Direktlänk till inlägg 21 februari 2009

Fastelavn og søt hilsen fra Tyskland

Av Kaspara - 21 februari 2009 21:20

I dag har far i huset tatt med gutta på skitur, mens jeg har ryddet og puslet i huset som så temmelig takras ut etter at både mannen min og jeg har jobbet mye i det siste. Da fikk jeg også hengt opp kattene vi lagde i går.

Minstemann oppdaget det fra bilvinduet da de kom hjem, og strålte over at kattene hang i vinduet.

De flittige sanitetskvinnene som selger fastelavnsris tjener dessverre lite på oss. Jeg finner gjerne kvister ute og klipper noen remser med fint papir.

Det har jeg visst alltid gjort. Tror det kom av at jeg nærmest avskydde gult før, og de knallgule fjærene på de kjøpte risene gjorde meg nesten uvel...

Vel, mitt forhold til gult har endret seg noe.......

Viste dere forresten at fastelavnsris ble tidligere brukt som fruktbarhetsvekker? De som fikk seg en runde med riset var ;jorden, trær, dyr og familiens kvinner! En annen skikk var å spenne nakne jomfruer foran plogen. Godt tidene endrer seg, for  slett ikke alt var så mye bedre før...

Ellers har jeg fått en utrolig søt hilsen fra Pillepalle fra Tyskland  som varmet mitt hjerte. Pillepalle har bloggen med samme navn, og på tysk betyr det "ting og tang". Det er helt utrolig hvor godt Pillepalle skriver og skjønner norsk. Jeg er bare sååå imponert! Pillepalle har hele tiden skrevet de søteste kommentarer på bloggen min, og det er sikkert mange av dere andre som også kjenner henne. I det siste har vi mailet litt sammen også.

Så dukket det altså opp søte såper med små fine flagg på fra henne her en dag og et rørende kort. Tusen takk, Pillepalle! Pillepalle med familie ferierer ofte i Norge, så kanskje en dag kan vi få til et bloggtreff her hos meg. Det hadde vært veldig koselig!

Nå har vi en pause i Grand Prix-showet, og guttene er lagt. De skal få se resten i morgen kveld. Jeg har tre/fire favoritter har jeg funnet ut. Liker best "Find my girl", "Butterflies" og "Fairytales" . På fjerde har jeg "Tricky".

Vel, vi får se hvordan det ender.
Ha en avslappende lørdag!



 
 
Storeflittig

Storeflittig

21 februari 2009 23:04

herlige herlige katter, og fastelavensrisene ser så koselige ut. håper alle hadde en fin dag, og at du ikke var så alt for lei deg for å rydde hjemme mens de andre var ute og koste seg:)

http://flittiglisene.blogspot.com

 
Marthe

Marthe

22 februari 2009 00:42

Så koselig med hjemmelagede katter i vinduet! Spørs nok om din kreativitet har gått genenes gang til gutta dine. Kjempefine var de:) Og i morgen tror jeg at ideen din blir stjelt, og noen av bakgårdens trær blir noen kvister fattigere. Da blir det forhåpentligvis hjemmelaget fastelavensris her i heimen også! Og mannen slipper heldigvis å rise meg med kvistene, jeg har jo allerede bevist at jeg er fruktbar nok på egenhånd, hehe.

Så koselig med gave fra Pillepalle. Hun er så skjønn, og veldig oppmerksom med kommentarene sine.

Her har det også vært GP-kveld i kveld, og favoritten vår vant. Den sangen minner meg så om bryllupet vårt - vi hadde nemlig noen flotte felemenn som spilte så det suste!

God natt, husk å spis deg proppet med fastelavensboller i morgen! (Det skal jeg, denne dagen har jeg gledet meg til i ett år...fastelavensboller er det beste som finnes!)

Klem Marthe

http://thinktank.blogg.no

 
Kathrin

Kathrin

22 februari 2009 00:48

Hei Kaspara! =)

Så skjønne katter du har kreert! Herlige!

Godt å få "røska" litt opp i rot og kaos og få det rent og pent igjen. Kjenner til det, ja... =)

Inspirerende, som alltid, å komme hit på besøk.
Ha en fin fastelavenssøndag i morgen! Kathrin.

http://dansparoser.blogspot.com

 
Tove

Tove

22 februari 2009 08:32

Se der var du kommer hjem fra vinterferie ja.. Og flere fine innlegg:) Kjempesøt fastelavenspynt, og så fint det hvite teppet ditt er!!
Ha en kjempefin søndag

klem

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Tone

Tone

22 februari 2009 09:55

Så fine katter!! Elsker fargene og kombinasjonene hjemme hos deg! Koppene på indiska er nye nå, jeg liker den ene så godt at jeg har funnet ut at jeg må ha flere... Om du lurer på hvordan det gikk med heklelysten min, så ta en tur inn på siden min, klem.

http://tone-amorvincitomnia.blogspot.com

 
Dilldall-Nina

Dilldall-Nina

22 februari 2009 10:46

Veldig, veldig fastelavnsfint ;).........

http://dilldallsaant.blogspot.com

 
pickles

pickles

22 februari 2009 19:18

Oj, det så skikkelig koselig ut! Så fint fastelavnsris!
Hilsen picklesdotno

http://www.pickles.no

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kaspara - 14 september 2009 20:29

Vet ikke helt om jeg vet hva jeg vil, men i iver og entusiasme, har jeg skaffet nytt rede. Jeg er nå å finne på adressen  http://kasparasregnbue.blogspot.com/ Jeg er ikke så glad i å brenne bruer, så bloggen her på Bloggagratis står her en stund ...

Av Kaspara - 12 september 2009 15:40

   Jeg klarer ikke helt slippe taket i Bloggagratis/Bloggplatsen  og håper at ting skal kunne ordnes. Ikke klarer jeg helt slippe taket i bloggingen heller. Det er en morsom avkobling. Jeg vil prøve med mer mail-skriving til bloggportalen, og sam...

Av Kaspara - 11 september 2009 22:22

I disse dager har jeg blogget et år under den svenske bloggportalen Bloggagratis. Det har vært et fantastisk spennende og morsomt år. Aller mest gledesrikt har alle de nye herlige menneskene en har lært å kjenne vært! Det har vært et år med mange s...

Av Kaspara - 10 september 2009 18:40

Jeg er en storsamler av  frodige retrostoffer og fint papir. Jeg lider kvaler, om jeg må gå forbi en bruktbutikk uten å kunne gå på stoffjakt i den. Tenk om det optimale retrostoffet lå der nå, og bare ventet på å bli plukket opp av en person som vil...

Av Kaspara - 8 september 2009 21:13

Ved siden av mitt favoritt-interiørblad danske "Boligliv", kjøper jeg også ofte danske "Boligmagasinet". Danskene kan det de! I dag satt jeg og bladde i nettopp "Boligmagasinet", og noen bilder dvelte blikket mitt litt lengre ved enn andre. Nå vil ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards