Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Kaspara - 24 maj 2009 23:08

I morgen legges nytt Kamilleblad fram for salg i bladhyllene rundt om i landet. Med skrekkblandet fryd ser jeg fornavnet mitt på forsiden av bladet. "Hva i himmelens navn har jeg gjort nå?" var det første som slo meg,da min niese kom ned til meg med Kamillebladet for noen dager siden. Hun abonnerer på bladet, og får det derfor litt før det legges ut i butikkhyllene.

Det var nydelig sommervær og vi satte oss ned på noen stoler i hagen.

Da jeg slo opp på de aktuelle sidene, og det første som møtte meg var et forferdelig nedenfra og opp-bilde av en regelrett blubbete Kaspara, var jeg på nippet til å lukke bladet. "Det er ikke flere bilder av deg"; sier min niese beroligende.

Hmm, håpløst å være så forfengelig, men dette bildet hadde nok ikke gått gjennom den strenge sensuren her hjemme.  Tror jeg hyrer fotograf Bård som den eksellente interiørfotograf han er,  MEN som portrettfotograf holder jeg en knapp på husbonden, hi, hi!  

Ble rimelig overrasket over at reportasjen var over hele seks sider!!!

Det var absolutt både hyggelig og smigrende!

Mitt favoritthjørne i huset var viet en hel side. Det er hjørnet med Eames-gyngestolen. Jeg var veldig spent på hva som egentlig var blitt fotografert, for mens fotografen fløy rundt i huset og knipset bilder, ble jeg intervjuet. Var ikke klar over at det kom bilder fra arbeidsrommet mitt for eksempel, ei heller utsnitt av ungens dyrebilder som jeg har døpt "Animal Planet".

Jeg synes de fleste bildene var flotte. Det blir et helt annet lys i bildene når en fotograf med fotolampe gjør jobben. Et bilde likte jeg ikke på grunn  av det rotete inntrykket interiøret ga. Det er bildet fra salongen med den brune speilen som ikke lengre er brun faktisk. Nå er den lys, og jeg har gjort litt om her.

Måtte le litt over at jeg alltid leter etter skatter, selv i grøftekanter som det sto. Sant er det jo! Kan aldri glemme at jeg har funnet et fantastisk sjarmerende bord i en grøftekant på vei til Tønsberg. En annen gang fant jeg to jernunderstell til kafe`stoler i grøfta på vei til stranden. Med svigerfars hjelp (han laget sete av planker) ble det herlige stoler i fransk stil.

En av grunnene til at jeg viser så mange bilder fra artikkelen er med tanke på alle de koselige svenske leserne ( og noen få danske) som har vært nysgjerrige på Kamille-artikkelen. Her får dere altså en smakebit.

Det har blitt lite tid til blogging i det siste. I dag har vi vært på en riktig koselig konfirmasjonsfest i Oslo, dessuten fikk overraskelsesbesøk av glade trøndere denne helgen. Broren til mannen min pluss kone og to tenåringsbarn fant impulsivt ut at de skulle ta turen til Vestfold.

Er også litt opprømt, for jeg har solgt masse på salgsbloggen min  den siste uka. Kjempegøy!

Ha en god natt og en sommerlig og glad ny uke!








Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards