Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Kaspara - 25 februari 2009 18:26

I dag har jeg malt siste strøk rosa på en enkel taburett som jeg kjøpte på en gammel låve i Danmark. Tror jeg betalte den svimlende sum av 20 kroner

Den var det første offeret for malekosten av alle mine loppisfunn som bor i kjelleren. Den er malt med vannbasert maling. Tørker på null og niks.

Den ene lille tingen malt i sterk farve gjorde noe med lillestua for meg. Den ble mye morsommere og spenstigere  med en gang, og jeg må stadig kikke inn på det lille møbelet som står der rosa og glad.

Da jeg hadde bært opp møbelet i lillestua, måtte jeg jo prøve med ulike ting til det; hekla pledd fra House Doctor og det lilla favoritt-vatteppet mitt. Måtte sette en lampe på det, for her hadde jeg malt lampefoten lyse- lilla i dag. Fant en sjarmerende lampeskjerm fra et loppis, og vips en helt ny lampe! Stoffet på denne lampeskjermen gir meg farmor-assosiasjoner. Hun brukte mye den slags stoffer på sommerhytta.

Så malte jeg en knagg jeg fant i bruktbutikken min for en femmer lilla.
Den lillafarven og rosafarven jeg har malt med i dag er så nydelige sammen. Sukk....

SÅ......stormende jubel! Jeg mente at de tidligere eierne av huset hadde lagt igjen flere knagger.  I snekkerboden fant jeg flere, og de var ordentlige fine, men i messing. Nå skal de males i ulike farver og kanskje  gi en touch av Eames-følelse. De skal henges opp på en vegg hulter i bulter, IKKE på rekke og rad. Gleder meg alt!

Det er så  fantastisk morsomt å gi det som for mange blir sett på som skrot en total makeover! Tenk på alle de personlige, gøyale tingene vi kan lage for en slikk og ingenting! Det er bare fantasien som setter begrensninger.

Gleder meg som et barn til loppesessongen. Gleder meg til hjertebank, sitring i hele kroppen, tankespinn og fabuleringer.

Ha en fornøyelig kveld!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards