg satte meg på toget. og Rasmus fikk hjem en LYKKELIG kone - de Elkjøp- og Expertposene var jo fylt til randen av de vakreste ting. Heldige, heldige meg som har en så snill og flott bloggvenninne som deg Kaspara! Jeg ble jo båret rundt på gullstol, vartet opp, satt på pidestall og hele sulamitten på èn gang. Virkelig en dag som ga meg masse energi og som var som støpt for en livsnyter som meg. Gleder meg til å skrive et innlegg om det. Hadde tenkt til å gjøre det nå på formiddagen, for jeg skulle ikke på skolen før kvart på tolv. Inspektøren ringte klokka ti og ba meg komme pronto, og jeg syklet avgårde i full fart med brødskiva ut fra den ene munnviken og vannflaska i den andre. Da jeg kom på skolen hadde det visst skjedd en misforståelse og jeg skulle allikevel ikke begynne før kvart på tolv. Argh, da var det bare å trille hjem. Men nå må jeg avgårde igjen snart, hehe.

Har så masse å blogge om etter besøket hos deg at jeg må ta en Kaspara: hinte litt om hva som kommer;)

Tusen takk for i går, du er herlig! Ha en flott dag i Sommerfjord, og lykke til med pizzasnurrene:)

Smil fra en glad og lykkelig settekasseeier;)

Ps: Å kjøre fem ganger rundt hvalfangermonumentet var en perfekt start på Sandefjordbesøket! Jeg LO!

http://thinktank.blogg.no

 
kardemomme

kardemomme

16 juni 2009 13:51

Hei på dere :)) Ser dere hadde en fantastisk dag sammen i går! Tenkte meg nok at dette kom til å bli full klaff :))
Som du sier viskes jo aldersforskjellen ut i de felles interessene her i blogglandia!
Koselig at dere var innom Minas butikk også da! Og bruktbutikken høres ut som en drøm!
tror nesten vi må flytte på oss her i verden. Vil nærmere sjøen, bruktbutikken din og familien din hihi!! Men da vil vi ha et hus som er derdig oppusset i vår smak puh!!! Vil aldri mer bo på på en arbeidsplass med tsore prosjekter på gang..
Sitter på nettet og surfer etter mulige tapeter som kan brukes på den ene kjøkkenveggen men det er vanskelig å finne noe som blir perfekt..
Får vel fortsette å lete og så får du ha en fin dag videre! Klemmer fra kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Alin

Alin

16 juni 2009 16:04

Det så utrolig koselig ut! Og hvem fikk vel ikke lyst til å ta en tur til Sandefjord nå?
:) Alin

http://www.withmocca.blogspot.com

 
alvorada

alvorada

16 juni 2009 19:21

Tji-hi, ja det var det jeg tippet, at det var Marthe du skulle få besøk av :) Ser ut som det var en særdeles vellykket date, jeg er så lei meg for at jeg ikke fikk blitt med da Vims besøkte deg. Flotte fat Marthe har funnet også, kjenner det rykker litt i loppefingrene mine her!
Og så så VAKRE dere er alle sammen da!

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
perlemor

perlemor

17 juni 2009 08:50

Så utrolig hyggelig med bloggtreff, og ekstra hyggelig når det blir full klaff med måde vennskap og vær:) Har så lyst til å komme meg til din søsters butikk og til Lykke, det er nemlig slik at min kusines bestevenninde er kompanjong med Mina, så jeg får alltid gaver fra den butikken men har ennå ikke klart å komme meg dit, selvom jeg har familie i Larvik og Andebu og venner i Sandefjord... Jeg får vel legge ut på en liten sommerturne!

http://moia.bloggagratis.se

 
perlemor

perlemor

17 juni 2009 08:50

Så utrolig hyggelig med bloggtreff, og ekstra hyggelig når det blir full klaff med måde vennskap og vær:) Har så lyst til å komme meg til din søsters butikk og til Lykke, det er nemlig slik at min kusines bestevenninde er kompanjong med Mina, så jeg får alltid gaver fra den butikken men har ennå ikke klart å komme meg dit, selvom jeg har familie i Larvik og Andebu og venner i Sandefjord... Jeg får vel legge ut på en liten sommerturne!

http://moia.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

17 juni 2009 08:53

underbar dag ser jag :) här i kyliga sverige väntar vi på sommar vindar...
så mycket fint du sytt...
man blir aldeles lycklig av se allt!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
pillepalle

pillepalle

17 juni 2009 16:00

Kjære Kaspara,
for en deilig bloggtreff hos deg i Sandefjord! To (tre med Mina) fine og sjønne unge damer med masse moro i hus, hage og først og fremst bruktbutikker :))
Herlige, fine bilder av en koselig dag, ja vel!
Hilsen og klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

18 juni 2009 23:17

Gud va skoj! Jag har bara träffat en jag börja prata med via min blogg men det blir nog fler :D kul sätt att hitta någon med samma intressen, åldern spelar ju mindre roll. Älskar dina tyger! åh vart får du tag i allt människa :D

http://pinkfriday.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards