Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Besøk av den Kardemomske familie

Av Kaspara - 18 maj 2009 21:35

I kveld har vi hatt et veldig koselig besøk av Kardemomme med mann og datter. Dette var tredje gang vi møttes, og alltid er det like uanstrengt, morsomt og hyggelig. Kardemomme og jeg kunne sikkert sittet og pratet non stop i en uke, med stor  fare for å miste stemmene.

Blogging kan føre så mye positivt med seg, og vennskapet med  Kardemomme er en av disse positive tingene.

Snilleste, søte Kardemomme hadde med en  forundringspose (Marimekkopose- fineste pose jeg har sett!) til meg. Det er tydelig at hun kjenner meg godt, for jeg kunne ikke blitt gladere! Gavmilde Kardemomme hadde med smakebiter av de fineste stoffene hun har. Gjett om jeg gikk opp i fistel! Tusen, tusen takk Kardemomme! (Men...neste gang du kommer får du ikke lov til å ha med noe! )

Jeg klør i fingrene etter å hive meg over stoffer og symaskin. Må tenke nøye gjennom hva jeg skal bruke de ulike stoffene til. Det blir sikkert både puter, vesker, hjerter, lapper i lappetepper osv.

Fikk også en fin pute fra Kardemomme. Den er fra House Doctor og passer til en hekleentusiast.

Denne gangen lot jeg fotoapparatet ligge under Kardemomme med families besøk. Noen har ymtet frampå at de gleder seg til de tradisjonelle bakfrabildene, men denne gang må jeg nok skuffe dere.

Ellers skal jeg prøve å få gjort noen justeringer på salgsbloggen i morgen kveld.

Vanligvis vil det bli på mandager, men det ble litt hektisk med 17.mai og det hele.

Ha en fin kveld!

 
 
Lycke

Lycke

18 maj 2009 22:06

ÅÅÅÅ vilka härliga grejer...kom till mig med kom till mig med tralalalala..hihihihi!!! Förstår att ni har mycket att tala om, hoppas ni har fint väder där..här skulle det bli sämre imorgon vad jag har förstått, snyft, men vi har ju haft tre fantastiska dagar, och väderlekstjänsten brukar ju inte alltid ha rätt!!!

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Mari

Mari

18 maj 2009 22:24

for en flott, flott gave til vertinnen :) Jeg synes jeg hører dere, skravlebøtter :)

Klem fra Maripari som er tilbake på banen

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Rosa

Rosa

18 maj 2009 22:34

Så koselig : ) Også gleder jeg meg til å se det du bruker disse stoffene du fikk i dag til ; )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

19 maj 2009 00:06

Så fine stoffer du fikk da :-) Håper dere koste dere masse! :-)

http://hippiechic.bloggagratis.se

 
DROPs

DROPs

19 maj 2009 08:52

hei ...

Så nydelige stoffer.
Virkelig snilt å gi disse til deg..
Klart hun vet at stoffene blir godt brukt til å kreere noe vakkert=)
Gleder meg til å se hva du skal lage av de.
Ha en knakendes fin tirsdag
God klem fra RegnDrops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Nøtteskrika

19 maj 2009 09:42

God morgen Kaspara!

Takk for post med hekleinnstruksen! Så fort den store flyttesjauen, den store barnedåpen og roen har senket seg i reiret skal jeg sette meg ned med heklenåla. Begynner jeg hekleprosjektet nå... går jeg i transe! Ammetåke, hekletranse og kafferus - ja da tørner mannen og du kan jo tenke deg hvilket kasos det vil bli he he! Han er litt oppgitt over meg skjønner du. Jeg sjonglerer med litt for mange prosjekter av gangen, og har litt vanskeligheter med å ferdigstille det jeg holder på med.

Ellers var det en fin 17. mai, men hektisk! I år droppet jeg "fylkesdrakta". Det er litt utfordrende å amme med søljer og sølvsnører. "Lille figur" hadde nok hengt seg fast i sølja og forvekslet den med en rangle - du vet kråker liker sølv he he - og da hadde det blitt lite mat på han. En sulten, sutrete kråkunge kunne jeg jo ikke gå rundt med. Derfor ble det skjørt- og jakke-habitt på meg.

Så mange flotte retrostoffer du har fått i gave av Kardemomme! Hun er en raus og snill dame det får man si. Denne bloggverden består jo bare av snille, gode, omtenksomme damer! Jeg er imponert! Det er aldri et vondt ord om noe, bare hyggelige kommentarer og gode gjerninger!

Vel, nå får jeg hive meg rundt. Han lille sover, og jeg må vaske noen malingspensler for å klargjøre maleøkten til kvelden. Ha en fin dag. Vi skrives.

Klem fra Nøtteskrika

 
kardemomme

kardemomme

19 maj 2009 13:03

Hei og takk for i går :))) Som vanlig hygget vi oss i nesten ihjel og som vanlig gikk tiden altfor fort!
De to timene med bilreise er seige på kvelden men med hodet fullt av bilder fra det nydelige huset deres og mett av den deilige maten kom vi oss hjem..
Gavene fra deg var så nydelige og gjennomtenkte alle sammen!
Måtte henge gryteklutene opp i tråden fra ventilen på kjøkkenveggen for å få hengt de opp nå..Har jo ikke tid til å vente på at kjøkkenet skal bli ferdig og at vi får satt opp knagger..Den nydelige flisen skal også få plass på "det nye" kjøkkenet etterhvert og morgenkaffen ble inntatt med den nye koppen :)Nå må jeg skynde meg litt..
Har laget innlegg selv også men har litt dårlig tid da vi har en avtale inne i sentrum om en liten stund men tusen takk igjen for deilig mat i går og koselig selskap!! Og selvsagt alle de nydelige gavene Kaspara!! Stor klem fra alle oss i huset ved bekken :))

http://husetvedbekken

 
Mina

Mina

19 maj 2009 13:42

Hei Kaspara!

Så koselig med Kardemommebesøk! Oh herligheten så snill og gavmild!:) Du er heldig! Så mange nydelige stoffer:) Gratulerer så mye med åpningen av nettbutikken din forresten! Jeg har visst ikke fått sagt det:) Kjempefin er den, med såå mange fristelser, og ideer!:)
Nå flytter vi på Hvaltorvet! Har fått leie en av leilighetene som skal selges der. Så da har vi den som visningsleilighet mens vi bor der. Greit for en stund, til vi finner drømmehuset:) Venter på et i nærheten av deg, ja, du vet jo hvor vi vil bo!;) Begynner å flytte allerede på torsdag, så nå kan du tro det er mye esker og rot hjemme! Men sånn blir det når man er på flyttefot. Det meste skal pakkes helt ned, men jeg må jo ha med meg noen skatter i denne leiligheten også;) Må ha noe pent å se på!
Høres ut som dere har hatt en flott 17. mai feiring! Det hadde vi også:) For ikke å snakke om dagen før. Hos oss stod stemningen i taket da Rybak vant MGP! Da stod det nesten 30 stk i full MGP utkledning, med norske flagg og skålet i champagne!;) Det er jo tross alt ikke hvert år Norge vinner! Det var veldig moro:) Dette ble et langt innlegg, så nå får jeg gi meg:)
Ha en flott dag!

Klem fra Mina

http://www.minasparadis.blogspot.com

 
Camilla

Camilla

19 maj 2009 13:50

ååå..idag kom det fine hjertet.. kjempe fint er det!! Er på plass på soverommet allerede.. hihi

http://hippiechic.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Blåbærpai

19 maj 2009 14:16

hei! Her osar det av inspirasjon! Lenkjer til deg, så finn eg deg att:-)

 
Glede

Glede

19 maj 2009 17:22

Hei du! Da har jeg akkurat kost meg med å lese om deg i Kamille.. Abonnerer på bladet, og fikk det i dag! Flotte bilder! Var jo flere sider jo! Fikk inntrykk av at det bare skulle være en liten artikkel! Nei, dette var artig ja! Dette kan du være stolt av! :)

http://gledelig-glede.blogspot.com

 
stjerneglass

stjerneglass

19 maj 2009 19:52

Supersnille Kardemomme! Men helt sikkert velfortjent! :)

http://stjerneglass.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

20 maj 2009 09:21

Hei Nøtteskrika!
Takk for laaaaang kommentar!
Så flink du er som maler!
Skjønner at du må la hekleriene hvile til ting er i boks. Med din iver og entusiasme, er jeg også overbevisst om at du hadde dykket ned i en dyp hekletrance, hi, hi!
Nå må jeg begynne å skrive på en sang til barnebarnet til S. Det er konfirmasjon på Grunerløkka til søndag.
I dag slutter gutta tidlig og har med et par kompiser hjem, så ho mor skal stå klar med vaffeljernet og by på varme, velduftende hjerter.
Deilig med langhelg! Det er det vel for deg også, for da får du nok litt assistanse med "lille figur" fra Mr.B
Hører rykter om at det er utgaven som kommer nå av Kamille som er herfra heimen. Skrekk!!!
I går fikk jeg flere stoffer av en venninne som ryddet et dødsbo. Hun syr ikke selv, og sendte over et par bæreposer med stoffer. Sååå spennende!
Ha en glad dag og kos deg med din lille maskot! Klemmer fra kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

 
Bente Arntsen

Bente Arntsen

20 maj 2009 13:43

Heisan.

For en spennende hjemmeside du har og så fargerik.
Ser du er på evig jakt etter spesielle servietter. Ta en titt på min hjemmeside for kanskje du finner noen spesielle som du kan ha bruk for.
Har en stor samling på over 20.000 stk.
Jeg både bytter og selger servietter.

Ha en strålende kristi himmelfartdag i morgen og lykke til videre med alle dine fargerike prosjekter.

Hilsen Bente i Nord Norge

http://.www.123hjemmeside.no/benteshobbyer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards