Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Farve-magi

Av Kaspara - 13 mars 2009 09:27

I blant kan jeg falle i staver over farver og mønstre som kler hverandre,

farver som oser av energi og humør. Slik er det for meg med disse tingene på dagens bilde. Sammen er de vitamininnsprøytninger, og all verdens helsekostpreparater som skal gi en økt vitalitet og kraft i hverdagen kan i grunnen få stå igjen i hyllene på landets mange helsekostbutikker.

At farver gjør noe med en, tror jeg hundre prosent på. Noen er kanskje mer farvefølsomme enn andre, men det er vel en grunn til at man har forsket på fargepsykologi i mange år.

Så gjelder det å finne det som gjør en godt, og det er sikkert forskjellig fra menneske til menneske. Dagens farver og mønstre gjør meg godt.

Så er det atter fredag, og helgen er et steinkast unna. Jeg har fri og skal spise lunsj med ei god venninne jeg møtte på lærerskolen. Vi ender sikkert opp med en god salat og en stor kopp te på et sjarmerende lite spisested i byen her.

Ha en boblende fredag med tanken på to avkoblende dager framfor deg i magen! (vel.......vet noen av dere helgejobber.....)


 
 
alvorada

alvorada

13 mars 2009 09:53

Takk for vitamininnsprøytningen! Vi har nok ganske lik fargesmak tror jeg ;) Liker spesielt godt bollen og brettet.
Ha en koselig lunch og ei herlig helg!

http://www.alvoradarosada.blogspot.com

 
Marthe

Marthe

13 mars 2009 10:43

Deilige, deilige farver! Og jeg er så enig med deg. Farger, og sånn vi har det rundt oss har SÅ masse å si. Jeg bodde i kollektiv med fire gutter på et loft i Bergen i tre år, og det gjorde noe med meg psykisk.. hehe, ja, det er helt sant. Jeg ble dårlig av stilmiksen, rotet og mangelen på...ja, noe som helst. Men med et dårlig studentbudsjett, en allerede møblert leilighet og fire gutter som egentlig ikke brydde seg, orket jeg ikke å gjøre de store tingene i leilightene. Derfor var lykken stor når vi fikk vårt eget sted. Jeg var veldig hvit i sommer, men du og andre farveglade mennesker her i bloggland har nok inspirert meg veldig i det siste. Og jeg blir så glad av de fargene som har fått komme i hus. Det er så deilig og livgivende:)

Så koselig med en fridag som skal brukes til lunsjing og venninneprat. Høres ikke så rent lite sosial ut du heller?;) Vi fikk besøk fra Bergen i dag tidlig, og nå venter byen på oss jentene, mens gutta skal jobbe. Tror nok vi ender kjapt på en kafè med hver vår te vi også;) Deilig å ha besøk av folk som er like opptatt av å nyte og kose seg som seg selv.

Ønsker deg en kjempefin helg, håper sola titter frem igjen snart!

Smil fra Marthe

http://thinktank.blogg.no

 
kardemomme

kardemomme

13 mars 2009 11:38

Håper dere får en koselig lunsj på byen!
Cafebesøk er så koselig..Fargene på tingene du har lagt fram er helt nydelige!!
Rosa, rødt, oransje og også turkise og grønne farger sammen er så nyydelig!!
Farger har sannelig mye å si..
Nå har vi spist pitabrød til brunch her. Karamella hører på lydbok og jeg har enda litt tid på bloggen før vi skal kle på oss og reise ut igjen..Ønsker dere en fin fredag alle sammen! Klem fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
Tove

Tove

13 mars 2009 13:06

Skjønner godt hva du mener, dette bilde med farger og mønstre er noe man rett og slett blir glad av å se på:) Men jeg tror jeg hadde vært enda gladere om disse tingene hadde vært på min kjøkkenbenk, hihi Du er så flink med farger, måten du kombinerer rosa, orasnj og lilla... superfint!

I dag kommer mannen min hjem etter to uker i usa, glederm eg veldig til å se ham selfølgelig, men jeg må si jeg er mest spent på hva han har i kofferten, hihi

Ha en kjempefin helg!

klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

13 mars 2009 15:41

Hei nøtteskrika
Takk for sist! Det var så koselig og se deg og den lille kjekke, gyldne karen! Tusen takk også for den sjarmerende boka jeg alt har tatt noen bilder av.
Så flott bildet kom tilbake! Tenkte på deg med en gang jeg hørte nyheten. Måtte jo le av tekstmeldingen din som tok helt av!!!
Nå har vi vært hos mamma og spist nystekte vafler og lunken krydderkake. Ungene elsker å reise dit rett fra skolen på fredagene.
Jeg gleder meg til alle dine stilleben!!!
I dag blir det taco, Norske talenter og avslapning i vinkelsofaen. Håper dere får en gnistrende helg! Klem fra Kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

 
Minmill

Minmill

13 mars 2009 15:46

Hei på deg Kaspara. Nå fikk jeg endelig summent meg til å legge igjen en kommentar hos deg. Jeg har bare vært innom for å kikke tidligere for så og suse videre i min hverdag. Du har jo hatt en spennende uke med bloggvenninnebesøk. Synes den lommetavlen du har sydd, var et syn.

Jeg er helt enig med deg at farger og mønstre er en vitamininnsprøyting. Har aldri vært så fargegal som jeg er nå. For ca. ett år siden var det bare hvitt, sink og grått hos meg. Når jeg ser tilbake nå, er det jo så trist. Tror fargene kom inn hos meg etter at jeg kjøpte en fargerik knagg, og definitivt etter at jeg oppdaget de fargerike bloggene. Du er jo en av de som har en høy kurs hos meg. Det er ikke smisk, men jeg liker bloggen din veldig godt.
De kaspariske fargene er herlige. Herlige bilder du viser i dag.

Ønsker deg en fortreffelig helg....

http://minmill.blogspot.com

 
Drops

Drops

13 mars 2009 17:40

hello...
Nydelig...ikke noe mer å si...Har den kakeboksen selv og den bare falt jeg pladask for...Herlig fargemiks...

Jeg sliter litt med mønstermiks jeg..Jeg digger farger, men er dårlig på mønster synes jeg..Du er jo så kreativ på dette området..Jeg lærer litt her hver gang jeg er innom...Det er jo bare å hive seg utpå...

Håper du har det koselig med din venninne=)
Drops=)

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Linetoppen

Linetoppen

13 mars 2009 19:26

Enig at farger har noe å si! Man blir rett og slett glad! For ikke å snakke om herlige stoffer med nydelige mønstre! Da kiler det litt i magen!
Jo mer farger jo bedre sier jeg!
Den røde og rosa boken står på min ønskeliste, den er bare skjønn!
Ha en fargerik helg!

http://linetoppen.blogspot.com

 
formigrafisk

formigrafisk

14 mars 2009 00:13

Følte jeg trengte et lite fargekick, og ganske riktig, det er bare å besøke bloggen din!
Det er nok første gang jeg kommenterer, men besøkene er ofte.

http://formigrafisk.blogspot.com

 
Ingen bild

Camilla

14 mars 2009 06:35

Hej!
Vilken finfin blogg jag hittade här, verkligen färgglatt och härligt. Superfin! :)
Älskar brickan längst bak, den var verkligen söt.
Ha det fint!

 
Maria

Maria

14 mars 2009 07:28

Godmorgon!
Alltid lika kul att titta in till dig och se alla glada färger och fina mönster och hur allt passar så bra tillsammans!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

14 mars 2009 09:37

Hei Camilla uten blogg
Tusen takk for søte ord! Så gøy at du likte deg her inne. Brikken lengst bak er kjøpt brukt på butikken "Pynt" til bloggeren "Lykke og lykkeliten". Jeg falt for den med en gang jeg så den, og visste at jeg ikke kunne gå videre uten den.
Ønsker deg en flott lørdag! Hilsen Kaspara

http://kasparasregbue.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards