Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Stuebilder

Av Kaspara - 29 mars 2009 21:10

Som den fotoglade dama jeg har blitt, hopper jeg rundt og knipser bilder i tide og utide. Jeg er blitt mer venn med fotoapparatet, og vært motivert for å lære mer om innstillinger,blitz/ikke blitz,  bytting av batteripakker osv. Det er en positiv ting bloggingen har ført med seg.

Har tatt noen bilder i løpet av helgen i dagslys og kveldslys. Ungene elsker jo å kroe seg i hjørnesofaen i lillestua, og vi voksne har heller ikke noe imot det. Her er det god plass til alle.

I bokhylla har vi tv med stang. Når vi ikke bruker den, skyver vi den godt inn i hylla. Det er et lite rom, så vi har valgt å ikke bruke plass til å sette et tv på gulvet der.
I den andre stua med det store brune speilen, har jeg mange funderinger. Jeg blir ikke helt fortrolig med den gedigne brune speilen, og har stadig tanker om å male den lys. Så har jeg så lyst til å tapetsere veggen bak speilen, og tenker at det er dumt å gjøre noe med speilen  før man finner en tapet. Hmmmm. .... Helst har jeg lyst til å finne en gammel tapet, gjerne fra 70-tallet.

Merker at  når jeg tar bilder prøver jeg  å unngå den brune massive speilen, føler den gir et så tungt preg. Jeg er nok ikke så brun av meg, liker nok bedre sort i så fall for å bringe litt tyngde inn i et rom.

Det har vært en herlig solskinnsdag i dag. Mannen min gravde ut en flott solplass i hagen, og vi har drukket kaffe og spist vafler mens solen varmet så godt. Ungene har spilt fotball på den bare asfalten som var noen få steder med barn i nabolaget.

Håper du også har hatt en rekreasjonsdag!





 
 
Gitte

Gitte

30 mars 2009 09:09

Hej! Kikar in och lägger genast dig till mina länkar. Wow, vilka fina bilder!
Gitte

http://bortbytingen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hjertepiken

30 mars 2009 09:17

Så fint du har det!! Jeg elsker fargene dine.. Vi hadde også en fin dag i går...gikk fin tur i den nydelige sola. Nå håper jeg det smelter i rekordfart :) På onsdag skal jeg på heklekurs med tama bestemorlapper. Jeg håper jeg lærer å hekle runde lapper. Er kjempemotivert for ny kunnskap. Klem hjertepiken

 
susanne

susanne

30 mars 2009 12:22

hej i stugan ;)
jag vill genast krypa upp i din soffa och mysa av skenet från spisen.. vi har en "kakel ugn" och eld ger en sådan harmoni!
Smarta lösningar är ett måste när man har små utrymmen... och platt tv är en välsingnelse då!
hoppas du får en fin dag---

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Marthe

Marthe

30 mars 2009 14:04

Hei Kaspara!

Ja, er det ikke gøy med fotografering? har alltid likt å ta bilder, men interessen må sies å ha nådd nye høyder etter at jeg startet med bloggingen. Tenker motiver overalt. Kanskje slitsomt for de rundt meg ("ikke sett dere rundt bordet enda, jeg må ta noen bilder"...tihi)

Jeg kunne godt tenkt meg å slenge meg i alle sofaene dine - de var herlig innbydende alle sammen! Vi har jo den samme Ektorp sofaen, og vi vet nok begge hvor god den er å slappe av i;) Og det lilla teppe i sofaen under speilet (som jeg forresten syntes ga en stilig kontrast til alt det hvite) er helt nydelig... Også morsomt å se hvor ulikt uttrykket blir om dagen og kvelden.

Her står maling på tapetet i dag. Har også planer om en tur, men sofaen og hekling frister mer. Vi får se hva som vinner.

Håper du har en flott dag!

Klem fra Marthe

http://thinktank.blogg.no

 
Haust

Haust

31 mars 2009 10:09

For ein koseleg sofakrok! Utruleg flott med fargeklattar i det lyse interiøret ditt! Takkar for inspirasjonen igjen...og igjen...og igjen...

:)

http://www.posidriv.blogspot.com

 
Katrine

Katrine

1 april 2009 09:46

Så fint dere har det! så ut som det var mange gode kroker å kose seg i. Masse fine farger som gjør en glad :) Inspirasjon som få!!

http://kk2266.blogg.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards