Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Barns herlige tegninger og Rema 1000 - funn

Av Kaspara - 10 juni 2009 21:41

Enda kjenner jeg meg litt frossen i kroppen etter strandtur med grilling og kos. Det var duket for 2.trinns sommeravslutning. Med regntunge skyer hengende over hodet, og en spådom fra Yr.no om regn klokka 21.00, var det en stor spent forsamling som inntok strandsonen. Heldigvis var vi på parti med værgudene i dag, og kvelden ble avviklet uten en klissvåt forsamling. Selv om ikke det var den sommerkvelden en kunne drømme om en 10.juni, ble det en koselig og sosial kveld med barnesang, pølsegrilling og fullt av strandstoler og sommerlige pledd spredd utover en grønn gress-slette.

I dag tenker jeg barnetegninger. Begge gutta mine er glad i tegning, selv om minstemann på 6.5 år nok er aller ivrigst. I går fant jeg ut at han må være en smule miljøskadd av sin interiørglade mamma. Han satt nemlig  møysommelig og  tegnet interiøret i spisestua.Han ville også at jeg skulle sett fram ting han kunne tegne. En gammet, flott krydderstativ i plett kom fram, og han tegnet fornøyd.  Viser deler av tegningen (noe er kommet bort lengst til høyre) Ser dere lampeskjermen på skjenken fra turen til

Tanum loppis ? Han har også tegnet langbordet med diverse ting på. Det tyder på at vi hadde det rotete, og det er helt rett. På den ene langveggen  kan du kanskje dra kjensel på en sort ovn av gammel årgang.

Jeg har ofte brukt barnetegningene fra guttene mine som mønster for tekstilbilder. Jeg er veldig glad i å applikere, men nå er det en stund siden sist. Kanskje det blir neste store bloggtema hos meg?  Hvem vet....

Jeg synes de naivistiske dyrene ungene ofte har tegnet er så sjarmerende, og derfor fant jeg på at jeg måtte forevige dem med nål og tråd eller glade stoffer. Hva var vel mer egnet da enn tittelen "Animal Planet" ?

Jeg har sydd mange slike veggtepper av dette slaget, og gutta er veldig kry over å se dyrene sine på bildene. "Den har jeg tegnet, og den har du tegnet".

Her om dagen fikk jeg sydd hemper øverst på denne utgaven.

Temaskifte!

Er du på jakt etter plastduker, kanskje du burde svinge veien om Rema 1000. Da jeg skulle handle mat her om dagen, snublet jeg bort i fine plastduker med prikker i herlige farver nettopp blant melk og brød.

Kan like det! Da blir liksom den litt trøtte handleturen i matbutikken mer lystbetont og spennende. Dukene kostet bare 39 kr. pr. stykk.

Den lilla var såååå fin i fargen, og jeg tror jammen meg jeg skal bruke den i adventstiden også. Sjelden jeg er langtidsplanlegger, så dette er et unntak.

Den isblå er full match med isblå Steltonkanne. Fin den også.

Ha en god natt snart og en lys og glad morgendag!




 
 
Pi Andrea

Pi Andrea

10 juni 2009 22:15

Det er dejligt med børnetegninger...og hvor er din dreng dygtig...han har rigtig mange detaljer med...flot!... :o)
Skønne duge... Må da lige over og besøge "min" Rema 1000... mon de ikke også har dem der... :o)

http://frkpi-i-galopp.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

10 juni 2009 22:28

Jag gillar dina väggtäcken med applikerade bilder... Jag minns den du hade i adventstid ;) Jag har broderat barnens teckningar och gjort ett barntäcke av dem för ett par år sedan. DEt var min stora killes teckningar då.... men nu börjar det bli dags för lillemannens teckningar oxå. Det måste ju vara rättvist, eller hur?

Imorgon är det skolavslutning och efter det bär det av till landet. Kanske dokumenterar jag framgångarna i köksrenoveringen....

Ha en härlig helg! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Nøtteskrika

10 juni 2009 23:02

God kveld Kaspara!
Kan ikke dy meg - må kommentere i dag også! Ja, Rema har for tusan mye bra i hyllene sine. For to dager siden kjøpte jeg noen flotte plasttallerkener der! Det var fire i pakken og de var eplegrønne med hvite prikker. Rundt kanten av tallerkenen var det en dekorativ rød kant. De var så utrolig fine. Jeg tenkte faktisk på deg da jeg kjøpte de. Du har jo uttrykkt din glede over prikker, derfor er prikker for meg synonymt med deg - du er jo som "prikken-over-i-en"! Rema er undervurdert - "løp-og-kjøp" der ute om du er prikkefrelst.

Flott tegning gjort av din sønn! Du verden, må si jeg er imponert!

Vel, ha en god natt Kaspara - snork og sov godt...puh! Jeg begynner å bli veldig smal i øynene.

 
Rikke

Rikke

10 juni 2009 23:16

Så fint det var med foreviget barnetegninger! Og for en flaks på Rema :D Nå ble jeg veldig fristet til å ta en kikk der =)

http://www.fargesirkelen.blogspot.com

 
Linda Kristin

Linda Kristin

11 juni 2009 02:04

Så utrolig flott blogg! Her var det mye inspirerende og kjekk lesning... Jeg kommer nok på besøk her igjen!

http://linda-kristin.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

11 juni 2009 07:14

Den är så härlig den där filten med djuren på :-) Men teckningen, är det verkligen ett barn som har ritat den? Men gu va bra han ritar, de små detaljerna det är ju bara så fantastiskt. Va roligt att han tar efter dig då, kanske han blir designer eller inredare?

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Janette

Janette

11 juni 2009 08:15

Hei på deg Kaspara! Tuuuusen takk for superkoselig kommentar! Som du kanskje ser så er jeg veldig ny her i bloglandia og får ikke så mye kommentarer ennå... Derfor synest jeg det er så koselig å få en kommentar fra en av mine favorittblogger! Jeg elsker barnetegninger og synest du har vært veldig kreativ som har kommet på å forevige de som aplikerte veggtepper. Gleder meg til min tass kan begynne å tegne. Det er nok en stund til, for han er bare 4 1/2 måned ennå... Gleder meg til han blir større og samtidig så vil jeg ikke at han skal vokse fra mamsen sin. Den er så koselig denne tiden her! Hun lo godt av meg i går hun damen på lekebutikken når jeg skulle ha en lekekomfyr til den lille bylten som lå i vogna og sov så godt! Hihi! Når det gjelder ditt nye vatteppe så må jeg bare si at jeg er kjempemisunnelig!!! Det var heeeelt min smak! Elsker prestekrager!!!
Ha en veldig vakker dag!
Klem fra Janette


http://nennasverden.blogspot.com

 
Maria

Maria

11 juni 2009 08:43

Hej Kaspara!
Tycker mycket om dina roliga väggbonader med djur och annat. Önskar att jag hade tid, då skulle jag sy något liknande. Mycket kul idé att ta vara på barnens teckningar och "förädla" dem!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

11 juni 2009 08:44

Akk barnetegninger ;). Vet du hva jeg har gjort nå. Jeg skal bytte til en annen klasse neste år. Jeg har nå lånt med meg en del av tegnebøkene til elevene mine for å scanne inn tegningene deres. Jeg kjenner at jeg ikke kan leve uten en del av de. Det å applikere baretegninger er en veldig, veldig god idé. Og pakken er ankommet. Jeg har spart åpningen av den til etter at jeg fikk unna Oslo-kaoset jeg tok meg meg hjel. Skal åpne den i løpet av formiddagen. Nesten som julaften. Vente med forventning i magen ;).

I går møtte jeg vår felles Marthe - det var så hyggelig!!!!!!!! Timene fløy! Og så spiste vi sushi - mmmm.

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

11 juni 2009 09:10

God morgen, farverike Nøtteskrika
Ja, du har vel svingt deg rundt i heimen i mange timer allerede med "lille figur".
Beklager at jeg var litt lite tilstedeværende , da jeg traff deg på fotballkampen. Tror jeg var paralysert av minstemann som plutselig trådde til og scoret 4 mål. Vanligvis har han heller vært litt forsiktig på banen, så dette var så moro.
Solen stråler, og jeg skal ta en morgenkaffe hos søte mamma. I ettermiddag er det heldigvis "bare trening" for eldstmann. Da kjører jeg han til trening og henter han når det er ferdig. Føler snart jeg ikke gjør annet enn å frekventere fotballarenaer i indre Vestfold, hi, hi!
Skulle du hit til byen en del framover??? Håper du kan turen innom da, så vi kan ta en lunsj og skravlestund!!
Vi kan jo godt lage avtaler her via kommentarskjemaet også. Mobilen min er i stykker, og jeg må kjøpe ny. Har enda ikke ordnet det.
Tusen takk for mail! Ler av dine verbale krumspring!
Ha en strålende dag i Laurvigen!
Klemmer fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
M by M

M by M

11 juni 2009 10:02

Så flink gutten din er til å tegne! Jeg er imponert! Kanskje han vokser opp til å dele intresser med mammaen sin?
Kikket på de dukene sist jeg var innom Rema...Tror vi bor innenfor samme bygrense...? Ihvertfall endte jeg opp med sandkasseleker i stedet for duker og angret som en hund. Den rosa, supersøte bøttegrillen deres er også noe jeg føler jeg "må" ha ;-)
Klem fra M

http://marieverden.blogspot.com

 
Nr.21

Nr.21

11 juni 2009 10:59

Hei flinke Kaspara!
Synes bare de Animal Planet-applikasjonene var sååå sjarmerende!! Skulle ønske jeg kunne applikere! Elsker tegningene til Nr.21-gutten Så flink minste-gutten din er da! Så mange detaljer! Utrolig gøy! Skal se han blir interiør-designer eller noe!? De plast-dukene var jo fine da! Må kanskje ta meg tn tur til Rema 1000... Ikke ofte jeg går der...
Ha en fin dag, Kaspara!

http://nummertjueen.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

11 juni 2009 11:04

Men ojojoj, vad DUKTIG han är på att teckna...och bara 6 och ett halvt!!!??? Du måste hälsa honom det! Ser ut att bli en konstnär eller inredningsdesigner av grabben din, hihi!!! Tycker också det är så fint med barnteckningar och textilen du gjorde var ju kanonfin!!! Dukarna var fina också, de har liknande på rusta..men inte lila, snyft...

Här är skolavslutning för flickan min idag, och mannen har bakat igår natt, hihi, nattabagaren här...
Tyvärr är vädret rätt grått här med, men ganska varmt, så det blir nog mysigt ändå!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Haust

Haust

11 juni 2009 12:25

Nydelege applikasjonar av barneteikningar! Og så fine ting du fann på bruktbutikken!

Takk for tips om prikkeduk på Rema, eg skal jammen hugse å sjå etter den!

God helg...

http://www.posidriv.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

12 juni 2009 14:32

Men i alle dager..Har jeg gått glipp av dette innlegget!! Alzheimern er i ferd med å gjøre seg gjeldende tror jeg..
Jeg har jo hatt gleden av å se disse nydelige broderiene dine av barnetegninger før. Husker du sendte bilder før du begynte å blogge og disse var noe av det jeg var aller mest begeistret for!! En helt skjønn ide!! Du får det virkelig til kjære deg!!!
Nå måååå jeg løpe..

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards