Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Frk. Mayas loft

Av Kaspara - 16 april 2009 20:58

Vi deler et  skjebnefellesskap Maya og jeg. Dette har ført oss sammen. Vi har nemlig fra å være to helt anonyme interiørbloggere med dekknavn og skjulte adresser, latt oss intervjue og fotografer for magasinet Kamille.

Det hender nok vi klør oss litt i hodet og undres på om vi er komfortable med valget, men vi valgte likevel å stupe ut i det.

Plutselig ser jeg Kamille-bladet overalt! Jeg ser det hos tannlegen, i bladkurven til naboen, i min faste matvarebutikk,  hører at min niese abonnerer på det. Man kan jo nesten bli paranoid av mindre, hi, hi!

Etter vi hadde sagt ja til reportasjen i Kamille har Maya og jeg mailet litt sammen. Nå har jeg så lyst til å presentere henne for dere som ikke har besøkt Mayas blogg tidligere. Den er absolutt verdt et besøk!

Maya har som undertittel på sin blogg "Kreativiterende virrvarr på 51 kvm" , og kreativ det er Maya. Hun finner på mye  spennede i sin herlige loftsleilighet. Her er det farver i skjønn forening , morsomme ideer og  etniske innslag. Besøk henne da vel!

 I ettermiddag  har det vært fotballtrening med minstemann, og det er veldig koselig å sitte der på scenen i skolens gymsal. Både fordi det er gøy å se de ivrige og glade førsteklassingene og fordi det er supersosialt.

Vi mammaene (det er flest mammaer med)  sitter på rekke og rad på gymbenker og skravler om alt fra strikkeideer og hekleideer, matoppskrifter og skole. Det har hendt jeg har tatt med meg hekleriene mine, og nå har jeg tilbudt lynkurs i hekling av bestemorruter til de andre mammaene som vil. Neste gang blir det nok virkelig "Hekleklubben Grei" som sitter der.

Ha en herlig kveld!





 
 
Lindas skattekammer

Lindas skattekammer

16 april 2009 22:37

Hei Kaspara!
Ja både du og Maya har en flott blogg!
Blir veldig inspirert av de herlige fargene dere begge er så flinke til å bruke!
Gleder meg veldig til å se Kamille når det kommer på trykk!

Ha en deilig vårhelg!

Klem fra Linda

http://lindasskattekammer.blogspot.com

 
lycke

lycke

16 april 2009 22:40

Hallåhejsan!
Kikade in till Maya, och det var ju fantastiskt fint...förstår inte hur man lyckas hålla det så rent och fint också, hos oss är det grejer överallt hela tiden,fniss. Gillade verkligen hennes blogg, tack för tipset!
Jo, vardagsrummet mitt är inte syrénfärgat eller ljuslila, tyvärr kanske, men det var nog bara ljuset som fick det att se så ut, kanske nåt knas med kameran, för jag tycker fler bilder blivit så...kanske därför jag plötsligt är inne på lila-hehe!
Ja, den belgiska tapetsajten är fin, och hon var trevlig att handla med Delpine, som har hand om den, och det är finare retrotapeter där än vår svenska interiör 1900, tycker jag!
Tove har svarat att det går fint att köpa mattan, men mannen skrattar bara? Antar att det betyder att vi inte har råd o han vill inte ha den i födelsedagspresent, mvhahaha!
Får nog tåla mig, hålla mina hästar hemma lite. Måste ta och kolla din Kina-historia sen när jag vilat lite - vi jobbar på samma mirakel, men jag tror inte jag orkar åka till Kina för örter...kanske om det dröjer för länge.
Har lagt ut bild på vackra pappret som är påväg...det är konstnärspapper och inte tapet, men jag planerar använda det som tapet!

Solkramar, Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Minmill

Minmill

16 april 2009 22:53

Hei på deg Kaspara. Frk. Maya sin blogg er velkjent for meg. Hun er en av favorittene som får ofte besøk av meg, akkurat som deg...
Så spennende det skal bli å se dere i Kamille. Er du litt nervøs?

Likte så godt de pez bildene du viser i forrige innlegget. Det er jo en vanvittig bra ide og henge dem på veggen. Men man må jo spare lenge for å få så mange. Må innrømme at jeg har kastet en del av disse. Det har aldri vært i min fantasi å ta vare på de, men ser jo nå at jeg burde angre på det.

Nå har jeg pakket og alt er klart for en liten fjelltur i morgen ettermiddag. Jeg drar avgårde alene med min eldste datter, for å ta årets siste skitur på lørdag. Jeg tror det blir den siste. Kanskje en tur til neste helg, men det får vi se. Det er jo så delig å være hjemme også å pusle litt ute.

http://minmill.blogspot.com

 
Frk.B

Frk.B

16 april 2009 23:26

Dette blir gøy, to av favorittbloggene mine i Kamille! Når kommer det?
Jeg ble så glad da jeg hørte at du likte det som kom i posten, var jo bare noe småting, men gøy om du kan gjøre noe fint ut av det:)
Jeg er på vei til å legge ut et litt mer "blomstrete" innlegg nå. Tudelu

http://carolinehlb.blogspot.com

 
Frk.B

Frk.B

17 april 2009 00:07

Jeg prøvde å sende en kommentar litt tidligere, men den ser ikke ut som ble lagt til.
Gleder meg til å følge se to av mine favorittblogger i Kamille. Det blir stas!
Så ble jeg så glad for at du likte den lille konvolutten jeg sendte!

http://carolinehlb.blogspot.com

 
lycke

lycke

17 april 2009 06:41

God morgon Kaspara:
Ojoj, hoppas du fick sova nåt i natt...vet hur jobbigt det är att inte kunna sova - hade stora sömnproblem när barnen var små, och det är ju olidligt att inte kunna sova, hoppas du kunde!Mannen min fyller 42 och jag är 37...tiden går så fort, känner mig mer som 27, fast ibland mer som 80 -tihi!
Spegelramen jag köpte ska inte bli röd, utan jag ska måla en hallonröd skiva att sätta i spegelramen...kanske skulle vart snyggt med röd ram...hm...ja, vi får se, det har ju en tendens att ändra sig med tidens gång -hehe!
Lät fiiina dina fynd...måste en sväng idag s jag inget missar - kanske finns present till mannen, fniss! Dotra håller på och ritar vackert grattis-bild och jag ska fixa födelsedagsfika, sen väcker vi sonen så vi kan morgonfira min fortfarande snarkande man!
Somnade tidigt igår, annars hade jag skrivit till dig inatt minsan...

morgonkramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nøtteskrika

17 april 2009 08:36

God morgen fru Kaspara!

Så koselig loftsleilighet! Jeg gleder meg veldig til å lese om dere i Kamille. Jeg har kjøpt bladet et par ganger og synes det er mye underholdene å lese der. Skal bli veldig artig å se dere på trykk.

Jeg har nettopp var inne på "Portofritt" og sett på hennes linker til andre bloggere. Der har hun oppgitt "Vintage living". Den er riktignok finsk - og det er virkelig ikke et språk jeg behersker. Kan bare ett ord på finsk og det gjør seg ikke på trykk - har fått det inn gjennom "Pekka" på "Boretslaget" om du så den serien - Ganske morsom faktisk! "Vintage living" har noen fantastiske interiører. Sukk, som jeg savner å bo i et skikkelig gammelt hus! Åååååå, lengter etter den gamle leiligheten! Hadde jeg hatt råd, hadde jeg beholdt den som "lekestue". Det var virkelig et sted jeg kunne boltre meg med antikvitetslekene mine. Uff, jeg er for antikk-, retro-, vintage- materialistisk! Tror neppe jeg kan bli kurert for det heller!

Vel, ha en fin dag. Nå skinner solen og det blir deilig trille-tur-vær!

Du, jeg holder på å planlegge barnedåp. Den blir 12. juli i den gamle kirken i din by. Selskapet skal vi ha her i byen. Vi skal markere i hele "grevskapet" - det passer meg bra he he! Har du noen gode råd i forhold til pynt av lokalet, bord, blomster m. m, må du bare tipse meg.

Fjærklem fra meg.

 
Lotten

Lotten

17 april 2009 08:48

Frk Maya´s blogg har jag varit inne på förut och den är minsta sagt inspirerande - precis som din ;-) Jag ser fram emot att få läsa inslaget i tidningen så småningom!
Hi, hi... jag kan gott se alla mammorna virkandes på träningen!

Ha en bra helg! Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

17 april 2009 09:33

Är tidningen ute redan? Om inte måste du säga när så jag hinner beställa den från kiosken som tar hem utländska tidningar! vill ju se!

 
Drops

Drops

17 april 2009 09:42

hello...
Jepp Frøken Maya er såååå flink..
Jeg digger henne *fnis fnis*...

Jepp, enig du kan jo ikke gå forbi tallerkenhyller kan du skjønne...hm...Vurderte du det?? hi hi...

Flott man må eller burde hatt en i hvert rom vettu...(eller?)---

Jeg har en stående i kjelleren som kanskje skulle fått seg en svingom med penselen.....nemlig tom for spraylakk...

Så morsomt med heklings på treninga..synes jeg ser dere ...så herlig...skulle vært her du ..slik at jeg kunne lære meg det jeg og...får ikke til utfra boka jeg har skjønner du...

Jepp, vil bare si at jeg liker bloggen din såååå godt og du skriver så fint ...
God klem fra Drops=)

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

17 april 2009 17:09

Kjære Nøtteskrika
Takk for lang koselig hilsen! Det er jo lettere for verbale mennesker å kommunisere via kommentarene her enn tekstmeldinger.
Tenk at du har fått Far i kråkereiret til å holde barnedåp i byens store kirke! Han som hadde anarkistmerket på ruselua og var utmeldt av statskirken, det var faktisk veldig overraskende! Du har nok trillet han elegant rundt lillefingeren her,hi,hi.
Vi har holdt på å rake i hagen nå i ettermiddag. Var ikke så flinke i høst, og nå straffer det seg.
Fikk kjøpt et par Mârbacka pelargonier/Dronning Ingrid i dag, og det ble så koselig med blomster på utebordene.
Ha en nydelig helg! Tror det er duket for sol og nydelig vær! Klem fra Kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

 
Maya

Maya

20 april 2009 15:03

Hihihi detta var morosamt å se,hehe. Artige bilder du har pukka ut,sånn ser andre Maya liksom:D Leser dette først i dag. Jeg har vært på jobb i 3 døgn så jeg er ikke helt oppdatert i bloggverden. Nå skal jeg kose meg litt og titte rundt før jeg skal sove. Skal på kino kveld, så da må jeg nesten være opplagt slik at jeg ikke sovner under filmen. Best å unngå det tenker jeg...
Klem fra Maya

http://frkmayasloft.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards