Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Eames malerier og wallstickers-trær

Av Kaspara - 19 april 2009 18:33

Det lekende designekteparet Ray og Charles Eames er og blir mine store favoritter. Jeg er så heldig å eie en hvit gyngestol av disse to, men kunne godt tenkt meg flere ting. Den farveglade knaggrekken "Hang it all", har lenge stått på ønskelista mi.

Her en dag da jeg kikket innom Etsy, måtte jeg smile da jeg fant malerier av Eames-møbler. Det er Nan Lawson som har signert disse bildene.
Kunne godt tenkt meg maleriet med den sorte Eames-stolen med skrift jeg! Eller kanskje den rosa hadde sklidd fint inn?

Så går du og drømmer om Eames-møbler, er det mulig du kommer billigere ut med et bilde av Lawson. Fikk faktisk ikke sjekket prisen.

Falt også for bildet med alle wallstickers-trærne funnet på Etsy.

Sa jeg ikke i går, at fotball kan være risikofylt for menn i førtiårene?

Vel, mannen min kom hel hjem i natt, men en keeper ble innlagt på sykehus og en annen av den gode årgangen ble utstyrt med krykker.

Nå er de tre gutta mine på fotballkamp og heier på bylaget. Selv har jeg sparket fotball med smågutta i hagen i dag. Det er alltid populært, men de påsto at jeg dyttet mye. Hmmmm.......

Ha en oppegående kveld!


 
 
Mama Brown

Mama Brown

19 april 2009 19:51

Så fine bilder, en Eames gyngestol kunne man muligens få plass til. Jeg blir så inspirert og litt frustrert over alt jeg vil og tida som ikke strekker til. Lille krøsus har reist hjem, og dersom du ikke vet det, har det kommet et nytt DC spill. Han skal får det om en stund. Vi er blitt enige om at vi ikke skal kjøpe "skrot" men heller noe ordentelig en gang i mellom. Sist var det Star Wars lego. Så har jeg vært på musikkstund på pleiehjemmet, og nå får jeg vel se på litt skolearbeid. Ikke mye blogging på meg, nei.
Ha en fin uke!

http://barnigjen.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

19 april 2009 20:46

Hei snilleste Kaspara :)Takk for snille ord om teppet mitt! Jeg strutter jo av stolthet når en proff sømmerske som du gir ros vet du :) Syingen har gitt mersmak men sliter litt fordi høyrearmen ikke er intakt og jeg trenger en del hjelp..Ved maskin trenger jeg den ikke så mye så det har gått fint men jeg kan ikke hekle eller strikke noe særlig for tiden..
Flott at i hvertfall du fikk hjem mannen din i et stykke hihi!! Så herlige wallstickers du har funnet! Jeg har dilla på wallstickers men har det bare på et rom foreløpig!
Det er panel på de fleste veggene her og det gjør det litt problematisk å feste dem skikkelig, dessverre!
Fine malerier av eames favoritter også!
For et par uker siden malte jeg min stol også og visste ikke at det var flere slike malerier der ute :)Vi er nok ganske mange
tilhengere av disse flotte møblene etterhvert..Jeg er så glad i min gyngestol og angrer ikke et sekund på at jeg la noen kroner i en sånn! Her har dagen gått altfor fort i dag! Vi har sydd og ryddet og hoppet på trampoline..J. er på vei hjem etter en lang og slitsom helg! Han har visst med seg en masse ting hjem og jeg lurer fælt på hva det kan være..Under slike flyttinger kan det jo dukke opp mye rart :)
Ha en fortsatt fin kveld alle sammen! klem fra Kardemomme :)

http://husetvedbekken

 
lycke

lycke

19 april 2009 22:48

Vilka jätte-goa bilder på stolarna!!! Skulle GÄRNA ha en jag med, men med tanke på mina ständiga pyssel-utgifter är det inte att tänka på...kan ju alltid måla bilder på dem istället som sagt, hihi! Och vad säger du..var det två av männen som blev demolerade på fotbollen!!! Ja, inte ska man skicka iväg dem på alltför många sådana tokerier - mvhahaha...nä, stackars..
Nu kan jag gå till mina spökprogram på gott humör...tittar alltid på hemsökta hus på söndagnätterna...

Kramhögar, Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
esmaralda

esmaralda

20 april 2009 09:03

God morgen!
Og takk for koselig hilsen. Eames er favoritt ja, enig. Og knaggrekke likeså, den er bare fantastisk fin. Må le når du beskriver disse mennene som sparker fotball igjen..Det er akkurat som om at det er likt over hele fjøla bare de nærmer seg, eller bikker førti. Da er det trening, fotball eller birken som gjelder!
Mannen her i huset syklet seg en laaaang tur i går i finværet, mens vi damene var på loppis, igjen. Det er jo så gøy at jeg kan ikke få sagt det! Vi er faktisk tre søstre som har dette genet, og en stakkars storebror som ikke deler akkurat den gleden.
- Og jammen endte jeg ikke opp med litt denne gangen også! Nå har bestemor over tunet vært her på kaffe, og vi er klare til å starte dagen.

Ha en glad dag Kaspara!

http://esmaraldashus.bloggratis.se

 
Minmill

Minmill

20 april 2009 09:40

For en flink mamma du er som spiller fotball med guttene dine. Men vær forsiktig med de små så du ikke knuser dem helt i din iver. :)) Tror de eldre mennene som spiller fotball er rimelig rå med hverandre. Min mann spiller en gang i uken sammen med noen venner, og han forteller at det kan være rimelig vilt noen ganger. Så det er ikke så rart at noen skader seg.

Jeg er også fan av Eames sine produkter. Jeg har jo kjempelyst på en sånn gyngestol ala den du har. Tror ikke jeg har lyst på et bilde av stolen, men heller en ekte en som kan sittes i. Jeg har en sånn "hang it all" knagg her hjemme, så da er vi jo Eames eiere begge to, men av hver sin ting. Jeg har knaggen og du har stolen.

I dag er jeg hjemme med en liten syk datter. I går hadde hun 40 i feber, men virker kvikkere i dag. Så jeg nyter dagen her i solen.

En mandagsklem fra Minmill

http://minmill.blogspot.com

 
Drops

Drops

20 april 2009 09:59

hello...
Du jeg må le av dine tanker om menn i 40 åra som skal spille fotball...Jeg fikk min mann hjem med brukket albue for noen år siden jeg...etter bedriftsfotball...å guri...det var ille med en handikappet i huset kan du tro...*fnis'...litt rar var han og...stakkars..

Herlige bilder du viser her...
vet du...jeg drømmer virkelig om en slik gyngestol..gjerne i gul jeg...helt sant..drømmer på riktig altså..om natta..jeg er ute å kan velge fritt liksom...det står mellom gul, hvit og turkis...Crazy..nei da..

Skal ha en slik jeg..bare skal...får kanskje stoppe impulskjøpene mine ett halvt år så kanskje jeg har råd til den...men guri ...det er vanskelig...litt moro må jeg jo ha på veien ikke sant...
Nei, har tippet lotto..og vinner jeg skal jeg kjøpe ett rosa og ett svart bilde til deg ...og meg..thi-hi...
Drops=)

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Maya

Maya

20 april 2009 15:08

Ja, må kommentere her også. Så flotte bilder. LIkte spesielt godt det øverste jeg da, skikkelig fargekick.
Oransje er en herlig farge som jeg synes gir spennende fargekombinasjoner. Akkurat nå har jeg dill på oransje og lilla faktisk. Synes bare de komplementerer hverandre så godt. Artig å "oppdage", eller hva jeg skal kalle det, slike kombinsjoner synes jeg. Plutselig får en bare øye for at det faktisk er fint:)

Mayaklem

http://frkmayasloft.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards