Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

17.mai forberedelser og Grand Prix

Av Kaspara - 16 maj 2009 21:11

Her holder vi på å forberede morgendagen med stryking av klær og flagg, pusse bunadssølv osv. I går tok jeg motet til meg og prøvde Vestfoldbunaden min. Det er alltid med hjertet i halsen. Passer den i år tro?? Med litt assistanse skal jeg klare å smyge meg inn i den i år også med et lite nødskrik. Puste det får jeg gjøre den attende, hi, hi!

På bildet har jeg ikke fått på meg alt sølvet som tilhører bunaden, ei heller bunadsveska. Litt ufullstendig kan man si.

Den 18.mai får jeg sannsynligvis et lite besøk av Kardemomme med mann og datter, og det gleder jeg meg veldig til!  Det blir i så fall vårt tredje møte, men mailene går trutt mellom oss.

Nå skal vi benke oss foran tv og heie på Alexander Rybak. Skal heie litt på svenskene  også, kjære svenske bloggvenninner!

Ønsker dere alle en glad og stemningsfull 17.mai med solskinn og iskrem!

 
 
Lotten

Lotten

16 maj 2009 23:18

Vad fin dräkt du har! Härligt med era Norska traditioner - Ni vet hur man firar nationaldagen. Här i Sverige blir man kallad rasisit bara man viftar med en svensk flagga... lite sorgligt faktiskt.

Hoppas att ni får en riktigt mysig 17:e maj!
Jag skall ägna dagen till att måla, tapetsera och städa ;-)

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

17 maj 2009 01:06

Åhhh vad fin folkdräkt...älskar folkdräkter, sååå fiiin du var och tusenfaldigt grattis till jordskredssegern ikväll...och till nationaldagen också...vilken fullträff!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÅÅÅHHH han var såååå bra...vilken nationalhjälte!!!
Hoppas du kan sova gott efter denna lyckosamma dag, hihihi, måste nog ta en lugnande kopp kamomillte så jag kan somna själv nu!!!!!!!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

17 maj 2009 08:01

ÅHH vad fin national dräkt!
och måste då få säga dubbel grattis till Norge dels för erat 17e Maj, men till vinsten i sång :) rätt låt vann!

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Mama Brown

Mama Brown

17 maj 2009 21:55

Hei
Så fin Vestfoldbunad du har. Jeg har Romeriksbunad, og måtte krype til korset i år og sy den ut litt. Har pint meg i mange år. Håper du har hatt en fin 17.mai Vi har sett på gutten vår gå i tog, vært på skolen, på sykehjemmet og hos datteren til grilling. Snakk om flaks med været! Nå kjenner jeg at det har vært en lang dag.
Ha en fin uke!
Klem!

http://barnigjen.blogspot.com

 
stjerneglass

stjerneglass

18 maj 2009 07:41

For en flott bunad du har!

http://stjerneglass.blogspot.com

 
Caroliiine

Caroliiine

18 maj 2009 11:11

Fin dräkt!! :)
/Caroline

http://carolineabrahamsson.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

18 maj 2009 11:37

Åhh, va kul att Kardemomme kommer till dig...ni har säkert jättemysigt ihop! Var helt tokslut igår efter trädgårdsarbete hela dagen...somnade mitt i första spökprogrammet...grr..., o idag känner jag mig förkyld igen..men det brukar ju gå över framåt dagen, hihi.. Hoppas ni lägger ut lite bilder från erat möte...

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
DROPS

DROPS

18 maj 2009 18:02

Håper du har pusta i dag da Kaspara...hihi...
Sikkert ikke godt om den strammer over bringa nei...

Men du..jeg måtte puste først i dag jeg og skjønner du...Kjolen jeg hadde hatt på meg for 2 år siden var litt snau i ryggen gitt...Får skylde på at jeg har begynt å trene..hihi...fått så store brystmuskler...*fnis*...lekkert på ei dame du...

Kjempefin bunad har du i hvertfall.
Håper du får et koselig besøk av Kardemomme i kveld da...Hils. og kos dere masser...
Klem fra RegnDrops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Minmill

Minmill

18 maj 2009 19:28

Hei og hopp håper alt er topp. Minmill her på snarvisitt. Må jo liksom innom her på fast besøk for å se om det er noe nytt. Og nå står du jammen med her i en vakker bunad og knipser. Det er så gøy å pynte seg i bunad på den store dagen. Her i huset er jeg og jentene bunadsbrukere. Jentene har sånne barne bunader, mens jeg har en ordentlig en.

Så gøy at kardemomme har vært på besøk hos deg. Regner vel med at det blir et blogginnlegg og noen mystiske bakfra bilder igjen. Hi hi.

http://minmill.blogspot.com

 
Syltan

Syltan

19 maj 2009 16:13

vilken kalaspingla!
eller som ni säger i Norge: Deilig daaame!
;-)

http://syltan.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

20 maj 2009 01:12

Jag älskar folkdräkter och de norska bunaderna är ljuvliga :-) Tycker din dräkt är jättefin fast man inte ser hela. Har några norska ark med klippdockor i bunader. Önskar att jag visste hur många ark det finns och hur man får tag i dem, för de är verkligen vackra!

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards