Direktlänk till inlägg 14 mars 2009

Et lite innlegg lørdagsmorgen

Av Kaspara - 14 mars 2009 09:50

Her kommer noen bilder av min store pasjon; skilt og tall/bokstaver.
Lager-skiltet har vi egentlig tenkt å sette på døra opp til loftet. Jeg handlet det for mange, mange år siden, lenge før den store skilt-epidemien virkelig bredte om seg. Da var det kanskje en litt sær og eiendommelig hobby; samle på skilt. I dag kan man nesten ikke åpne et interiørblad uten å se et skilt, et tall eller en bokstav. Det er jo så grafisk fint!

Knipset også et par bilder av et par oppbevaringsposer. Har lyst til å sy flere poser i glade, vårlige farver. Skal også prøve å brodere flere blomstermotiver, slik jeg har gjort på den ene posen. Tenker at det kunne være fint  å ha som dekor på en sommertopp eller noe slikt.

Etter frokost skal jeg svinge meg rundt med mel, melis, egg og andre ingredienser som skal i Verdens beste-kake. Vi skal til våre søte naboer i kveld sammen med en del andre, og jeg har lovet å ta med meg denne festkaka.

Ha en flott lørdag!

 
 
Ingen bild

Nøtteskrika

14 mars 2009 15:10

God ettermiddag Kaspara! Må jo bare gi deg respons i dag også. Jeg får jo så mange assosiasjoner når jeg er inne på bloggen din. I dag er det selvfølgelig lagerskiltet som du viser her. Jeg skulle absolutt hatt et lignende! Og det ville jeg ha hengt ved ytterdøren og hatt det istedet for etternavnskilt! Ingen ville ha undret seg over det, men tenkt; det stemmer jammen godt. Folka her har selvinnsikt he he! Ja, her i huset er det jeg - som i likhet med Marve Fleksnes - er lagersjef. Jeg bare mangler frakken!Vel, jeg ligner ikke så mye på Fleksnes, har vel mer likhet med moder'n når jeg tenker etter - med tanke på kroppsfasongen altså - ja, ja, skravla også da, innrømmer det. Og hvis jeg hadde tatt på meg en av retro-kjolene mine fra 60-tallet og rullet opp håret, ja da hadde likheten blitt slående! Mannen her i huset kan jo faktisk ligne litt på Fleksnes når jeg tenker enda mer etter.......HJELP! Nå fikk jeg for mye selvinnsikt! Nei, tror jeg dropper skiltet allikevel! Avslutter her, har hatt lite søvn i natt. Som du forstår får det litt konsekvenser for teksten her. Ha en fin kveld. Oppbevaringsposene er kjempefine - og helt klart fine å ha alt smårotet i! Klem fra Nøtteskrika

 
Åse Marit

Åse Marit

14 mars 2009 16:40

Så artig skiltet ditt var!! Og festlig med så stort to- tall:-)
Kjente eg fekk skikelig lyst på verdens beste no...:-) Skal på middag og kino i byen så får klare meg med det i kveld!

Fortsatt god helg!

http://artigeting.blogspot.com

 
Brigg

Brigg

14 mars 2009 17:44

ÅÅ herlig skilt! Deler din entusiasme der. Og den lampen digget keg også! Kjempefin!

Ha en fortryllende lørdagskveld med verdens-beste-kake som er verdens beste kake!:-)

http://briggslekehus.blogspot.com

 
pillepalle

pillepalle

14 mars 2009 21:32

Kjære Kaspara!

Det er vel vittig med å samle gamle skilt og sånn. Det kan da være veldig spennende i et rom hvor man egentlig ikke formoder det. Ser du hadde en koselig fredag! Vi har vært hos noen venner i går kveld. De bor bare litt utenfor byen og har også et barn som er noen år yngre enn guttene våre. Smågutten er veldig stolt at to store skolegutter leker med han :) Ungene våre har grepet dyyyyyp i Playmobil-kisten deres og fant noen fine ridder med hest, hjelm, skjold og sverd. Åååh! Det var selvfølgelig akkurat dette hva den lille mannen allerede alltdid har ønsket seg! Fulltreffer! Så lekte de fredelig hele kvelden rundt og vi voksne kunne lage og spise sushi og drikke litt risvin. Det var deilig, men i morges var det også litt vanskelig å bli sterk nok for en fotballkamp ...Ikke for meg selvsagt, men for yngstemannen. Heldigvis kunne han skåre en gang og til slutt har de vunnet 9:5. Ja, da kunne fru Pillepalle juble ved fotballbanen :) Dessverre er jeg en av disse pinelige mødre, hihi. Sånn!

Ha en kjempefin søndag! Klem fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

15 mars 2009 07:56

Kjære farverike Nøtteskrika
Vel, kan vel ikke akkurat si at likheten mellom deg og Aud Schøneman er slående......
Har liksom aldri slått meg å sammenligne dere.
Her er jeg tidlig oppe, selv om det ble sent i natt. Bestemor overnatter, og jeg tror fremdeles at hun er inne i skjønnhetssøvnen sin. Far i huset sover, men ungene har gått ned i første etasje. Etterpå venter ekstra god frokost til barnevakten.
Ha en sprudlende søndag!
KLem fra kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

 
kardemomme

kardemomme

15 mars 2009 15:08

Hei Kaspara :)Sort og hvitt og grafiske tegn og bokstaver er lekkert og så absolutt i tiden..For deg og andre som har hatt denne lidenskapen lenge kan det sikkert være med blandede følelser man ser at det florerer av det i alle blader..Det kan fort gå litt inflasjon i ting og faren for at man blir lei er stor. Lagerskiltet var kjempefint og passer nok perfekt på loftsdøra deres :))Hadde du funnet et slilt med "skattekammer" på hadde det også sikkert vært treffende ;)

http://husetvedbekken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards