Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Dansk skattejakt

Av Kaspara - 11 april 2009 13:45

Når far i huset setter takboksen på bilen, er det ikke tvil. Den kaspariske familie har Danmark i kikkerten. Ingenting er som å tråle danske gjenbruksbutikker synes jeg. Alikevel må jeg begrense meg betraktelig. To gutter på seks og syv år er ikke superinteressert i den slags aktiviteter.
To andre typiske danske butikker kan hele familien enes om å like; Tiger-kjeden og Søstrene Grene. Minstemann glemmer aldri, at han kjøpte et av favorittkosedyrene på en Grene butikk for noen år siden. I de rimelige Tiger-butikkene snuser vi alle fire rundt.Her er det superbillig, og alltid noe som  er fristende.

Viser ti bilder av ulike funn gjort på vår lille tur til Danmark. Det finnes flere funn også, som nok kommer etter hvert.

Her kommer en forklaring til bildene: (må lære meg å få til tekst under bildene!)

Bilde 1:  Brunt 70-tallsfat til en femmer samt fint blomstrete melaminfat

              kjøpt på " t.i.n.g." i Silkeborg. De har samme i nettbutikken

              www.boxdelux.dk Tror det kostet 49 danske kroner.

Bilde 2:  Litt rosa sommer-servise til 20 kr. til sammen. Fint gult retro-

              dynetrekk (20 kr.) herlig putetrekk i oransje og hvitt (5  kr)

              samt en prikkete oransje skjorte jeg skal klippe opp.

Bilde 3:   Fine kort fra Tiger. Her får du tre kort med konvolutt til en tier!

               Jeg tømte butikken for disse kortene. Retrodynetrekk til 15 kr.

               Den kan det bli mye gøy av!

Bilde 4:   Fine heklede grytekluter i rosa/hvitt og oransje/hvitt til 3 kr.

               paret! Synes de var sjarmerende de i patchwork også.

               Tenkte jeg skulle sy noe lignende.

Bilde 5:    Grønn-blåe stoff og knaggen er fra  Tiger- Litt Eames-aktig.

                Knaggen kostet 30 kr.

Bilde 6:    To fine horn kjøpt i bruktbutikk til 30 kr. stykke. Litt usikker

                på om de skal få være som de er, eller om jeg skal løsne hornet

                og male platen bak sort for eksempel. Fint å henge noen kjeder

                på! Sminkepungen er fra Tiger til en tier. Fant også fine syrin-

                farvede brikker til bordet i bruktbutikk.

Bilde 7:    Papirfugl fra Søstrene Grene. Søt?

Bilde 8:    Far i huset fant denne klokka til 30 kr. i en bruktbutikk, og

                fikk applaus fra mor. Synes den var sjarmerende.

Bilde 9:    Røde sommerlige boller. De prikkete er fra Tiger. De ensfarvede

                er fra Søstrene Grene. Posen bak kunne jeg jo ikke stå for: rødt

                og rosa er min favorittkombinasjon!

Bilde 10:   Fikk også tak i dette prikkete fatet i rødt og rosa på butikken

                 "t.i.n.g." i Silkeborg. Selges også på www.putinabox.dk


Ønsker dere alle en glad, solrik påskeaften!  

 
 
Mama Brown

Mama Brown

11 april 2009 14:48

Takk for kommentar på min nye blogg. Du var den første, så hyggelig å bli ønsket velkommen! Så fine ting du viser. Du er flink til å kombinere retro med gamle ting. Det liker jeg svært godt. Fint å blande stilarter.

http://barnigjen.blogspot.com

 
Lotten

Lotten

11 april 2009 19:55

Oj, vad mycket fint du har fyndat! Många härliga tyger, och korten var ju jättefina!

Ha en skön påsk!
Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Ingen bild

hjertepiken

11 april 2009 20:25

ÅÅÅ, så mange fine ting du har kjøpt. Jeg og ei venninne skal til Køben i løpet av våren -elsker den byen!! Så fint hotell. Hvis det blir familietur på oss til Danmark til sommeren ønsker jeg gjerne adressen dit hvis mulig. Det så virkelig fint ut. Klem hjertepiken

 
Ingen bild

hjertepiken

11 april 2009 20:28

...æ glemte å si at de kortan dine va jo bare helt fantastiske!!!!

 
Lycke

Lycke

11 april 2009 21:24

Underbara bilder, älskar sådana där påslakan, och korten från Tiger vill jag ha ögonblickligen...!

Kram, Lycke

http://till-vidas-ara

 
Frk.B

Frk.B

11 april 2009 23:36

Hei og hå så mye fint dere har funnet!!
Søstrene Grene er jo helt fantastisk butikk, spesielt den i København. (den første jeg var i) Danmark er skjønt nå på denne tiden da!
Har sendt deg en mail:)
God påskekveld og dag!
Frk.B

http://carolinehlb.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

11 april 2009 23:42

Danmark på våren høres fantastisk ut. Vi har fortsatt ikke vært i Danmark som familie. Mammaen - dvs. meg - er IKKE glad i ferger. De siste gangene jeg har vært i Danmark har vært gjennom jobben. Vi samarbeidet med en dansk friskole (Bifrost/Herning) en periode - og da MÅTTE jeg på en måte. Vi kan jo alltids ta turen gjennom Sverige eller med fly da, men det har vi altså til gode. Høres ut som om dere har hatt noen fine dager - og så fine kupp du har gjort ;)! Kos dere videre. I morgen er det spådd litt overskyet vær igjen, men det er alltid nok å ta seg til innendørs også. I dag har jeg vært ute hele dagen. Digg.

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
lycke

lycke

12 april 2009 07:14

Hej Kaspara!
SÅ KUL di tittade in hos mig! Har svarat dig på min sida, men skriver här också! Tack för dina fina kommentarer, du får gärna länka mig o jag har just lagt in dig som länk hos mig! Ja, jag och Persilja är nog stöpt i samma form och jag är väldigt förtjust i henne..vi umgås så friskt vi kan och det ÄR lika mysigt hos henne som det ser ut!
Kul att du kände igen dig i mina tokiga skriverier...

Skön påsk till dig, kram Lycke

http://till-vidas-ara

 
Jag blommar

Jag blommar

12 april 2009 07:55

Hej Kaspara!
JAg blir alldeles glad när jag ser allt underbart du shoppat!! Blir också sugen på att åka till Danmark någon gång. Mina barn tyckte att Legolandbilderna här under var kul att se.
Hoppas att ni har en skön påskhelg!

http://jagblommar.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

12 april 2009 10:58

God morgen :)Jeg er førstemann oppe i dag og sikrer meg litt tid foran skjermen før de andre våkner..Så utrolig mye fint du har funnet i Danmark! Men det forventet jeg at du skulle også ;)Med ditt sikre blikk skulle det bare mangle hihi!!! Shopping i Danmark er noe av det beste jeg vet..
Tiger er virkelig populært i vår familie også! De har jo alt fra verktøy til krydder og fargestifter. Og til fine priser! fuglen fra Grenes er så supersøt og jeg fikk lyst til å klippe noe lignende..
Selv om jeg har ryddet vekk en del av krimset mitt er det fortsatt stor begeistring fo småting og jeg tror fugler har overtatt etter bambi for mitt vedkommende :)Jeg er så glad for at Grenes har kommet til Norge..Kortene var fantastisk fine og det samme var melaminfatet som jeg har forsøkt å finne på nettet. Box de Luxe er helt utsolgt men vi skal til København og Marielyst i midten av juli så jeg håper jeg finner det da..
Fargene er helt uimoståelige! Ønsker dere alle en fin dag :)) Klemmer herfra :)

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Nøtteskrika

12 april 2009 16:17

God ettermiddag Kaspara!

Så mange fine ting du har shoppet. Å, som jeg lengter etter shoppingsdager i Danmark. Jeg har gjort mange gode innkjøp i Køben og andre steder. Vel, tar det igjen når jeg kan putte kråkeungen i bæremeis! Da skal det bli shopping, loppis, skogsturer og museumsbesøk. Har god erfaring med bæremeis på mus.tur og håper han lille vil være like tålmodig som sin storesøter - men det gjenstår å se!

Kolikken har blitt bedre. Men fremdeles er han god på skrik&skrål på kvelden. Nå har vi faktisk begynt med aften-trille-turer ut i marka. På denne årstiden er det bare fantastisk på grunn av de lange, lyse kveldene. Vi blir også spreke og det kan vi trenge - begge to - etter ni måneder med vektøkning!

Ellers alt vel. Har hatt en påske preget av min mors store flytteprosjekt. Å flytte ting&tang fra en stor enebolig til 57 kvadrat er litt av et prosjekt! Vi er jo også tre damer ( min mor, søster og meg selv) som har store problemer med å kvitte oss med ting.

Min mor skal faktisk selge en flott spisestue fra 30-tallet. Kjenner du noen som er interessert så kan de kontakte meg - bare gi dem mobilnr. mitt. Er litt usikker på hvor mye hun skal ha for den, men forhandlinger på pris er mulig. Den er veldig fin, og det er to flotte, romslige skap/skjenker til. Skulle gjerne ha hatt den selv, men vi har et temmelig "møblert hjem".

Klem fra Nøtteskrika som snart skal flakse til skogs med mann og barn.

 
Alvorada

Alvorada

12 april 2009 20:54

Fantastisk, fantastisk, fantastisk! Danmark står nå øverst på ønskelista over steder jeg vil besøke :) Tenk at jeg aldri har vært i Danmark da, bortsett fra inne på flyplassen, det er jo helt for ille! Du har vært ute med radarblikket for herlige retrostoffer ser jeg. ;) Likte spesielt godt det hvite med gule/oransje blomster på det nest øverste bildet. Du KAN det å gå på skattejakt!

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Mama Brown

Mama Brown

12 april 2009 22:26

Hei
Jeg har fått en forespørsel fra en dansk journalist som arbeider for Kreative Kvinner, om jeg vet om noen gode norske blogger. Kan jeg få lov å opplyse om deg?

http://barnigjen.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

12 april 2009 23:59

Hei flaksende Nøttreskrike
Ja, nå har du nok flakset tilbake til heimen med mann og "skrikerunge". Det hørtes flott ut med kveldsturer. Kanskje dere går der vi gikk på så fin tur, da jeg var i gamle leiligheten din.
Det er krevende å tømme et helt hjem, og vedmodig å kvitte seg med minner og gamle ting. Husker godt denne seansen selv.
I dag har vi hatt mamma på middag og svigerfar, hans bror og bror til mannen min med kone til kaffe utover kvelden.
Guttene sover godt stappfulle av søte saker. Det er liksom ikke bare av oss de har fått påskeegg, og i morgen må vi nok ta en godtefri dag. Grøsser av alt det søte de putter begjærlig i munnene sine nå i disse dager.
Det var skjønt i Danmark, men nå koser vi oss veldig hjemme i hagen. Gutta og nabogutten hopper på trampolina og sykler rundt på sparkesykler og mor i huset hekler i solveggen.
Det hadde vært så koselig og sett hverandre snart.Ikke førstkommende uke men neste skal jeg jobbe en del i skolen. Skal være på 7.trinn
Kanskje du har lyst til å ta med veslemann og komme på besøk en formiddag, så kan jeg lære deg å hekle bestemorruter om du har lyst.
Ha en god natt og en herlig morgendag!
HIls gutta dine! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

13 april 2009 09:05

Hej Kaspara, vilka underbara ting du funnit!
jag måste säga att de prickiga tingen fick mitt hjärta att klappa snabbare :)
ha en fin dag!

http://supermamman

 
Drops

Drops

13 april 2009 11:52

åi..
såååå mye fint...og du de kortene...wow..
Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Tove

Tove

13 april 2009 16:08

Hei!
Blir helt matt av å se på alt det fine du har kjøpt. ALT er ting jeg sikkert hadde kjøpt selv, men jeg må si knaggen, stoffene og de to gevirene bare var helt utrolig, utrolig kule:) Også til slike fine priser, hihi

Håper dere nyter siste påskedag til tross for kjedelig vær..

klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

14 april 2009 00:22

Gillade den där avlånga brickan med Kasparafärger! Och korten! Knoppkroken i glada färger har jag också. Länken till putinabox funkar inte. skulle vara kul att få kika in där. Vet du vad som blivit fel?
Vi funderar på uterum och jag har ert underbara på näthinnan. Du får jättegräna visa hur det ser ut på utsidan. (om mannen inte tycker det avslöjar för mycket! :D)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards