Alla inlägg den 16 april 2009

Av Kaspara - 16 april 2009 20:58

Vi deler et  skjebnefellesskap Maya og jeg. Dette har ført oss sammen. Vi har nemlig fra å være to helt anonyme interiørbloggere med dekknavn og skjulte adresser, latt oss intervjue og fotografer for magasinet Kamille.

Det hender nok vi klør oss litt i hodet og undres på om vi er komfortable med valget, men vi valgte likevel å stupe ut i det.

Plutselig ser jeg Kamille-bladet overalt! Jeg ser det hos tannlegen, i bladkurven til naboen, i min faste matvarebutikk,  hører at min niese abonnerer på det. Man kan jo nesten bli paranoid av mindre, hi, hi!

Etter vi hadde sagt ja til reportasjen i Kamille har Maya og jeg mailet litt sammen. Nå har jeg så lyst til å presentere henne for dere som ikke har besøkt Mayas blogg tidligere. Den er absolutt verdt et besøk!

Maya har som undertittel på sin blogg "Kreativiterende virrvarr på 51 kvm" , og kreativ det er Maya. Hun finner på mye  spennede i sin herlige loftsleilighet. Her er det farver i skjønn forening , morsomme ideer og  etniske innslag. Besøk henne da vel!

 I ettermiddag  har det vært fotballtrening med minstemann, og det er veldig koselig å sitte der på scenen i skolens gymsal. Både fordi det er gøy å se de ivrige og glade førsteklassingene og fordi det er supersosialt.

Vi mammaene (det er flest mammaer med)  sitter på rekke og rad på gymbenker og skravler om alt fra strikkeideer og hekleideer, matoppskrifter og skole. Det har hendt jeg har tatt med meg hekleriene mine, og nå har jeg tilbudt lynkurs i hekling av bestemorruter til de andre mammaene som vil. Neste gang blir det nok virkelig "Hekleklubben Grei" som sitter der.

Ha en herlig kveld!





Pez

Av Kaspara - 16 april 2009 10:29

Dette er ikke hverdagskost, men i dag hadde jeg tenkt  å slå til med to innlegg. Her kommer det første i rekken, mens det andre kommer etter gutta er hoppet til køys.

Sønnene mine og jeg har begynt å samle på farverike Pez-figurer, disse sukkertøybeholderne som har eksistert i en årrekke. Etter vi så bildene jeg har sakset fra Flickr, ble vi enige om at en sånn vegg ville vi også ha!
Kanskje blir det veggpynt nede i kjellerstua vår som står på tur for og pusses opp nå. Jeg synes rett og slett det ble fantastisk flott med en slik Pez-vegg, rent monumentalt!
Det er kanskje ikke nødvendig å stappe i seg ALT det søte innholdet i disse figurene eller man kan jo dele brøderlig.

Nederste bildet er vår ørlille samling. Vi har nok kjøpt flere i åras løp, men hvor har nå de tatt veien???

Det er en lang vei å gå for å få en tilsvarende vegg som på Flickr-bildet, men vi er på vei!

Ha en glad dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards