Alla inlägg den 26 april 2009

Av Kaspara - 26 april 2009 17:04

I går var jeg på vårens første loppemarked og det bruste unektelig litt i blodet. MEN Kaspara viste MÅTEHOLD og MODERASJON denne gang!

Kanskje var det for den trofaste "bæreren" min var på dugnad i ungenes fotballklubb? Ungene var godt forvart hos bestemor med nystekte vafler, ostebrød og is, og for første gang på så lang tid jeg kan huske, inntok jeg et loppemarked alene. Litt luksus, for de tre herrer blir alltid ferdig å kikke før meg, og begynner så smått å mumle om å reise hjem igjen.

Jeg er faktisk et ganske presist menneske,og jeg liker egentlig å ha god tid. Dette blir  imidlertidig alltid vanskelig når resten av familien skal være med på slep. Så med kun ansvar for meg selv , befant jeg meg på loppemarkedets parkeringsplass en halv time før sirkuset startet!!! Ble helt overrasket selv over hvor tidlig jeg var ute.

Utenfor loppemarkedsdørene sto kanskje 10 mennesker ,da jeg ble en del av "den harde kjerne".

Da dørene åpnet klokka 10, var jeg en av de første som  tuslet inn, og jeg tok strake veien til stoffavdelingen. Der sto jeg foran dynetrekk i bunker uten en sjel ved siden av meg, klar til å starte retro-jakten! Stoff var tydeligvis ikke folks førstevalg, så lenge sto jeg der ganske alene. Jeg fikk sett gjennom alle sengetøyene og tok med meg noen retrostoffer som blir flotte til lappetepper og grytekluter.

Viser noen, men har trøblet litt med å lade opp bilder i dag og får ikke vist alle. Etter en stund dukket den søte  bloggeren Mina opp ved siden av meg. Vi hadde sendt noen kommentarer om at vi kanskje kom til å stå å dra i hver ende av drømme-retrostoffet. Det gikk imidlertidig pyntelig for seg, og jeg håper du fant NOEN bra stoffer Mina, etter at Kaspara hadde vært på tokt.

Jeg fikk med meg et par bæreposer med stoffer og var vel fornøyd. Så fant jeg et par settehyller til, som skal få en omgang med maling og fint papir. De kostet 25 kr. stykke.

Den isblå skålen fra Stavangerflint måtte også bli med hjem. Den ga umiddelbart nostalgiske følelser, tror vi hadde samme hjemme i barndomshjemmet men med off white bunn. Pris var 50 kr.

Ellers kikket jeg litt på bøkene som de solgte til 10 kr. pr. bok. Fant to leseløvebøker til ungene som er ypperlige til å trene  lesing i.

Som dere ser var jeg ganske så måteholden. Etter å ha tømt kjellerstua for å pusse den opp, ser vi at vi i lagringsrommet det har vært har mer enn nok møbler. Far i huset var godt fornøyd. Han hadde nok vært litt engstelig for Kaspara alene på loppis.

Ha en flott søndag!




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards