Alla inlägg den 14 april 2009

Av Kaspara - 14 april 2009 20:25

I dag har jeg beveget meg over i Telemark fylke med butikken Pynt for øyet. Pynt drives av bloggeren Lykke og lykkeliten og er absolutt verdt et besøk. Om man bor et stykke unna, kan man handle på nettbutikken til Tove : www.nettpynt.no

Jeg var innom Pynt en gang før jul, og nå fristet det med nok et besøk. Jeg har lenge ønsket meg et stort  lilla og hvitt plastteppe, og kikket rundt i interiørbutikker og også nå senest i Danmark etter nettopp dette uten hell. Jeg visste at Tove hadde slike store lilla plasttepper, og derfor fikk bilen i dag passere fylkesgrensen til  Telemark.

Målbevisst skrittet jeg i vei til Pynt i hovedgata i Porsgrunn, men da jeg så kom fram, var den stengt og helt mørklagt. Hmmm...Var Hannah syk og Tove hjemme tro?  Klokka var halv elleve, og tanken slo meg også at den kanskje åpnet elleve. Derfor fant jeg en matbutikk og handlet like godt matvarene vi trang her. Like borte i gata falt blikket mitt på et butikkskilt med "Sudan-hjelpen". Her ventet en bruktbutikk og en liten spennende skattejakt.

Det spiller ikke så stor rolle om jeg ikke alltid finner noen skatter. Det er selve spenningen i det en entrer inngangsdøren, og leter i hyllene med blikket etter små bortgjemte skatter som er en del av pasjonen.

Et par putetrekk, en vase samt to små skåler fikk være med i en stor brukt pose ut døra, og så var det tid for å se om Tove var dukket opp på Pynt.

Det var hun, og flittig som hun er satt hun og heklet på et fantastisk teppe i blomsterteknikk.

Jeg fant det lilla og lyse plastteppet som nå ligger på et av gulvene i 1.etasje (Tar den i morgen jeg)

Det var koselig  å se Tove igjen og litt prat rundt blogging blir det jo automatisk.

Knipset noen bilder i butikken hennes og det er dette som er dagens inspirasjonsbilder. Det er så mye frodig og så mange farveklatter å hvile øynene på i den butikken. Det er fare for at jeg hadde slitt ned gulvene på Pynt, hadde jeg bodd litt nærmere.

Synes det første bildet gir et godt inntrykk av hva som venter deg om du besøker butikken. De utrolige søte barneklærne på det ene bildet er laget av andre bloggere. Det lille søte sommerskjørtet har Maria- Frk.Fryd sydd, mens de herlige kjolene er merket "Barn igjen".  Disse er det Mama Brown samt Marie in Wonderland som står bak, henholdsvis mor og datter.

Ønsker dere alle en fin første arbeidsdags-kveld!






Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards