Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Kaspara - 13 februari 2009 15:45

Det kunne merkes at mor i huset var ferdig med vikariatet i skolen i går kveld. Plutselig var det tid for annet enn planlegging av neste skoledag, og duften av hjemmebakst fylte huset igjen.

Guttene kom hjem fra fotballtrening og skitur og kunne slange seg i sofaen gumlende på varme rundstykker med smør. Herlig!

Bakte både fine rundstykker og muslirundstykker i går ettermiddag.

Anbefaler mine selvkomponerte musli-rundstykker. Jeg bruker 6 dl av en blanding med vann og melk. Så heller jeg opp i litt youghurt naturell, masse revet gulrot samt godt med musli-blanding. Tar ofte litt ekstra rosiner  i også. Har i litt salt og sammalt hvete grov og vanlig hvetemel til det blir deig. Her er det plumping som gjelder!  Pensler de med egg og hiver på mer musliblanding. Har rundstykkene  i ovnen på rundt 200-220 grader.(etter forhev og etterhev) De smaker deilig, og det er disse du ser på frokostbordet til morgen i dag. Knipset et par bilder mens jeg holdt på å dekke bordet rundt 07.15.tiden Hva kan ikke en våken blogger finne på?

Ellers har jeg som den handlekraftige dame jeg er (fnis!!!) tatt en ny utlodning på den tovede lyse veska. Da jeg ikke hørte noe på 14 dager fra vinneren, er det gjort omvalg. Jeg gikk tilbake til innlegget om utlodning og lagde lapper med navnene til de som var spesielt interessert i veska samt de som ikke hadde gjort noe bestemt valg.

Mannen min har igjen trukket lapp og ny vinner ble:


MARIA- FRK. FRYD

Grattis!!!

Jeg tar kontakt med deg, Maria. Har mailadressen din.

Ellers blir det stille her på bloggen noen dager, for vi reiser nå på Fagerfjell.

Vi er med i en hyttering som Pensjonskassa har, og var så heldige å bli trukket ut til å få første del av vinterferien. Så nå finner jeg fram varmt tøy, fritidsklær, sengetøy, god mat, bøker, spill og masse garn som skal bli med på fjellet. Ungene gleder seg stort. Spesielt eldstemann er en racer på ski og en skikkelig utegutt, men minstemann gleder seg også stort til skiturer og hyttekos. Vi voksne synes også det skal bli godt å finne roen i fjellheimen. Spennende blir det å se hvordan det går med motorikken og koordinasjonen til Kaspara.Skal rapportere for dere når vi er tilbake, om hvor mange trær, barn, gamle bestemødre samt biler jeg kjørte inn i.

Skal dere tilbringe vinterferien på Fagerfjell,  vokt dere for en utilregnelig skiløperske med lyst flagrende hår!

Ønsker dere alle sammen en herlig helg og noen flotte vinterferiedager!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards