Alla inlägg den 23 april 2009

Av Kaspara - 23 april 2009 20:36

Kunstneren Victoria Ladefoged lager eventyraktige trehus malt på treklosser. De kan kjøpes i nettbutikken  www.kors-og-godt.dk

Jeg synes det ser kjempemorsomt ut å lage slike selv eller sammen med ungene. Her er det bare å skaffe seg noen treklosser og la fantasien blomstre. Det er flott med mange ved siden av hverandre på ei hylle for eksempel. Tenker også at det er en super Kunst og håndverksoppgave i skolen.

Selv selger Victoria ladefoged husene sine for følgende priser:

1 hus koster 150 kr.

2 hus koster 275 kr.

3 hus koster 390 kr.

I dag har jeg hatt en nesten uoverkommerlig utfordring, langt mer uoverkommelig enn jeg trodde. Dere husker kanskje at jeg skulle lære håpefulle sjetteklassinger heklekunsten. Til all lykke fikk jeg bare 5 elever, fordi seks stykker var på kurs i elevmekling. Dette høres jo unektelig ut som en drøm, fem elever å sitte og hekle og prate med. Alt hadde forsåvidt vært greit, bare det ikke hadde vært for det forstyrrende elementet hekling. Det var verdens søteste elever, men å hekle var komplett umulig!!! Jeg hoppet rundt, hjalp, oppmuntret, ga alt, men......uten hjelp. Det vanskeligste for dem var å holde hekletøyet på en måte, så man besitter kontroll over det. Det blir liksom liggende ubehjelpelig i hendene, og det blir nesten umulig å komme gjennom  løkken med heklenåla. Dette skulle vi drive på med i tre(!!!) timer.

Jeg synes de var fantastiske jeg, men jeg kan ikke skryte av at jeg har revolusjonert verden i dag og gjort fem verdensborgere til habile heklere.

Da jeg kom hjem i dag var jeg helt pumpet, og da skulle vi videre til ungenes skole på spillekveld (les:ludo, yatzy, hatt over hatt) med utlodning til inntekt til et barnehjem skolen støtter i Litauen.

Nå skal jeg slenge ut dette innlegget og dale bedagelig ned i sofaen.

Ha en avstressende kveld dere også!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards