Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Glade ting å drømme om

Av Kaspara - 22 april 2009 20:26

Sitter og funderer på hvordan jeg best mulig skal lære 11 sjetteklassinger luftmasker og fastmasker. Synkron-hekling kan by på utfordringer.

Skal som sagt innvie en gjeng elever i den glade heklekunst i morgen. Å legge begeistret ut om hekling og uendelige muligheter innenfor dette feltet er ingen sak, men jeg funderer som sagt hvordan jeg best lærer disse unge menneskene  fastmasker og får de i gang. Tror jeg velger å samle dem i en ring. Vel, referat kommer i morgen.

Den oransje, herlige gladtapeten på første bilde, har jeg dvelet ved en stund. Det er en gammel retrotapet som kan kjøpes fra Tyskland fra nettbutikken www.5qm.de  Jeg sendte nettbutikken en mail for å forhøre meg om fraktkostnader, og som jeg tenkte var det ikke videre oppløftende gladnyheter. Rundt 400 kroner kostet frakten for en rull alene. Merker meg jo at ikke EU-land må betale langt dyrere frakt fra utlandet. Så dere svensker og dansker er heldige på det feltet uten å dvele mer ved  positive og negative ting rundt nettopp EU.

Vel, den oransje herligheten forblir nok en drøm.......

På www.etsy.com  er det mye fint å finne, som mange av dere er vel informert om.

Retrolampa er funnet der, men jenter vi klarer da lage noe lignenede selv!

Veksa med reinsdyrmotiv er også funnet på Etsy. Her snakker vi om mine favorittfarver.

Viser nok en retrotapet på nest nederste bilde. Tror den også var fra denne tyske nettbutikken.
Til slutt en herlig kålorm-wallsticker fra "Say it with style" på Etsy.

Har hatt en fridag i dag, og koset meg med lunsjbesøk av ei søt, god venninne som kanskje kommer til å lese dette.

Nå må jeg tenke ut en ekstra-oppgave til hekletimene i morgen som kan gripes til, dersom innlæringen blir seig og jeg må instuere noen få av gangen. Ha en fornøyelig kveld!





 
 
Alin

Alin

22 april 2009 21:07

Hei Kaspara, så fin blogg du har! Titter innom deg hver dag. Skulle ønske jeg var en av sjetteklassingene du skal lære å hekle i morgen:) Er helt nybegynner, så resultatet blir alltid litt "tilfeldig".
Klem A.

http://withmocca.blogspot.com

 
Minmill

Minmill

22 april 2009 23:59

Hmmmm. Lurer på om du og Kardemomme har snakket sammen om den lampen fra Etsy, det ligger et bildet av den på hennes blogg også. En ting, dvs. et bilde som er bra, kan jo ikke vises for mange ganger. Den lampa er jo et syn. Jeg elsker det friske mønsteret og fargene som den har.

Det blir forresten spennende og se om du finner noe på loppis til helgen. Jeg vet det skal være loppis i min by også, men dessverre og heldigvis prioriterer jeg fjellet og hytta. Jeg gleder meg til å kanskje få enda en skitur.

Nattaklem fra Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
susanne

susanne

23 april 2009 06:22

hej vilka fina bilder... du gillar orange? kanske jag skulle gräva i mina gamla tyger och skicka dig? om du vill?
jag hade gärna velat vara en elev till dig! så mycket fint dom får lära sig,
ha en fin dag

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

23 april 2009 09:50

Påminner om våran finska stolthet MARIMEKKO, färggrannt och snyggt!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Drops

Drops

23 april 2009 10:05

hello...
Du viser så mange fine ting her..
Og den lampen da...*sukk*..helt nais...

Uff og fysj så dyrt med den forsendelsen..ære mulig a?.-.-
Leit for den tapeten var knall fin..ååååå vil ha vil ha...hihi

Gleder meg til å høre hvordan elevene dine har tatt dagen med heklelæring..he he...sikkert veldig poppis du nå, eller???

OKi, jeg får rusle videre i bloggeland jeg nå...klem klem

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Kristina

Kristina

23 april 2009 10:28

Vilka härliga färger! Jag blir alltid så glad när jag kikar in till din blogg =)

http://vackravisioner.blogspot.com

 
Katrine

Katrine

23 april 2009 10:41

Elsker lampeskjermen!! wow! lekker :D

http://kk2266.blogg.no

 
ingebjørg

ingebjørg

23 april 2009 10:43

takker for torsdagsmorgensinspirasjon!
ha ein fi dag videre...og lykke til med formidlingen til potensielle hekle kandidater (ps. eg kan ikkje hekle :-(

http://ingebjorg.blogg.no

 
Frk.B

Frk.B

23 april 2009 20:10

For en jobb du gjør når du er inne i skolen!
Jeg skulle gjerne vært elev i den timen din:)
Veldig inspirerende!! Så viser du veldig mange fine ting over her! Den lampa og den veska skulle jeg gjerne hatt ja:)

Ha en fin kveld!
Jeg må jobbe...Back to the office:)

Frk.B

http://carolinehlb.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards