Alla inlägg under mars 2009

Av Kaspara - 14 mars 2009 09:50

Her kommer noen bilder av min store pasjon; skilt og tall/bokstaver.
Lager-skiltet har vi egentlig tenkt å sette på døra opp til loftet. Jeg handlet det for mange, mange år siden, lenge før den store skilt-epidemien virkelig bredte om seg. Da var det kanskje en litt sær og eiendommelig hobby; samle på skilt. I dag kan man nesten ikke åpne et interiørblad uten å se et skilt, et tall eller en bokstav. Det er jo så grafisk fint!

Knipset også et par bilder av et par oppbevaringsposer. Har lyst til å sy flere poser i glade, vårlige farver. Skal også prøve å brodere flere blomstermotiver, slik jeg har gjort på den ene posen. Tenker at det kunne være fint  å ha som dekor på en sommertopp eller noe slikt.

Etter frokost skal jeg svinge meg rundt med mel, melis, egg og andre ingredienser som skal i Verdens beste-kake. Vi skal til våre søte naboer i kveld sammen med en del andre, og jeg har lovet å ta med meg denne festkaka.

Ha en flott lørdag!

Av Kaspara - 13 mars 2009 09:27

I blant kan jeg falle i staver over farver og mønstre som kler hverandre,

farver som oser av energi og humør. Slik er det for meg med disse tingene på dagens bilde. Sammen er de vitamininnsprøytninger, og all verdens helsekostpreparater som skal gi en økt vitalitet og kraft i hverdagen kan i grunnen få stå igjen i hyllene på landets mange helsekostbutikker.

At farver gjør noe med en, tror jeg hundre prosent på. Noen er kanskje mer farvefølsomme enn andre, men det er vel en grunn til at man har forsket på fargepsykologi i mange år.

Så gjelder det å finne det som gjør en godt, og det er sikkert forskjellig fra menneske til menneske. Dagens farver og mønstre gjør meg godt.

Så er det atter fredag, og helgen er et steinkast unna. Jeg har fri og skal spise lunsj med ei god venninne jeg møtte på lærerskolen. Vi ender sikkert opp med en god salat og en stor kopp te på et sjarmerende lite spisested i byen her.

Ha en boblende fredag med tanken på to avkoblende dager framfor deg i magen! (vel.......vet noen av dere helgejobber.....)


Av Kaspara - 12 mars 2009 16:03

To innlegg på en dag er ikke hverdagskost; men i dag trår jeg til.

Hadde jo besøk i går av en god venninne  som forøvrig kaller seg "Nøtteskrika" når hun kommenterer hos meg. Det er en farverik og kreativ dame som elsker loppefunn og snurrepiperier. Tror hun har en blogger i magen..... Denne venninnen min har nylig fått en liten sønn, og det var første gang jeg så vidunderet i går. Måtte jo ha en liten pakke til lillemann, og fant ut at jeg skulle sy et lommeveggteppe. Guttene mine har slike selv på rommene sine, men med litt mer avdempede farver. Nå ville jeg slå til, for jeg vet at denne lille karen skal sove i oransje retroseng.

Det ble derfor mer farver og sprell på dette lommeveggteppet enn de jeg hadde laget for noen år siden. Man blir jo bare mer farveglad og spinnvill som årene går! Hvordan skal dette ende!

Ha en farverik ettermiddag og kveld!

Av Kaspara - 12 mars 2009 14:41

Fikk en utfordring fra Glede her om dagen. Det var å legge ut et bilde av favorittmøbelet. Hjelp, jeg som er så ubestemmelig av meg og har så mange møbler jeg er glad i!!!

Jeg har tatt meg den frihet å velge et gammelt og et nytt møbel.

Det gamle møbelet har de som har fulgt bloggen en stund sett før. Valget falt på den gamle speilkommoden på soverommet. Den ble kjøpt på et loppis for femti kroner. Da var den vaklevoren på tre bein, men det fjerde beinet lå i en av skuffene, og mannen min fikset det slik at kommoden fikk et nytt liv på fire bein. Speilkommoden ble også malt og står nå på soverommet og gjør meg glad.

Det andre favorittmøbelet er Eames gyngestolen, som jeg har fått i gave av mannen min. Jeg hadde ønsket meg den i åresvis, og gleden var stor da den plutselig sto hjemme hos oss. Ekteparet Eames er mine store design-favoritter.

Nå sender jeg utfordringen videre til de på blogglista mi som fikk lyst til å ta denne utfordringen.
Her laver snøen ned. Jeg skal på kveldsmat til en kollega i dag sammen med mange av de andre lærerene ved skolen. Dette er en supersosial uke, og det kan jeg godt like.

Ha en flott dag der ute!

Av Kaspara - 11 mars 2009 23:45

Så kom det et innlegg på tampen av dagen, nesten på vei inn i senga.

I kveld har bloggeren Portofritt og en annen venninne uten blogg (Nøtteskrika) vært på kveldsmat hos meg. Portofritt er et nytt bekjentskap, og et resultat av alt det sosiale blogging kan medføre. Vi oppdaget at vi bodde i samme by, og hun besøkte meg på julemarkedet jeg deltok på, og har også vært hos meg en gang etter dette.  Nå var det altså duket for nytt treff sammen med en god venninne av meg som er i morspermisjon, og hvem vikarierer for den nybakte mor; jo Portofritt.

Vi har koset oss med en ung liten kar på noen uker som gikk fra fang til fang, spist ostebrød og fylte rundstykker pluss en litt merkelig ostekake. (oppskriften var ny)

Da min private fotograf (Les:mannen min) inntok fotografrollen sin, var dessverre den kjekke lille karen med sin mamma alt reist.
På bildet er derfor Portofritt til venstre og jeg til høyre. Kan bekrefte at vi smiler selv om dere bare ser ryggene våres. Mannen min måtte bearbeide den sprellende Kaspara litt som hadde problemer med å sitte stille, mens han fornøyd bemerket at Portofritt satt som en flott statue.

 Søte Portofritt er nok et veldig hyggelig nytt bekjentskap skapt gjennom

bloggverdens utalllige muligheter.

Ha en god natt alle sammen!


Av Kaspara - 10 mars 2009 18:07

Nesten ingen ting motiverer meg mer enn et besøk i nettbutikken Lutterlagkage.dk. Jeg får lyst til å finne et loppemarked UMIDDELBART og gjøre et svalestup opp i stoffhaugene. Visst har jeg reklamert for Lutterlagkage før, men nå var det en stund siden jeg hadde kikket innom denne adressen. På nytt ble jeg stum av begeistring og full av lyst til å hive meg over loppisstoffer og  spinne av gårde på min gamle Singer symaskin.

Barnelappeteppet koster ca. 900 kroner uten fraktutgifter. Jeg synes det er så fantastisk flott. Måtte ta med et bilde av en fint komponert pute også. Dette bildet fant jeg faktisk på Flickr, men det stammer fra Lutterlagkage. Vi er mange som sitter med broderier fra loppis som skal bli til fine ting.

Nederst er det et skjørt i damestørrelse. Det finnes også både jente og gutteklær i nettbutikken.

I kveld er det mors tur til å få luft under vingene. Jeg skal på "Varulvene" som ikke er noe mer mystisk enn at fem gode venninner skravler og spiser god mat sammen. Til å begynne med hadde vi våre treff på fullmånekvelder. Vi spøkte med at det kriblet litt i hjørnetennene. Nå er det mer tilfeldig når vi får plassert våre treff. Gleder meg til å slappe av, lytte og prate og kose meg i et gammelt sjarmerende hus med glassverandaer.

Ha en fin kveld der ute!

Av Kaspara - 9 mars 2009 20:15

Tok noen bilder på kjøkkenet i formiddag. Vi har et gammelt kjøkken, og mannen min er så dårlig på å rive det ned og starte fra bunn av med nye løsninger. Selv har jeg mer lyst til å pusse opp kjellerstua og gjøre den klar til bruk. Ser for meg mange gutter i 7-8 årsalderen sittende der og spise pizza, spille spill, se film osv. Kjøkkenet er jo en langt dyrere affære enn klargjøring av kjellerstua også.
På det hviteste bildet  i dag, ser dere en bolle med hank som jeg nylig fant på Åhlens. Synes den er så nydelig. Liker den gode formen, glasuren, rillene inne i skålen. Vi har brukt den til lørdagsgodteri i det siste. Tror den kostet 59 kroner. I  blant faller jeg pladask for helt hvite ting også.

I skapet står det rødlige serviset vi bruker aller mest som frokost og kaffe-servise. Vi har det i middagsservise også, men bruker oftest Ikeas fløtefarvede Alv-middagsasjetter i hverdagen.

I dag er far i huset på kortkveld med gamle kamerater. De spiller noe som heter; tier. Jeg har tenkt å blogge litt først. Har med meg en full Stelton-kanne med kaffe opp hit på arbeidsrommet.  Har tenkt å ta en tidlig kveld, og ja....jeg drikker kaffe helt til jeg stuper i seng. Kanskje er det nettopp derfor jeg påberoper meg et  dårlig sovehjerte.

Ha en behagelig, døsig kveld!


Av Kaspara - 8 mars 2009 20:55

I dag sydde jeg ferdig et sommernett. Liker så godt slike nett sydd av loppis-stoffer. Som dekor og lommer på dette brukte jeg to grytekluter fra min kjære gryteklutsamling. På den måten fikk man jo lommer på en utrolig enkel måte. Tre sømmer og vips; en lomme. Kunne kanskje moderert meg  og bare brukt en gryteklut på veska, men slo til med to denne gang.

Kommer sikkert til å gjøre dette igjen!

Nå brenner jeg etter å sy flere slike vårlige/sommerlige nett i glade loppisstoffer. Det er kjempemorsomt!

Må jo le litt; det finnes vel de som sprader på gata med små diamantbesetninger på veska, og jeg er toppers og såre fornøyd med en gammel gryteklut fra et loppis som dekor!

Ønsker dere alle en behagelig, god avslutning på helgen!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards