Direktlänk till inlägg 24 april 2009

Papirlek og loppedrømmer

Av Kaspara - 24 april 2009 15:34

Jeg har lenge beundret mange bloggeres frodige settekasser. Settekasser tapetsert inni med glade retrotapeter eller verdens fineste papirer.
Den på bildet her er sakset fra Retrovilla som sikkert mange kjenner til. Her kan man få kjøpt mange utrolig fine ting.

Jeg kommer også til å ha nøkkelskap og andre småskap i kikkerten, synes det lille skapet med tapet, er bare herlig. Dette er også fra Retrovilla.

 Jeg tråler jo bruktbutikken min jevnlig, og har med lengsel i blikket lett etter settekasser og andre morsomme ting jeg kan kle med papir og tapet.

"Lykken står den tålmodige bi" sto det på et fat på veggen til søsteren min en gang. I dag var jeg denne lykkelige tålmodige.

I bruktbutikken fant jeg en settekasse formet som et hus. Her skal jeg leke meg med farver og mønstre, og jeg ble så glad!

Viser også et fint bambistoff jeg fant samt en tallerken med logoen "Teaterkafeen", som jo er et kjent spisested i Oslo. Måtte ha den med for kuriositetes del, dessuten hadde den rosa kant og skrift.

I morgen skal jeg på byen våres største årlige loppemarked. Dette markedet ønsker jeg ikke gå glipp av. Har bestemt meg for å være litt måteholden. Vi kan jo ikke drukne oss selv i lopper. Det kommer nok referat i løpet av helgen om begivenheten.

Ha en skjønn vårlig fredag hvor du enn er!


 
 
lycke

lycke

24 april 2009 16:31

Men Oj vilka fina grejer!!! Kul med en settekasse som liknar ett hus...har aldrig sett en sådan!!!!!!! Och du.. jag hade ingen aning om att retrovilla säljer grejer också...men är det inte dyrt där??! Det är så otroligt fina grejer hon har!!!
Och käre Kardemumma...måste bara få veta hur jag kan få tag på det där rosaröda pappret på bilden...ser helt fantastiskt ut...kan du inte visa en lite större bit av det för mig också...ojojoj vad jag var krävande nu...hihihi, men jag blev helt tokig i det!! Maila mig gärna på: lycke.live@gmail.com

Kramhögar lycke

http://till-vidas-ara

 
Lotten

Lotten

24 april 2009 16:46

Vad kul det skall bli att se hur din prylhylla blir när du har "lekt" färdigt! Jag målade ju en gul som jag visade på min blogg... jag hade tänkt att sätta fina papper och tapetbitar i facken. Men det har inte blivit av än.... vem vet? -Jag kanske blir inspirerad av din att ta tag i min...

Jag håller tummarna för att du hittar mycket fint på loppisen imorgon! Mina pojkar är urtrötta på att gå på loppis så dem kan jag inte ha med mig längre.... tyvärr.

Ha en härlig helg i solen!
Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

24 april 2009 21:27

Återigen lika färggrannt å snyggt som marimekko! ;)

Njut av solen!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Nr.21

Nr.21

24 april 2009 21:38

Nydelig bambi-stoff du har funnet!! Gleder meg til å se hva du tryller ut av den hus-sette-kassa! :)

http://nummertjueen.blogspot.com

 
Maria

Maria

24 april 2009 21:46

WAU - wau,wau,wauuuu - hvor ER den fin, den sætterkasse du har fundet. Den glæder jeg mig godtnok til at se hvad du finder på med.

Længe siden jeg rigtig har fået kigget med her ved dig. Sjove grydelapper du har lavet, med lappeteknik. ja også de andre, du er rigtig god til at sætte stoffer og farver sammen. Ikke stop at vise grydelapper frem, jeg bliver i hvert fald aldrig træt af at se dem.
Fin ide med pladecoveret i tallerkenhylden også - ja alt er jo fint... jeg må lige kigge lidt nærmere på det hele igen.

Her er der weekend nu. Jeg har fået så mange ideer i dag, da jeg sad i haven og hyggede med Andrea efter børnehave. har købt lidt spændende papir, og har planer om lidt beklædning af et bord i legehuset, og at en blomsterpotte. Må se hvad det bliver til, længe siden jeg har været så inspireret i hvert fald.

KLEM Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Ingen bild

Persiilja

25 april 2009 07:57

Å, vårens första loppis! Det måste ju vimla av fint då! Ska bli kul att se fynden. Att tapetsera såna där små prylhyllor är så roligt! Det är smått och går fort och blir så fint. Trevlig helg! :D

 
Ingen bild

Nøtteskrika

25 april 2009 18:09

God kveld Kaspara!
Fant du mye fint på loppis? Skulle gjerne ha vært der, men å tråle et så stort loppemarked sammen med hele familien - liten og stor - det ville nok vært for krevende! Min lille fuglunge har rukket å være med på to små loppemarkeder i ung alder, og det gikk fint. Far og jeg byttet på å tråle bordene med ting&tang. Håper du legger ut noen bilder av dine funn, alltid morsomt å se hva andre har funnet.

Gleder meg til hekle-leksjon til mandag. Når passer det at jeg kommer? Fint om jeg kan komme tidlig formiddag. Han lille pleier å ha lange soveøkter på formiddagen og da får jeg konsentrert meg om skravling og heklenålinstrukser.

Jeg lover å være en disiplinert elev. Du skal slippe å slite deg helt ut med meg he he!

Vel, ha en fin kveld. Nå skal jeg ut i hagen og opp i trærne - skal ha en liten arbeidsøkt før aftensmåltidet. Jeg har nemlig fått gartnerånden over meg. Hekken er frisert, plenen er vårstriglet. Nå står epletrærne for tur. Må stå på! Her i byen henter kommunens folk byborgernes hageavfall i neste uke. Vi kan levere opp til ti sekker med kvist&kvast! Det passer oss svært bra. Vi har bil uten hengerfeste og da er det vanskelig å få kjørt bort avfallet.

Send meg en sms, evnt. gi meg svar her på bloggen om når du vil jeg skal dukke opp på mandag. Ha en fin vårkveld fru Kaspara. Hygg deg med mann, barn og loppefangsten!

Fjærklem av meg som flakser avsted...

 
Kaspara

Kaspara

25 april 2009 19:53

Heisan flaksende nøtteskrike!
Ja, jeg savnet deg på loppis! Tenkte dere var der, men den gang ei. Husker vi trillet rundt meg tvillingvogn på loppis, og det var litt styr.
Jeg konsentrerte meg om stoffer og var førstemann ved stoffbordet. Så meg rundt, hvor var alle sammen hen? Stoff var tydeligvis ikke førsteprioritet hos folk, men det passet jo meg ypperlig.
Flott om du kommer tidlig på mandag! Kom gjerne fra halv ti eller utover hva som passer deg. Jeg følger ungene til skolen først om morgenen.Gleder meg til en motivert, disiplinert elev, hi, hi!
Lærte en anne venninne å hekle bestemorruter på onsdag, og hun har alt heklet 40 ruter! Fantastisk!
Nå skal hele familien se på "Amerikanske idol". Ha en fin kveld og hils!
Klem fra Kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

25 april 2009 21:10

Den bruktbutikken deres er virkelig som en brønn av godbiter!!!! Alt fra det herlige huset som helt sikkert kommer til å bli supert med papirbiter på, til tallerken fra Teatercafeen! Jeg har vært på teatercafeen noen ganger og spist og det er et utrolig
koselig sted! Perfekt etter en tur på nasjonalteateret først :)Utrolig søtt håndkle du har funnet også!! Det er ikke så lett å begrense seg når man kommer på et loppemarked som byr på funn etter funn!
Jeg har gått litt av hengslene i dag men prøvde å være bevisst og tok kun med ting som jeg ikke kunne leve uten hihi!!!
Jeg fant både 2 Wiinblad bilder og lampen over alle lamper og er bare lykkelig!
Håper du gjorde mange fine kupp i dag du også og jeg gleder meg veldig til å se hva du legger ut!! Kjenner jeg deg og ditt sikre blikk rett har du mye å by på ;)
Nå må jeg slutte meg til resten av familien her men dere får ha en fortsatt fin kveld!
Lykkelige loppeklemmer fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Alin

Alin

25 april 2009 22:19

Hei igjen, Kaspara:) Den settekassa som i tillegg var et hus var virkelig et funn. Gleder meg til å se huset "tapetsert".
God helg!
Klem A.

http://www.withmocca.blogspot.com

 
Tove

Tove

26 april 2009 08:07

Ja, den som venter..:) Huset/ settekassa var kjempefin, og gleder meg VELDIG til å se hvordan den blir etter at du er ferdig med den:)

Ha en flott søndag!
klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

26 april 2009 09:36

Kjære Kaspara!

For en nydelig settekasse! Jeg leter fortvildet etter en også, men fant bare noen fattige. Men man skal jo aldri gi opp :)
Jeg er vel glad i settekasser med tapet i bakgrunnen, det ser deilig ut!
Trehus kunne jeg faller for! de er kjempemorsomme! Jeg har noen trehus jeg kjøpte i Croatia og på julemarked i Steinerskolen her i byen, men de er uten maling.
Beklager at det er litt stillstand med mailkontakten, men det var masse å gjøre i de siste to uker. Du er ikke glemt selvsagt! Aldri!
Ha en kjempebra søndag! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Åse Marit

Åse Marit

26 april 2009 11:59

Desse settekassene er berre SÅ herlige!! Grattis med funnet og gler meg veldig til å sjå det ferdige resultatet. Har ein lang smal gang som eg ikkje veit heilt korleis eg skal friske opp..kanskje dette var ein idè!! Har litt lite tiltak til å få sette idèane ut i verda for tida, så vi far sjå.. MEN takk for inspirasjon igjen!

Ha ein fin vårdag og kos deg på loppemarked!

http://artigeting.blogspot.com

 
Minmill

Minmill

26 april 2009 14:10

Hei på deg. Sunne, friske fjellgale Minmill er tilbake til sivilisasjonen etter årets desidert siste skitur. Ikke mye snø igjen nå. Ble mer skiene i hånden enn på bena.

Blir spennende og se på settehyllen din når den er ferdig. Det er jo litt pirk, men så fin den kommer til å bli. Tror jeg kan se den for meg i mitt indre øye, og med en Kasparisk touch, så blir den sikkert fin.

Søndagsklem fra Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
alvorada

alvorada

26 april 2009 16:59

Så søtt settehyllehus du har funnet! Gleder meg til å se det ferdig tapetsert :)
Er også veldig spent på om du klarer å begrense deg på loppemarkedet eller ikke. Tipper det blir en del skatter med hjem uansett!
Og du, hvis du føler at du ikke har plass til flere lopper i huset så kan du alltids selge dem videre til meg vet du, tji-hi ;)

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Hege - BOLIGglede

Hege - BOLIGglede

27 april 2009 16:53

Moro å se! Har akkurat kjøpt, OG malt en settekasse turkis UTEN å ha sett dette bildet.. (tror jeg da.) Fikk en på Fretex for den nette sum av 10,- kr!! Tenkte også å gjøre sånn med tapeter. Det er jo SÅ fint. Men da jeg var hos en tapetforhandler i nærheten og skulle ha små prøver fikk jeg heller låne hele boka..(tabbe) Kunne jo ikke si at jeg skulle bruke tapetprøvene..;) Kjempefin og inspirerende blogg du har! Du er lagt til min liste..håper det er greit??

http://www.boligglede.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards