Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Omtenksom venninne

Av Kaspara - 20 maj 2009 17:48

Jeg tror jeg har verdens søteste og mest omtenksomme venninner. I løpet av kort tid har tre ulike venninner overrumplet meg med glade stoffer.

I går ringte M og fortalte  at hun og mannen var  i ferd med å rydde et dødsbo til to  mer fjerne slektninger sammen med flere andre. De to damene som hadde bodd i huset var flinke sydamer, og dermed var det en del stoffer og andre spennende ting for en som er glad i å lage ting med hendene. Denne venninnen hadde stadig tenkt på meg under opprydningen, særlig når hun hadde vært borte i glade stoffer.

Så ringer hun da og spør om jeg vil ha et par bæreposer med stoff! Helt rørende synes jeg! Bare spørsmålet gir meg jo hjertebank! Gamle stoffer jeg ikke har sett før, det er som å ha svelget ti poser bruspulver! Det bobler i magen av forventning og spenning.

Litt senere kommer mannen til min venninne på døren med de annonserte posene, for som min venninne sa; "du må jo få de i dag ellers får du ikke sove!"

Gjett om jeg koset meg mens jeg tømte posene! Her var det foruten stoff; garnnøster og mange hekla brikker som jeg bruker som dekor på alt mulig. På bunnen av den ene posen lå det nærmest  en kort fantasibunad . Den tror nok min kjære venninne at jeg skal klippe opp, men det skal jeg slettes ikke! Her blir det en forlengelse av 17.mai og mer nasjonalromantikk!

Jeg prøvde den nemlig på meg, og den passet nesten. Fasongen var flott og noen få kilo ned så sitter den som støpt. Kanskje det blir kjolen jeg bruker neste julaften, hvem vet?

Favorittstoffet nummer en var den grønnblomstrete duken som jeg har dandert til en pute sammen med et lilla stoff. Det har jeg prøvd mange ulike steder og fablet ekstra om hva jeg skal gjøre med.

Så tusen takk, søte M om du leser dette. Vanvittig morsomme minutter ga du meg, da jeg sto på hodet i posene dine!

Ha en avslappende kveld der ute. I morgen har vel dere fleste en velfortjent fridag.

 
 
Bella Vintage

Bella Vintage

20 maj 2009 18:32

Herlig, så heldig du var!
Og grattis med artikkelen i Kamille, fikk det i dag.Hjemmet ditt er utrolig, og hagen likeså.

Takk for masse herlig inspirasjon, Kaspara!
Kos deg med fri.

Klem fra Bella

http://imittlunehi.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

20 maj 2009 19:16

Men oj vilken härlig överraskning! Det gröna tyget sy använt till kudden tycker jag var underbart! Lyckos dig!
Ha en skön fridag du med! Imorgon åker jag en sväng till landet och kollar köksrenoveringen ;-)

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Mama Brown

Mama Brown

20 maj 2009 19:16

Hei
Takk for det superfine hjertet. Jeg skal til Son nå i helgen, og der skal hjertet bo i sammen med mine turkise og lilla ting. Så flotte stoffer du har fått, gleder meg til å se hva du gjør med dem. Det blir dårlig med blogging for tiden. Dette er den travleste tiden på året for oss i videregående skole. Tentamen og eksamen, logistikk og hauger som skal vurderes.
Skal ikke ta med meg skolearbeid, så nå skal jeg fortsette med lappene og malingen min. Har kjøpt Rhododendron for mange penger, som skal plantes. Håper å få tatt neon blider til bloggen.
Ha en strålende helg!
Klem!

http://barnigjen.blogspot.com

 
Maya

Maya

20 maj 2009 19:28

Hei på du!
Nå er jeg tilbake her. Måtte bare kommentere det du skrev til meg før helgen. Det med Kamille. Ser at ditt har kommet i bladet!:D Så moro:D Gleder meg til det kommer i salg, tjihi. Visste du ikke at det kom nå? Trodde de skulle si ifra jeg..jeje:) Kos deg masse videre. Gratulerer meg åpnet bloggbutikk. Skal ta meg en titt.
Festlig med de stoffene over her foresten. Det nest nederste har jeg en kjole av, hehe. Har vist den på bloggen faktisk, fikk kjøpt den med barterabatt:D

Mayaklem

http://frkmayasloft.blogspot.com

 
Glede

Glede

20 maj 2009 19:31

Hei igjen! Så heldig du er da, så kjekt når venner tenker på en på denne måten! Angående Kamille ja, du har kanskje fått bladet nå, men i alle fall så står det bare om deg denne gangen. Overskriften av "Regnbuebloggeren", veldig treffende og flott synes jeg! Var så rart å se navnet ditt på trykk, for meg er du fortsatt Kaspara, men det er et flott navn du har altså! :)En liten ting som var litt rart var at det ikke stod adresse til bloggen din! Men folk er vel såpass kyndige at de søker deg opp om de blir nysgjerrige. Regner med du får masse respons! Som sagt, superflotte bilder! Kos deg med langhelg!

http://gledelig-glede.blogspot.com

 
Maya

Maya

20 maj 2009 21:43

Ååå, guri så scary at du ikke har fått lest det!:D Skjønner deg veldig godt...håper du får tilsendt det i posten før mandag...Haha, tipper du fikk sjokk når du fikk vite om artikkelen. Tror du de kommer på rekke og rad eller? Altså, kommer jeg til å få samme sjokk med andre ord, tjihihi

Maya

Ps: leste kommentaren over. Regnbueblogeren! ÅÅåå, den var fin:D

http://frkmayasloft.blogspot.com

 
Ingen bild

Nøtteskrika

20 maj 2009 22:49

God kveld Kaspara!

Den kjolen var fantastisk! Den kommer du til å bli kjempefin i! Å, jeg får så lyst til å arrangere retrokjoleparty! Et skikkelig party hvor artige damer kan skravle, skåle og sprade rundt i kjoler anno 50-, 60-,70,-80-tallet! Tror jeg må begynne å planlegge en slik fest! Jeg er så helig å ha noen virkelig festlige kjoler som bare henger i skapet og lengter etter å bli brukt.

Ja, det er deilig med fri i morgen og alle kråkene er samlet i reiret! I morgen skal vi bare sløve og drikke kaffe! Kanskje tar vi en tur rundt i provinsen.

Jeg har sett etter Kamillebladet i dag, men det var ikke i de butikkhylle jeg befarte. Gleder meg så til å se reportasjen om deg og ditt hjem. Her om dagen kjøpte jeg ROM 123, og der var det reportasje fra huset til Jeanette som har "Fryd og design-bloggen".

Vel, avslutter her. Må snart legge hode på puta...skal jo opp om noen timer og fore lille sprellemann-figur. Han er så morsom om dagen. Rund, blid og fornøyd. Det beste han vet er å ligge uten kostyme på stellematta på badegulvet og sprelle mens han lager lyder. God natt Kaspara og sov godt.

Fjærklem fra Nøtteskrika

 
Åse

Åse

20 maj 2009 23:34

SÅ herlige stoff du har fått!! Det grønne var berre heilt knall og det svarte var eogså heilt herlig! Snill venninne, gler meg til å sjå kva du tryller fram av dette:-)

Tusen takk for kommentar inne hos meg..den varma!

http://artigeting.blogspot.com

 
susanne

susanne

21 maj 2009 07:09

godmorgon Kaspara..
ja vilka tyger! förstår att du myser :)
Jag är utan bil min mans bil är trasig så han kör min.. jag hoppas jag finner tid i morgon att posta det lilla paketet till dig !
och skickar ett mail till dig i helgen..
kram

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

21 maj 2009 09:19

oi..så mange fine stoffer.. heldige du!! :-)

http://bekkalokket.blogspot.com

 
strikkelise

strikkelise

21 maj 2009 10:08

Så heldig du er! Skjønner godt at du vil beholde kjolen som den er :)

http://strikkelise.blogspot.com

 
Katrine

Katrine

21 maj 2009 11:08

Deilig med slike venninner! :) så mange mange fine stoffer og farger. Ønsker deg en fin kristihimmelfart!

http://kk2266.blogg.no

 
Minmill

Minmill

21 maj 2009 11:38

Himmel og hav, Kaspara, du er vel en heldig og lykkelig kvinne. Tenk at du har fått alle disse skattene. Jeg kunne dødd for å få tak i den "bunaden", sånne ting er jeg også vanvittig glad i. Hvis hun tenkte at du skulle klippet den opp, må hun vært helt på jordet. :)) Helt riktig av deg og beholde den slik som den er...
Også de stoffene da, helt aldeles til å miste pusten av. Jeg bare elsker sånne stoffer. Og jeg er så sikker på at du kommer til å trylle fram de lekreste ting av dem, flink som du er med symaskinen. Hi hi. Bloggvennen din Minmill gleder iallefall til å se hva som blir tryllet fram. Ha en fin himmlefartsdag, Kaspara.
Nå skal jeg ta med meg tre barn i dyreparken og se på løver og tigre. Grrrrrr. :)))
Klem Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
Drops

Drops

21 maj 2009 14:01

Hei Kaspara...
Åååå så kult å ha bruspulver i magan...hihi..
Det er en skikkelig kul beskrivelse av hva du følte akkurat da synes jeg...For bruspulver er morsomt og gøy..

Helt herlig for deg som er så glad i å sy å få disse posene med så herlige stoffer...
Masse lykke til med fremtidige prosjekter...
Nei, nå fikk jeg jaggu lyst til å lage noe..Her øs pøser det ned...fysjom ...men fint vær å blogge og hobbyere i..
Stooooor klem fra Dropsa
(ps..har overført penger til deg i dag)

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Igi

Igi

21 maj 2009 19:42

Så heldig du er som har fått alle de lekre stoffene!

Egentlig kom jeg innom for å gratulere deg med den flotte reportasjen i Camille! Mange fine bilder og fin tekts!
Ha en fin helg i flotte Sandefjord!

http://igisverden.blogspot.com

 
Mina

Mina

22 maj 2009 10:57

Hei søte Kaspara:)

Så heldig du er!! For en omtenksom venninne! Det er jo en drøm å kunne boltre seg i gamle stoffer og klær! Kjenner at pulsen stiger bare ved å se på bildene av hva som skjulte seg oppi dine poser;) Gleder meg til å se hva du lager av disse tingene. "Bunaden" var råskjønn! Den hadde jeg ikke vært i tvil om å bruke:)
Nå har vi flyttet inn på Hvaltorvet. Flyttingen igår gikk mye fortere enn vi hadde trodd, og plutselig var senga flytta også..;) Så inatt har vi sovet i ny leilighet. Vi stortrives, og har fått det veldig koselig. Nå venter vi bare på sola som skal komme i helgen, så vi kan nyte balkonglivet:) God fredag, Kaspara! Det er vel din yndlingsdag?:)

Klem fra Mina

http://www.minasparadis.blogspot.com

 
Maya'

Maya'

22 maj 2009 11:12

Oj! Nå kjenner jeg hjertet gjorde et lite hopp! Nå kommer det, hjeeeelp! Guri, så rart,hehe. Nå er jeg svært nysgjerrig på bilde av meg, for jeg pleier også å bli slik som du beskriver. Men jeg sa til fotografen at han måtte unngå å få med dobbelthaka mi, hihi. Håper han hørte på det:D (forfengelig vet du...).
Når kommer bladet du er med i ut i butikkhyllene? Mandag?
Ser på Kamille.no at forsiden er lagt ut, og der ser jeg en kommode med noen fargerike stoffer på...hmm, tenker det er deg.
Så fint at du er fornøyd med interiørbildene! Høres delikat ut som du beskriver. Og der er nok sant det der med at bildene blir veldig lyse og delikate, det er jo slik i andre reportasjer jeg har lest. Men jeg har faktisk ikke tenkt over at det er kamera og den der lysskjermen som gjør det. Så moro! Ooooæææ:D
Kriblende Maya;)

http://frkmayasloft.blogspot.com

 
blandet loft

blandet loft

22 maj 2009 14:03

Åh, så pene stoffer, og den stolen hadde en nydelig farge :-)
Må si du har en fin blogg.

Hilsen en ny blogger =)

http://blandetloft.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

23 maj 2009 09:59

Vet du - det dynetrekket med isblått klarer jeg ikke å sette saksa i. Og om jeg ikke husker helt feil, var de to - men jeg tok bare med meg ett. Jeg var jo ikke bevisst i gjerningsøyeblikket i det hele tatt. Om det stemmer, og det ikke er solgt til neste gang, skal jeg kjøpe seg - og BRUKE det på senga vår. Håper det.

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

23 maj 2009 16:53

Oj vad glad jag blivit över sådana grejer...vilken tur du har..GRATTIS!! Klänningen där var ju enormt fin, helt i min smak...fin som sommarklänning också tycker jag..och tygerna var ju kanonfiiina!!! Här är lite grått och åskigt och jag är sugen på något onyttigt och gott??? Kanske det hänger ihop..åska och godsaker???
Ha en underbar kväll...

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
DROPS

DROPS

23 maj 2009 19:24

Hei å hå-..--
Jeg har vært så spent på Kamille..
Og i dag fant jeg det i butikken her jeg bor...
HERLIG:
TOPPEN
DU ER TØFF.
Kjempe fint innlegg..knall bra..
Ikke noe å være redd for i det hele tatt det der...
Du har det jo så fint hjemme Kaspara..
Jepp, der kikka jeg bort på hjertet ditt..Stolt eier vettu.
Ha en fin kveld...
Nå skal jeg gå tur med en nabo som ringte...SÅ koselig her på landet vettu...
DROPS

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Linn

23 maj 2009 22:06

Hei hei=)

Jeg vil ha symaskin og hus NÅÅÅ! Jeg blir så inspirert og gira, atte nå har jeg IKKE ro i kroppen til å lese til eksamen. Jeg tenkte å lage/finne slike navnelapper som du har, å fant en kjempefin side (minanamnband.se), men så syntes jeg dine også var veldig fine, også så de ikke så store ut. kan du være så snill å si meg hvor jeg finner disse? Du kan sende meg mail hvis du gidder(lckvaale@gmail.com), eller bare svare her...?

Jeg sparte artikkelen i Kamille til sist fordi jeg ikke ville bruke den opp:P man sparer det beste til slutt vet du. Tusen takk! Du er kjempeflink!

Håper du har like fin vår som vi har i Trondheim=)

 
Kaspara

Kaspara

23 maj 2009 23:09

Hei Linn
Tusen takk for koselig kommentar!
Navnelappene jeg bruker har jeg bestilt fra
brodr.bache@sensewave.com
De har mange ulike bokstavtyper å velge mellom. Lykke til både med en evt. bastilling, sying og husjakt!
Været er nydelig her i Sandefjord også. Vi har hatt trøndere på besøk i helgen faktisk.
Ha en fin kveld! Hilsen Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Kristina

Kristina

24 maj 2009 11:32

Vad spännande med så många nya tyger! Jag kan bli helt till mig om jag hittar en liten påse med överblivna tygbitar i någon garderob någonstans.. It makes my day =) Klänningen var fantastisk! Älskar mönstret och modellen ser jättefin ut! Ha det gott! Kram/Kristina

http://vackravisioner.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards