Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Kaspara - 22 februari 2009 14:52

I dag var det å kaste seg over bollebaking etter frokost, for klokka tolv var slekta ventet inn døra. Da skulle det dufte nystekte boller, og bordet skulle være koselig dekket. Portofritt ser du den fine duken på bordet ? Fikk den av henne, da hun besøkte meg første gang.

På fastelavn pleier jeg gjerne lage tre varianter av boller, noe til en hver smak. Jeg lager rosinboller som kan spises hele eller man kan ha syltetøy eller ost på. Så pleier jeg alltid lage boller med vaniljekrem i midten og smeltet sjokolade med melisstrø på toppen.Ungenes favoritt er boller uten rosiner men med melisglasur. (Blir jo nesten sammensatt det..)

Da klokka var fem på tolv, var den siste bollen pyntet, og det var klart for å innta fastelavnbollene. Det ringte på døra, og mamma, svigerfar med kjæreste og søsteren min dukket opp.

Tror vi var ganske stinne av boller hele gjengen etterpå!

Jeg skal i hvertfall ikke spise mer søtt i dag....

Ønsker dere alle en glad fastelavn!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards